Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
Jak chcesz szybciej to bierz taśmę dwustronna taka grubszą utnij wąski krótki kawałek i wsadź miedzy szprychy a potem to lekko zaklej silikonem, akrylem lub klejem na gorąco, będzie to razem pracowało ale nie powinno odpaść, powinno pójść szybko:)
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji
A czy przypadkiem naciąg tych szprych nie jest problemem? Na filmiku wydaje się, że nie wkładasz zbyt dużo siły by spowodować ich ruch. Co prawda nie patrzyłem czy w moim wozidle można też w ten sposób ruszyć szprychy (rower stoi teraz u kolegi) ale jak czasami sprawdzam ich naciągnięcie to żadna nawet nie drgnie. Jakiej grubości szprychy są u Ciebie?
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
Hej, na 100% szprychy za słabo naciągnięte i tyle tak samo ważny jest sam rodzaj zaplotu, szprychy powinny się tak krzyżować by dochodziło do delikatnego wygięcia szprych , zapewne już to na forum opisywano.
Na zlocie był z jednym kołem identyczny problem, furcały te szprychy strasznie jakby drugi wolnobieg był, po dociągnięciu każdej o pół obrotu prawie całkowicie owy problem zniknął. Jak są mocna napięte to spróbuj dociągnąć każdą równo o ćwierć obrotu albo 1/8 i obserwuj czy lepiej czy bez zmian, jak były dopiero dociągane to lepiej wyjeździj baterię do końca i dopiero dociągnij.
a to koło masz wycentrowane dokładnie i bez bić? preferuje naciąg szprych taki by sie pod palcami lekko wyginały - czyli naciągnięcie takie, aby nie grały, więcej nie ma co kombinować jak są prawidłowo naciągniete.
Efekt tramwaju trzeba by jakoś estetycznie zrobić. Do głowy przychodzi mi jakiś rodzaj koralika, w którym byłby separator (butelka PET lub jakaś guma) przyklejona na gorąco. Ciężki temat..
Spróbuje podciągać tak jak radzicie i zobaczę czy będzie poprawa,
ale najpierw spróbuje może powciskać coś między nie i sprawdzić czy efekt tramwaju się zmniejszy.
Bo ten rezonans w które one wpadają może być spowodowany właśnie kontaktem 2 szprych ze sobą.
naciąg szprych sprawdzisz na dźwięk szarpiąc palcem jakbyś grał na gitarze i słucha dźwięku
jak dzwięk jest na b. wysok. tonach to jest za mocno dociągnięta
jak ładnie brzęczy w miare wysoko to jest ok
jak drgania są niskie i słychać niskie brzdąknięcie a nie dajbóg jeszcze drgania nypla to szprycha luźna
pograj se na każdej szprysze i wyczaisz różnicę w dźwiękach
ten myk pokazał mi gościu w serwisie jak teraz centrowałem koło,
przez co wiem szybko któa szprycha się poluzowała
aby koło byłe równo na bicie lewo i prawo, jak również na bicie góra dół (jajko, elipsa) odpowiednio naciąga lub luzuje sie szprychy je centrując, więc oczywiste jest że szprychy nie wszystkie, będą miały tego samego dzwięku, niektóre troche niżej lub wyżej tony, ale szybko wyczaisz która gra za wysoko, a która nisko albo wogóle nie gra...
dociągając szprychy na jeden dźwięk rozcentrujesz se koło
to też b. pomaga przy centrowaniu koła jak np ucieka lekko w lewo i masz do wyboru, podciągasz szprychę która ściąga koło w prawo albo
luzujesz szprychę któa ściąga koło w lewo
wystarczy nasłuchać dźwięku i już wiesz która jest mocno a która słaba naciągnięta- wiesz którą podciągnąć albo opuścić
A tak wracając do dyskusji jak zaplatałem i centrowałem kołą "zawodowo" (praca w serwisie) to nie słuchałem jak "gra" tylko ustawiałem góra-dół, później prawo-lewo i dociągałem z taką samą siłą (od biedy można metodą każda po 1/4 obrotu i też wyjdzie) Później odprężanie wszystkich szprych i gotowe
Cytat:
Idealne koło to takie w którym naprężenia rozkładają się idelanie równo na każdą szpryche
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum