ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryfikacja roweru
Autor Wiadomość
Lisu 
młodzik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 50
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   Elektryfikacja roweru

Witam. Ostatnio znajomy kupił sobie elektrycznego hajbajka i tak mi się spodobał że stwierdziłem "musze to mieć". Posiadam rower Kross Level B3 na 29", z elektryfikacją chciałbym się zmiescic w 5 tysiącach. Na innym foum polecili mi zestaw s-3000 + baterie 18ah z e-biker ale zastanawiam się czy aby takie zestawy nie są przepłacone? z mojego budżetu chciałbym wyciągnać jak najwiekszą prędkośc i największy zasięg. W budowaniu e bajków mam doświadczenie zerowe ale budowałem już e-longboarda który wyszedł bardzo dobrze więc w samych pojazdach elektrycznych doświadczenie już jakieś mam. Będzie duża róznica w specyfikacjach i osiągach pomiędzy e bajkiem którego samemu złożyłem a z takiego gotowego kita jak s-3000? Jeżeli tak to na jakich częściach go złożyć i jak dobrac części żeby były ze sobą "kompatybilne"?

Jeszcze powiem na czym mi zalezy w e-bajku. Najczęściej jeżdżę po trasach leśnych i polnych po górach bardzo rzadko (przez 2 lata posiadania roweru byłem na nim 3 razy w górach) będzie też służył żeby dojechać do szkoły i pracy (trasa 13km). więc zależy mi żeby było 100km zasięgu na wspomaganiu a prędkość maksymalna coś koło 70km/h

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Jeździsz po trasach polnych i leśnych a chcesz max 70km/h na rowerze hardtail :shock:
Celuj raczej w coś 50, max 60 (powyżej 50 jest już duży opór powietrza) i to i tak na takie warunki będzie wyzwaniem dla twojego tyłka ;)

Koła 29" nie bardzo lubią się z elektrykami ale jak nie masz wyboru to musza zostać.

Jeśli coś tam budowałeś to lepiej wszystko składać samemu , na pewno wyjdzie dużo taniej.
Przede wszystkim poczytaj więcej na ten temat a zaoszczędzisz dużo kasy.
 
 
Lisu 
młodzik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 50
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Oczywiście po trasach polnych nie będę jezlil 70km/h, tak jak pisałem rower będzie służył także jako środek transportu więc wtedy się przyda taka prędkość. Na kołach 29 zostanę ponieważ bardzo dobrze mi się na nich jeździ :)

Właśnie chciałbym o tym poczytać ale nie wiem gdzie i jaki poradnik przeczytać żeby zbudować takiego bajka żeby był aktualny :/
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Skarbnica wiedzy - http://ebike.nexun.pl
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
dymarkus 
początkujący


Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: śląsk
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Większość użytkowników na forum swoje wymagania co do prędkości stawia 70 km/h. Zastanawiam się z jaką szybkością jeździli konwencjonalne że teraz celują w taką przy której rower staje się już bolidem formuły 1 a możliwości hamowania i manewrowości ma na poziomie pociągu towarowego. Sądzę ze Ci którym udaje się to osiągnąć to w niedługim czasie staną się dawcami nerek. Prędkość na rowerze w okolicy 40 km/h jest już sporym wyzwaniem nawet do wprawnego rowerzysty nie mówiąc o tych którzy w życiu przejechali 100 km.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

To że chcą 70km/h to nie znaczy że tyle jeżdżą. Lepiej mieć zapas, niż niedobór mocy i prędkości. :smile:
Jechałem wiele razy zwykłym rowerem ponad 70km/h, ale z górki i wbrew pozorom można dość łatwo wyhamować, nie znaczy to również że z taką prędkością jeżdżę na elektryku, na nim pomykam max 40-45km/h.

Jak kupujesz samochód który ma Vmax 200km/h to przecież tak szybko nie jeździsz.
 
 
dymarkus 
początkujący


Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 16
Skąd: śląsk
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Tylko takie założenia kosztują, lepiej ograniczyć się do realiów a wtedy koszty będą mniejsze, no ale kto bogatemu zabroni.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

pepelito napisał/a:
To że chcą 70km/h to nie znaczy że tyle jeżdżą.


Jasne... :roll: :grin:

Ja bym wolał mieć wolniejszy silnik i większy moment nić pchać się w 70km/h, no chyba że ktoś od razu startuje z jakimś QSem czy podobnym potworem to tu nie ma ograniczeń.
 
