ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[Poradnik] Podłączenie i podstawowa konfiguracja CA3
Autor Wiadomość
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Jak masz nową wersję sabka i wyjście na dodatkową manetkę na regen musisz mieć ją podłączone. Albo łączysz plus z przewodem sygnałowym na wyprowadzeniu dla manetki hamowania regeneracyjnego.


Najlepsze jest to, że pare dni temu też nie wiedziałem czemu nie działa regen, a podłączałem już sporo nowych sabków i dopiero przy swoim tas mi powiedział, że musi być podłączona. Eh człowiek to uczy się całe życie i głupi umiera.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Nie do końca rozumiem ;) Mam faktycznie nowszy sterownik. Podłączyłem manetkę bezpośrednio do Sabvotona i mam jeszcze drugą manetkę podłączyć do wyjścia na manetkę regen żeby ten z klamki działał ? :)
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

A o który "+" chodzi żeby połączyć z sygnałowym z kostki regena ?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

W sabvotonie będziesz miał kable na variable regen co ma 3 przewody. Ty musisz połączyć przewód plus i przewód sygnałowy. Minus zostawiasz do niczego nie podłączony. Sprawdź miernikiem dla pewności, gdzie jest plus. Wtedy sabvoton będzie myślał, że jest podłączona manetka i działa od razu z pełną mocą hamowania, gdyż będzie miała od razu 5v podane na przewód sygnałowy.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

W ten sposób podłączone powoduje że nie działa manetka przyspieszania. A jeśli pod kable manetki regena "+" i sygnał podam sygnał z klamki to hamuje.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Nie widzę tego jak masz podłączone, ale przypuszczam, że masz błąd przy podłączeniu czujnika hamulca + 12v. Musisz mieć tak podłączone, aby czujnik przy hamulcu podawał napięcie 12v po naciśnięciu klamki na przewód brake, jak ci hamuję od razu po zwarciu plus i kabel sygnałowego w dodatku nie masz wciśniętej klamki hamulcowej to podaję cały 12v na przewód brake i od razu włącza hamowanie przez co wyłącza manetkę.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Co ciekawe teraz nie mam podłaczone pod "hibrake" klamki a bezpośrednio pod kabel + i sygnałowy i regen działa :shock:
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Mam lakoniczne pytanka:
1. CA3 zasilamy napięciem bezpośrednio z baterii np. 84V czy przez przetwornicę 12V
2. W praktyce pin 2 i 3 można zewrzeć , bo to prawie ten sam pkt na boczniku ?
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Pin 2 trzeba jednak dać blisko sterownika, bo przed bocznikiem powoduje fałszowanie pomiarów. Zedytuje niedługo schemat.

Zasilasz bezpośrednio z baterii.
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Rozumiem ,że błąd może pochodzić z rezystancji przewodów zasilających między bms a sterownikiem (u mnie to ok 40cm o przekroju 10mm2) względem samej rezystancji bocznika?
Czy chodzi o jakies wzbudzanie indukcyjne- bo niby proste , ale nie kumam?
Nastepna sprawa to programowanie- po podłączeniu Ca do napięcia , podłączam laptop i CA sam się zaloguje do kompa , czy trzeba sciagac najpierw jakieś sterowniki?
Można najpierw sobie spokojnie w biurze zaprogramować CA zasilając go niższym napięciem z ładowarki czy musi być wszystko podłączone na rowerku i dopiero grzebiemy w sofcie ?
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017   

Nie, chodzi o to, że dla sterownika GND to te, które bezpośrednio jest w puszce sterownika, a pin 2 w tym momencie ma jeszcze spadek napięcia z bocznika i przewodów. Czyli podczas dużego poboru prądu może na przykład myśleć, że temperatura silnika wynosi 200*C,a jest dużo mniej.
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Czy ktoś wie jaką wartość ma shunt rezystor w GT1500?

edit: Dla potomnych - wg moich wyliczeń 1,33 mOhm.

Podłączyłem rower na zasilaczu z pomiarem prądu i zrobiłem kilka pomiarów z obciążeniem:


Co ważne w fabrycznej wtyczce GT1500 trzeba zamienić miejscami niebieski przewód z czarnym, bo fabrycznie bocznik jest na 2 i 4 pinie a powinien być na 3 i 4.

gt1500_bocznik.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 52,84 KB

 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Nie działają mi wskazania prędkości w CA3.
Podłączyłem się pod sygnał we wtyczce CA3 w GT1500.
Przewód sygnałowy z kontrolera jest ok - są impulsy jak kręcę kołem.
Na wejściu prędkości CA3 jest +5V (odłączony przewód)
Po podłączeniu obu przewodów przy niskiej prędkości ekran lekko mruga, ale prędkości nie zlicza (cały czas 0). Na przewodzie około 5V.

Czy ktoś miał podobny problem?

edit: i znowu dla potomnych.. otrzymałem wadliwe CA3. Wewnątrz żółty przewód od złącza CA był przylutowany do zasilania (+5V) zamiast do pinu prędkości (SP). Wykonanie typowo chińskie...




ca3_naprawiony_sygn_predkosci.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 213,61 KB

ca3_zle_polaczenie_sygnalu_predkosci.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 235 raz(y) 275,02 KB

 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

PANOWIE, WAŻNA ZMIANA!

Otóż GND CA3 z tej wtyczki 6-pin nie powinno być podłączone przy boczniku. Spadek napięcia na przewodzie podczas przepływu prądu powoduje zakłamanie temperatury. Termistor w silniku zazwyczaj zasilany jest z halli, przez co między gnd halli, a plusem bocznika tworzy się potencjał.

Zatem podczas dawania gazu można było zaobserwować znaczny skok temperatury, który po odpuszczeniu gazu natychmiast spadał. W zależności od prądu ze sterownika skoki te mogły wynosić nawet 50-70 stopni! No sterowniczek przedwcześnie odcinał nam zabawę :)

Co trzeba zrobić?
Sprawa jest prosta. Przepnijcie owy przewód (gnd z wtyczki 6 pin) do śruby sabvotona, do której podłączony jest minus aku.
Ewentualnie mogą się wypowiedzieć osoby bardziej obeznane czy można je podłączyć np. do minusa halli tam gdzie jest czujnik temp, bo sam nie jestem pewien czy jest to bezpieczne:)

Na pierwszej stronie poprawiłem schemat i opis ;)
 
 
Jaroma 
młodzik


Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 63
Skąd: Gdynia
  Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Nie znam się, to wypowiem się :)

Jestem właśnie na etapie robienia wiązki z podłączaniem termistora do ca3.
Skoro termistor zasilany jest z sabka tak jak halle to dlaczego nie bierzemy tej masy ??
Teoretycznie to ta sama ale te "potencjały kosmiczne zakłócenia i indukowanie się czegoś gdzieś... " to może lepiej podłączyć z masy od halli ?? :D
(Mam samochodowe przykre doświadczenie z podłączeniem "na skróty" nie tej masy do czujnika)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group