[Poradnik] Podłączenie i podstawowa konfiguracja CA3 |
Autor |
Wiadomość |
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
Jak masz nową wersję sabka i wyjście na dodatkową manetkę na regen musisz mieć ją podłączone. Albo łączysz plus z przewodem sygnałowym na wyprowadzeniu dla manetki hamowania regeneracyjnego.
Najlepsze jest to, że pare dni temu też nie wiedziałem czemu nie działa regen, a podłączałem już sporo nowych sabków i dopiero przy swoim tas mi powiedział, że musi być podłączona. Eh człowiek to uczy się całe życie i głupi umiera. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
Nie do końca rozumiem Mam faktycznie nowszy sterownik. Podłączyłem manetkę bezpośrednio do Sabvotona i mam jeszcze drugą manetkę podłączyć do wyjścia na manetkę regen żeby ten z klamki działał ? |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017
|
|
|
A o który "+" chodzi żeby połączyć z sygnałowym z kostki regena ? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
W sabvotonie będziesz miał kable na variable regen co ma 3 przewody. Ty musisz połączyć przewód plus i przewód sygnałowy. Minus zostawiasz do niczego nie podłączony. Sprawdź miernikiem dla pewności, gdzie jest plus. Wtedy sabvoton będzie myślał, że jest podłączona manetka i działa od razu z pełną mocą hamowania, gdyż będzie miała od razu 5v podane na przewód sygnałowy. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
W ten sposób podłączone powoduje że nie działa manetka przyspieszania. A jeśli pod kable manetki regena "+" i sygnał podam sygnał z klamki to hamuje. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
Nie widzę tego jak masz podłączone, ale przypuszczam, że masz błąd przy podłączeniu czujnika hamulca + 12v. Musisz mieć tak podłączone, aby czujnik przy hamulcu podawał napięcie 12v po naciśnięciu klamki na przewód brake, jak ci hamuję od razu po zwarciu plus i kabel sygnałowego w dodatku nie masz wciśniętej klamki hamulcowej to podaję cały 12v na przewód brake i od razu włącza hamowanie przez co wyłącza manetkę. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
Co ciekawe teraz nie mam podłaczone pod "hibrake" klamki a bezpośrednio pod kabel + i sygnałowy i regen działa |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017
|
|
|
Mam lakoniczne pytanka:
1. CA3 zasilamy napięciem bezpośrednio z baterii np. 84V czy przez przetwornicę 12V
2. W praktyce pin 2 i 3 można zewrzeć , bo to prawie ten sam pkt na boczniku ? |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017
|
|
|
Pin 2 trzeba jednak dać blisko sterownika, bo przed bocznikiem powoduje fałszowanie pomiarów. Zedytuje niedługo schemat.
Zasilasz bezpośrednio z baterii. |
|
|
|
|
dynamik
brygadzista dynamik
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 295 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017
|
|
|
Rozumiem ,że błąd może pochodzić z rezystancji przewodów zasilających między bms a sterownikiem (u mnie to ok 40cm o przekroju 10mm2) względem samej rezystancji bocznika?
Czy chodzi o jakies wzbudzanie indukcyjne- bo niby proste , ale nie kumam?
Nastepna sprawa to programowanie- po podłączeniu Ca do napięcia , podłączam laptop i CA sam się zaloguje do kompa , czy trzeba sciagac najpierw jakieś sterowniki?
Można najpierw sobie spokojnie w biurze zaprogramować CA zasilając go niższym napięciem z ładowarki czy musi być wszystko podłączone na rowerku i dopiero grzebiemy w sofcie ? |
_________________ tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 08 Sie, 2017
|
|
|
Nie, chodzi o to, że dla sterownika GND to te, które bezpośrednio jest w puszce sterownika, a pin 2 w tym momencie ma jeszcze spadek napięcia z bocznika i przewodów. Czyli podczas dużego poboru prądu może na przykład myśleć, że temperatura silnika wynosi 200*C,a jest dużo mniej. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017
|
|
|
Czy ktoś wie jaką wartość ma shunt rezystor w GT1500?
edit: Dla potomnych - wg moich wyliczeń 1,33 mOhm.
Podłączyłem rower na zasilaczu z pomiarem prądu i zrobiłem kilka pomiarów z obciążeniem:
Co ważne w fabrycznej wtyczce GT1500 trzeba zamienić miejscami niebieski przewód z czarnym, bo fabrycznie bocznik jest na 2 i 4 pinie a powinien być na 3 i 4.
gt1500_bocznik.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 52,84 KB |
|
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017
|
|
|
Nie działają mi wskazania prędkości w CA3.
Podłączyłem się pod sygnał we wtyczce CA3 w GT1500.
Przewód sygnałowy z kontrolera jest ok - są impulsy jak kręcę kołem.
Na wejściu prędkości CA3 jest +5V (odłączony przewód)
Po podłączeniu obu przewodów przy niskiej prędkości ekran lekko mruga, ale prędkości nie zlicza (cały czas 0). Na przewodzie około 5V.
Czy ktoś miał podobny problem?
edit: i znowu dla potomnych.. otrzymałem wadliwe CA3. Wewnątrz żółty przewód od złącza CA był przylutowany do zasilania (+5V) zamiast do pinu prędkości (SP). Wykonanie typowo chińskie...
ca3_naprawiony_sygn_predkosci.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 213,61 KB |
ca3_zle_polaczenie_sygnalu_predkosci.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 235 raz(y) 275,02 KB |
|
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
PANOWIE, WAŻNA ZMIANA!
Otóż GND CA3 z tej wtyczki 6-pin nie powinno być podłączone przy boczniku. Spadek napięcia na przewodzie podczas przepływu prądu powoduje zakłamanie temperatury. Termistor w silniku zazwyczaj zasilany jest z halli, przez co między gnd halli, a plusem bocznika tworzy się potencjał.
Zatem podczas dawania gazu można było zaobserwować znaczny skok temperatury, który po odpuszczeniu gazu natychmiast spadał. W zależności od prądu ze sterownika skoki te mogły wynosić nawet 50-70 stopni! No sterowniczek przedwcześnie odcinał nam zabawę
Co trzeba zrobić?
Sprawa jest prosta. Przepnijcie owy przewód (gnd z wtyczki 6 pin) do śruby sabvotona, do której podłączony jest minus aku.
Ewentualnie mogą się wypowiedzieć osoby bardziej obeznane czy można je podłączyć np. do minusa halli tam gdzie jest czujnik temp, bo sam nie jestem pewien czy jest to bezpieczne:)
Na pierwszej stronie poprawiłem schemat i opis |
|
|
|
|
Jaroma
młodzik
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 63 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017
|
|
|
Nie znam się, to wypowiem się
Jestem właśnie na etapie robienia wiązki z podłączaniem termistora do ca3.
Skoro termistor zasilany jest z sabka tak jak halle to dlaczego nie bierzemy tej masy ??
Teoretycznie to ta sama ale te "potencjały kosmiczne zakłócenia i indukowanie się czegoś gdzieś... " to może lepiej podłączyć z masy od halli ??
(Mam samochodowe przykre doświadczenie z podłączeniem "na skróty" nie tej masy do czujnika) |
|
|
|
|
|