 
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Celuj w coś takiego http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/
Wszystko opisane, przy kole 29 cale zdecydowanie lepszy będzie silnik 7x9 i wyższy moment niż prędkość, bo szybki silnik nie da rady"rozpędzić" twojego koła i będzie zużywał dużo więcej energii na rozpędzenie niż silnik ciut wolniejszy
Z budżetem 5 tys i prędkością 70km/h to się nie uda. Musiał byś robić baterię na 72V lub więcej i do tego, żeby spełnić kryteria zasięgu.... Zmień wymagania, albo zmień rower, bo sam stwierdzisz szybko, że to nie jest to co chciałeś :mrgreen:
Proponuję eksperyment - znajdź w swojej okolicy stromą górkę, rozpędź się na niej 40-50km/h bez ochraniaczy, bez kasku w krótkim rękawku i spróbuj tak jechać, a sam zobaczysz, że jest to dość ryzykowne :mrgreen:
Przy "trasach leśnych i polnych" koło 29 cali nie zda egzaminu, będzie bardzo grzało silnik
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
  Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Mitar napisał/a:
pepelito napisał/a:
To że chcą 70km/h to nie znaczy że tyle jeżdżą.


Jasne... :roll: :grin:

Ja bym wolał mieć wolniejszy silnik i większy moment nić pchać się w 70km/h, no chyba że ktoś od razu startuje z jakimś QSem czy podobnym potworem to tu nie ma ograniczeń.


Niestety QS "tylko" sześćdziesiąt parę
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

dymarkus napisał/a:
Większość użytkowników na forum swoje wymagania co do prędkości stawia 70 km/h. Zastanawiam się z jaką szybkością jeździli konwencjonalne że teraz celują w taką przy której rower staje się już bolidem formuły 1 a możliwości hamowania i manewrowości ma na poziomie pociągu towarowego. Sądzę ze Ci którym udaje się to osiągnąć to w niedługim czasie staną się dawcami nerek. Prędkość na rowerze w okolicy 40 km/h jest już sporym wyzwaniem nawet do wprawnego rowerzysty nie mówiąc o tych którzy w życiu przejechali 100 km.


W takim razie mało jeszcze wiesz..........

Ja uwielbiam jeździć ebajkiem 80km/h! Mogę nawet 90km/h i czasem z takimi prędkościami pomykam i czasem jeszcze brakuje.

Pociąg towarowy? Problem z wyhamowaniem? Jaki problem?

Nie stukaj sztucznie postów, które są bez wartościowymi subiektywnymi wypocinami pseudo ebajkera, który nie ma jeszcze ebajka........ równie dobrze możesz pisać "lot na marsa nie jest łatwy, strasznie długo się leci, strata czasu, no i to ryzyko" :)
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Wyhamowanie to nie problem. Wystarczy podpiąć hamowanie regeneracyjne. Na swoim "pociągu" z 70km/h zatrzymam się szybciej, jak Ty na zwykłym rowerze z 40km/h. :wink:
 
 
Lisu 
młodzik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 50
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017   

Sorry że późno odpisuje ale nie miałem dostępu do komputera :)

A więc: ten projekt mi się bardzo spodobał http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/
Co wymienić żeby osiągnąć chociaż to 60km/h i 100km zasiegu? bo koszt projektu to nie całe 3000zł ja mogę wydać trochę więcej (coś koło 6k) i gdzie dac baterie do zrobienia? z miejscem w trójkącie raczej nie bedzie problemu gdyż jest naprawdę duży (rama 21 cali)

A właśnie, chciałbym taki wyświeltacz jak jest w zestawach e-bajkera żebym mógł ustawić moc wspomagania zobaczyc ile procent ma bateria itp. Jestem w stanie takie coś dostać do projektów takich jak na nexunie? Bo widzę że w tym projekcie nie ma wyświetlacza
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017   

Lisu napisał/a:
Sorry że późno odpisuje ale nie miałem dostępu do komputera :)

A więc: ten projekt mi się bardzo spodobał http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/
Co wymienić żeby osiągnąć chociaż to 60km/h i 100km zasiegu?


http://ebike.nexun.pl/budujemy-elektryka-od-0/
 
 
Lisu 
młodzik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 50
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 07 Sie, 2017   

Okej, przecyztlame większość tematów na nexunie tylko nadal mam problem na jakich podzespołach go zrobić i czy robić na pakietach turnigy czy dać do zrobienia baterie z ogniw? Co się bardziej opłaca?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group