ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   Sterownik

11111
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Śro 05 Wrz, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Nie rozładowałem kondenstarów w GT1500 które trzymały ładunek, zakładając obudowę zrobiłem zwarcię tranzystora z jednym biegónów na ścieżce drukowanej.
Zaowocowało to zerowym odczytem oporu na kablu fazy z plusem.
Przeskakująca iskra upaliła tranzystor.

Zamówiłem 5 nowych, wylutowałem stare (posprawdzałem stare, okazało się że 1 upalony, 4 sprawne)

zastąpiłem nowymi
i koło nie kręci się
Słychać cyknięcie (prawd. z kondensatora) jak próbuję manetką ruszyć, sterownik działa.
Opór na minus z każdą faz jest na poziomie 3,1kR
Opór na plus z każdą faz zaczyna się na poziomie 3kR i rośnie w nieskończoność, każda faZa rośnie jak by była zmostkowana, czyli nie rośnie każda faza osobno od 3k w górę, tylko skończyłem pomiar fazy żółtej np na 5kR, mierze zieloną a tam pomiar idzie w góre od 5kR, skończyłem na 8kR, sprawdzam fazę niebieską a tam pomiar zaczyna się od 8kR i idzie w góre.

minute po odłączeniu prądu miałem 1 na skali 2000kR (czyli powyżej skali), po 5min jak kondenstatory całkowicie się rozładowały odczyt zaczyna się od 3kR i rośnie.

Nie widzę nigdzie aby było zwarcie,
czy po za opcją że mam coś zmostkowane, czy komuś coś przychodzi do głowy że mogło trzasnąć coś jeszcze?
Dodam ze przed wylutowaniem, fazy miały różne odczyty 3,2kR, 6,8kR jakoś tak, a teraz wszystkie na minusie 3,2kR, wszystkie na Plusie ten sam odczyt.

Po włączeniu stacyjki (+16s włącza sterownik) koło blokuje się magnetycznie
Po wyłączeniu stacyjki koło toczy się bez oporów

EDIT
Po włączeniu stacyjki tylko z dwoma fazami (wypięta wadliwa faza gdzie wymieniałem mosfety) koło się NIE blokuje magnetyczniw. Na dwóch fazach koło się też nie kręci, słychać tylko tykanie (chyba) kondensatora przy próbie dodawania gazu manetką
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Lip, 2017   

Prawdopodobnie razem z fazą padł sterownik tej fazy, taki mały scalaczek, wymień i sprawdź
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 03 Lip, 2017   

bardzo czesto jak leci mosfet to i wraz z nim sterujacy go driver
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

drodzy forumowicze:
przyszło do mnie kilka sterowników z chin z różnych chińskich sklepów.

Pytam, bo podłączałem sterownik pod silnik i pracuje bez zarzutu, nic nie szarpie wszystko jest ok. Sterownik sprawdziłem i wysłałem forumowiczowi podkreślam, że podpiąłem go do silnika, bo zawsze przed wysyłką je sprawdzam.

Forumowicz zbadał rezystancję faz i wyszło 2k OHM mniej na jednej fazie.

Wobec tego zaniepokojony wziąłem wszystkie sterowniki jakie mam na stanie, zacząłem mierzyć fazy i w większości sterowników były odchyłki od 1-3Kohm na fazę, nerwowo podorabiałem kostki i na wszystkich sterownikach silniki działają poprawnie, zarówno, gdy przyblokuję vbrake, jak i na bardzo niskich, czy na wysokich obrotach.

Czy wszystkie te nowe sterowniki są uszkodzone :shock: :shock: :shock:
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Śro 26 Lip, 2017   

Mi poleciał prawdopodobnie też driver, albo dwa:) Wymieniłem tranzystory i sterownik dalej nie jest ok. Pomóżcie plis zlokalizować driver w na poniższych fotkach.

https://zapodaj.net/7d8e6087919a3.jpg.html
https://zapodaj.net/738b57f5f6efe.jpg.html
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Naprawde nikt nic nie wie? Może ktoś wie jaki driver jest w GT1500? Gdzie jest zlokalizowany i jaki wstawil zamiennik?
Napewno nie jeden z was wymianiał tranzystory po zwarciu.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Ze zdjec widac ze nie ma tam driverow w jednej kostce tylko sa zbudowane na tranzystorach i rezystarach. Musisz kazdy element i scierzke samemu osobno sprawdzic miernikiem albo od razu wszystko wymienic bo to grosze kosztuje. Ale jak sie nie znasz na elektronice to mysle ze lepiej jakbys to oddal komus kto sie zna bo duzo bledow mozna zrobic
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Jak zrobiłeś zwarcie napięcia baterii (a takie jest na drenie D lub Źródle S tranzystora fazowego) ze ścieżką podającą napięcie zasilania procesora to rozglądaj się za nowym sterownikiem. Jedyna nadzieja na naprawę, to sprawdzenie czy jest napięcie 5V i czy procesor się nie grzeje po podłączeniu baterii.Jeśli procesor się nie grzeje,jest napięcie 5V to można próbować szukać dalej,gdy coś nie tak to jak w pierwszym zdaniu.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

qaz33 napisał/a:
Ze zdjec widac ze nie ma tam driverow w jednej kostce tylko sa zbudowane na tranzystorach i rezystarach. Musisz kazdy element i scierzke samemu osobno sprawdzic miernikiem albo od razu wszystko wymienic bo to grosze kosztuje. Ale jak sie nie znasz na elektronice to mysle ze lepiej jakbys to oddal komus kto sie zna bo duzo bledow mozna zrobic


Dzięki qaz33. Najgorzej ze tych elementow bez wylutowania nie da się sprawdzić a troche ich jest.

wibi napisał/a:
Jak zrobiłeś zwarcie napięcia baterii (a takie jest na drenie D lub Źródle S tranzystora fazowego) ze ścieżką podającą napięcie zasilania procesora to rozglądaj się za nowym sterownikiem. Jedyna nadzieja na naprawę, to sprawdzenie czy jest napięcie 5V i czy procesor się nie grzeje po podłączeniu baterii.Jeśli procesor się nie grzeje,jest napięcie 5V to można próbować szukać dalej,gdy coś nie tak to jak w pierwszym zdaniu.

Nie było zwarcia baterii tylko zwarcie faz. Wszystko jest sprawdzone, całą kontorle sterownik przeszedł. Co więcej nawet kręci kolem tylko przerywa. Dokładnie tak jakby na jednej fazie ciągu nie miał. Dlatego jestem pewny że sterownik nie włącza jednej fazy i padło sterownie.

Może ktoś wie co to jest za część w obudownie smd SOT23 z napisem Y1 i Y2. To tranzysttor NPN, PNP czy może coś innego?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017   

Najprawdopodobniej npn ale mozesz sie upewnic sprawdzajac scierzki i porownac do schematu



 
 
Limak 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018   

Witam

Trochę odswieżę temat.
Mam pytanie odnośnie diagnostyki sterownika, w poradniku wskazane są napięcia na kostkach zasilających manetkę i czujniki hallotronowe.
Przy moim sterowniku GT500 po podpięciu Aku na manetce jest 4.65V a na zasilaniu hallotronów 15.21V.
Podpiąłem przewody fazowe do silnika i wszystko ok koło kręci
ale czy nie upale czujników jak napięcie zasilające wychodzące na czujniki to powyżej 15V?

Sprawdzałem w DTR czujników i zazwyczaj można je zasilać do 28V więc pewnie nic się nie stanie ale przezorny zawsze ubezpieczony :grin:
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 30 Sie, 2018   

Limak, skoro DTR mówi, że są do 28V, to nie upalisz. Jednak z tego co wiem, to ze sterownika powinno wychodzić tylko +5V i napięcie baterii. Pojawienie się jakiegoś dziwnego napięcia powinno wzbudzić niepokój i raczej bym drążył, skąd się wzięło.
 
 
Limak 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 7
Skąd: Puławy
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018   

własnie sam nie wiem dlaczego 15V tam wychodzi ale zaryzykowałem podpiąłem halle i wszystko śmiga.
Jest cicho, przynajmniej ja mam takie odczucie nie wiem jak inne napędy działają ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Nic nie szarpie i płynnie przyspiesza.

Silnik przy pełnej manetce i kilku km osiąga temp 51 więc chyba wszystko ok?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 31 Sie, 2018   

Moze tam są szpilki impusów. Potencjialnie niebezpieczne...Na drodze nie wiesz co sie stanie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group