Trek rekreacyjny 2kW |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
Tempomat fajna sprawa, manetka na full, przycisk tempomatu i pedałujemy nie zastanawiając się, co robić z kciukiem na manetce |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
Jeżeli chodzi o automatyczny tempomat to trzeba przytrzymać 6 sekund manetkę w jednym miejscu i w praktyce nie da się tego zrobić w lesie na nierównej drodze. Na asfaltowej równej drodze bez problemu. Pojeżdżę więcej i zobaczymy, jak będę miał trudności z aktywowaniem tempomatu kiedy tego potrzebuje to wyprowadzę przycisk - na razie minimalizuje ilość przewodów/przycisków (na kierownicy mam tylko licznik rowerowy, manetkę i przewody do kontraktonów, a włącznik/wyłącznik jest na skrzynce).
Tymczasem wpadłem na pomysł aby zrobić dodatkowy akumulator. W wolnym miejscu w skrzynce w razie potrzeby woziłbym ze sobą albo ładowarkę 13s 6A (<4h ładowania na 90%) albo dodatkową baterię 13s3p (+33% zasięgu) lub 4s9p (+16V i zwiększony zasięg).
Pytanie - czy w praktyce można połączyć dwa pakiety szeregowo lub równolegle (każdy z osobnym BMS'em) jeżeli będą na tych samych ogniwach? (13s9p+4s9p=17s9p lub 13s9p+13s3p=13s12p). Wydaje mi się że nie powinno być problemu ale to jest teoretyzowanie - może ktoś testował?
wolne-miejsce-w-skrzynce.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 257,31 KB |
zapasowa_bateria.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 304 raz(y) 70,71 KB |
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
tylko że samo 3p nie uciągnie 45A
Tylko gdzieś podczas dłużej trasy znaleźć gniazdko i w godzinę można doładować tyle ile miałby taki pakiet 3p (~ na +30km) więc transport ładowarki byłby bardziej rozsądny. Pomyślę jeszcze, bardziej bym się skłaniał do dołączanego 4s9p, ale z drugiej strony obecny vmax też mi wystarcza więc.. wygląda na to że mam schowek. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017
|
|
|
A co to za problem jak wyczerpiesz podstawowy aku nie dawać tak w palnik i jechać wolniej to taki na powrót dodatkowy aku byś miał i już wiadomo jechał oszczędniej. Ten 4s9p to bez sensu, po co podnosić napięcie instalacji jak jest teraz dobrze, poza tym byś musiał zapewne ładowarkę jeszcze zmienić.
Doczytałem, jakie masz ogniwa to faktycznie słabo z 3p i lepiej by je podłączyć równolegle do głównego aku bo pewnie szybko byś je zajechał mimo uwagi. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Dotarła wycięta blacha:
Montaż torq arma opisałem w tym temacie:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=105366#105366
Ostatnio złapałem kapcia w tylnym kole i nie było to przyjemne. Zmieniłem tylnią oponę na Schwalbe Marthon Plus MTB (z wkładką antyprzebiciową), z której nie do końca jestem zadowolony.
Mimo tego samego rozmiaru co Schwalbe Smart Sam (2.10) jest dużo cieńsza. A co gorsze - opona ma bicie. Dziś kilka razy ją ściągałem, obracałem, układałem, smarowałem krawędzie mydłem aby ładnie się ułożyło, pompowałem do 4,5bar a następnie upuszczałem powietrze itd. a i tak bije tak na boki jakby koło było scentrowane (a sama felga jest prosta). Góra/dół jest w porządku. Opona ładnie się zazębiła z felgą i na całym obwodzie jest równo. Nie jest to też wina gumowej opaski na feldzie - też ją poprawiałem, przesuwałem i bez zmian. Wygląda jakby sama opona była zdeformowana..
torq_arm5.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 339 raz(y) 248,95 KB |
torq_arm3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 273 raz(y) 226,66 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez esati Czw 03 Sie, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Sprawdź dobrze jeszcze raz tą felge ustaw się za kołem centralnie a potem kręci powoli ręką tylko i sprawdź bicie (tylko przykleja ten przyrząd co masz w ręce żeby był równo bo tak w ręce to nie sprawdzanie. Patrz na jedną stronę i narysuj sobie kreda lub czymś linie gdzie jest bicie od kad do kad a potem druga stronę jak będzie w tym sam miejscu po obu stronach to obręcz a jak nie to opona.
Oponę reklamuj w razie czego bo się zdarza nieraz zła sztuka ale ja bym się pokusił jeszcze o sprawdzenie w innym rowerze na innym kole. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Tak jak pisałem nie jest to kwestia obręczy. Dziś zrobiłem traskę 117km (i wróciłem jeszcze z 18% baterii) więc na reklamacje nie ma szans, aczkolwiek widzę że bije wyraźnie mniej tak jakby się trochę ułożyła. Pojeżdżę i jeszcze zobaczę, najwyżej kupię inną bo ta i tak średnio sobie radzi na piachu - parę razy się zakopałem co mi się zwykle nie zdarza. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
Też miałem raz taki problem. Pojeździłem na niskim ciśnieniu i jakoś tam się ułozyła, może nie idealnie, ale było lepiej niż wcześniej. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Rower dostał CA v3
Wartość bocznika wbudowanego w GT1500 wyskalowałem na zewnętrznym zasilaczu i wychodzi 1,33 ohma, co się pokrywa ze wskazaniami natężenia prądu (Imax 45A). Moc maksymalną zarejestrował mi 2350W.
to co mi się podoba w ca3:
+ odczyt temperatury silnika z wykorzystaniem fabrycznego termistora w 9c + ograniczanie mocy powyżej zadanej temperatury + odłączanie powyżej krytycznej temperatury
+ wskazywanie bieżących parametrów w instalacji
+ możliwość ustawienia automatycznego tempomatu (przytrzymanie przez X sekund) z kalibracją wrażliwości manetki więc da się ustawić tak aby włączał się nawet na nierównej drodze już po 2-3s (wyłączenie to naciśnięcie dowolnej z klamek hamulcowych lub ponownie wysterowanie manetki)
to co mi się nie podoba w ca3:
- archaiczny wyświetlacz z lat '90
- słaba jakość wykonania - mój egzemplarz był fabrycznie uszkodzony bo ktoś na produkcji pomylił przewody i nie przylutował w właściwym miejscu przewodu od sygnału prędkości (nie działały wskazania prędkości)
- brakuje mi kilku funkcji, np. szacunkowy dystans do przejechania uwzględniający zapotrzebowanie na energię np. z ostatnich 10km
- zajmuje dużo miejsca, mógłby mieć bardziej kompaktową budowę nawet kosztem wielkości wyświetlacza (gdyby był lepszej jakości). Nawet zastanawiałbym się czy nie zabudować w górnej części skrzynki zamiast na kierownicy.
ca3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 366 raz(y) 81,6 KB |
|
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
esati napisał/a: | wychodzi 1,33 ohma |
Czy aby na pewno? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | esati napisał/a: | wychodzi 1,33 ohma |
Czy aby na pewno? |
Oczywiście chodzi o 1,33 mOhma |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Skrzynka przygotowana do dłuższej trasy (ładowanie poza bazą)
- akumulator 1,3kWh
- sterownik
- ładowarka (250W) + przewody
- klucze (scyzoryk), łyżki, łatki, pompka
W sumie to ładowarka by się większa zmieściła ale same kable zajmują dużo miejsca..
skrzynka.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 299 raz(y) 299,73 KB |
|
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Warto zabezpieczyć termicznie sterownik ,jeśli skrzynka jest szczelna. |
|
|
|
|
|