ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupilem tanio kosiarke Bosch bez aku
Autor Wiadomość
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017   

A nie prościej zadzwonić do serwisu ,jak trafisz na człowieka to ci wszystko powie.
Pozdrawiam.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Passat_EQ napisał/a:
Pykacz napisał/a:
Mam taką kosiarkę całą na części razem ładowarką i aku oczywiście też jest (zmierzona pojemność znamionowa).
Sterownik jest padnięty (zalany razem z silnikiem jakąś żywicą) i nie ma możliwości się gdziekolwiek podpiąć . Chciałem się podpiąć do silnika innym sterownikiem ale nie da się uzyskać dostępu do przewodów metodą mechaniczną a raczej żadna chemia też tego nie ruszy.
Jak jesteś zainteresowany oryginalnym aku to daj znać .


Zdemontuj stetownik, nagrzej do 150stopni i wydłubiesz zywice srubokretem. Ewentualnie opalarka, pod chmurke i skubanko.


I co uplastyczni się trochę od tej temperatury ?
Próbowałem mechanicznie na zimno wiertarką ale po 2-3 otworach wiertło okrągłe . Do tego same kable tak przyklejone do żywicy że odchodzi z nich żywica razem izolacją .
A i silnik jest zalany razem ze sterownikiem na tym samym poziomie (nie tak jak u kolegi).
Spróbuję na gorąco pod chmurką zobaczymy co to da (byłby fajny silnik do testów tyle że wysokoobrotowy bo coś około 97obr/1V).


Saku napisał/a:
Pykacz napisał/a:
Saku napisał/a:
Pykacz mozesz mi zobaczyc czy jest jakies napiecie miedzy srodkowym pinem a minusem lub plusem czyli ktorym zewnetrznym w tym aku?
Lub czy srodkowy jest z ktorym zwarty?


Między + a środkowym takie samo napięcie jak między + i -. Natomiast między środkowym a - jest 0V .


To juz nic z tego nie rozumiem...czyli mamy bialy i niebieski to minus i jeden plus
:roll:


Nawet zwykły aku dajmy na to z telefonu , smartfona ma też taki sam "układ" napięcia na pinach.

 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

szukam układu do tej baterii może ma ktoś odsprzedać, mam upalony procek a niema na na nim oznaczeń
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

Przemek napisał/a:
szukam układu do tej baterii może ma ktoś odsprzedać, mam upalony procek a niema na na nim oznaczeń

Na 90 % jest on programowalny, więc prosta podmiana na jakiś egz od innych ogniw (zapis ilosć ładowań, napięcia końcowe aku), zapewne nie jest możliwa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Nie 23 Wrz, 2018   

Podłącze się pod temat jeśli pozwolicie. Mam podobną kosiarkę tylko wersje 43LI i również nie udało mi się jej uruchomić bez oryginalnej baterii. Przewód niebieski jest to minus a przewód czerwony to plus takie oznaczenia są w gnieździe baterii. Co więcej udało mi się zaobserwować to gdy po podłączeniu 36V pod + i - i próbie uruchomienia kosiarki to przekaźnik "pyka" i pomiędzy minusem a białym (tajemniczym) przewodem pojawia się pulsujące regularnie napięcie od 4v do 5V z częstotliwością kilka hz. Próbowałem również wstawiać w to miejsce rezystor (minus i biały) aby zasymulować termistor ale nic to nie dało , być może nie trafiłem w odpowiednią rezystancje.
Czy jest ktoś kto pomoże rozwiązać w dalszym ciągu nie rozwiązany problem?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2018   

To jest na 90% styk dwustronnej komunikacji, więc termistorem/rezystorem tego nie uruchomisz.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2018   

To chyba jedyne wyjście jakie mi przychodzi do głowy to kupić tani kompatybilny zamiennik bateri 1.5ah 36v firmy green cell za 180zl. Do tego każde ogniwo tej baterii rozbudować o 10ah lub więcej. Wypuścić na zewnątrz przewody do ładowania dwoma ładowarkami typu IMAX 2x 5S. Tylko pytanie jak myślicie tego typu ładowanie bateri omijając jej elektronikę nie spowoduje kolejnych niespodzianek?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2018   

To moze byc ryzykowne bo z z1,5Ah 10Ah. Jesli elektronika zabezpieczająca pradowo ma wylacznik no to kilkukrotnie większego prądu nie dopusci. Jesli jest tam wewn pomiar pojemnosci, no to tez wczesniej może odciac. Parę niewiadomych jest. Jednak jakies sygnaly Com sa podawane.
A co na to YT ? Moze ktoś to na swiecie pokazal ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018   

Pobór prądu przez kosiarke będzie taki sam w bateri 1.5ah jak i w bateri 10ah więc o zabezpieczenie nadpradowe raczej się nie martwię. Na YouTube próbowałem szukać ale nie udało mi się nic znaleźć. Może źle szukałem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2018   

Pobór prądu co do zasady reguluje sterownik, ale czy jego konstrukcja na pewno wytrzyma zwiekszone napięcie w funkcji czasu to niewiadomo.
A roznica bedzie b. Duza, no bo 1,5Ah pod obciazeniem kilku/nastu/dziesieciu A, napiecie bedzie sporo nizsze na wejsciu sterownika, co jest zapewne sygnalem dla niego aby zmniejszac prad.
Przy aku o duzej pojemnosci tego nie będzie, bo napiecie max bedzie utrzymywane znacznie dluzej, pozwalalo będzie na znacznie dłuższą prace. Czy to wytrzyma sterownik i silnik ?
Czy ma tam uklad ktory to ew. odlaczy na podstawie chocby znacznie wyzszej temperatury.
Brak filmow na YT moze dawac przypuszczenie ze to nie jest latwe, lub ingerencja w uklad, zmiana pojemnosci aku moze skutkowac zablokowaniem sterownika/BMS. Takie blokady sa od dawna stosowane, bo sa zwiazane z licznikami cylki ladowan i kontrola/zapamietywaniem wczesniejszej pojemnosci.
Zatem ryzyko jest...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kamil22021990 
początkujący


Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2018   

Skończyło się na tym że kupiłem zamiennik 1.5ah Green cell
Na nim kosiarka bardzo ładnie chodzi , tylko pojemność tragedia.
Po rozebraniu tej baterii okazuje się ze ogniwa są bezpośrednio połączone z stykami + i - bez żadnej elektroniki która by to fizycznie była w stanie rozłączyć, jest jedynie bezpiecznik . Swoją drogą jestem w szoku że pakiet 10S (samsung 20A ) może być bez żadnego BMSa .
Czyli tej baterii nie bedę ruszał, po prostu ją włożę na stałe do kosiarki oraz dołożę kolejną baterie 10S do wtyczki z kosiarki, ładując 2 ładowarkami modelarskimi (2 osobne zasilacze) całość z balansowaniem do 42V to ten aku 1.5ah też będzie się ładować do 42V z tym że bez balasowania :/


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group