ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki
Autor Wiadomość
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki

http://ebike.nexun.pl/blo...ola-na-kluczyk/

Zastosowałem ten patent z wykorzystaniem takiej samej stacyjki. Doszło jednak do niebezpiecznego zdarzenia. Styczniki obwodu faz uległy uszkodzeniu i podczas jazdy zwarło na chwilę dwie fazy, rower gwałtownie zwolnił. Na szczęście sterownik ocalał. Pomysł jest świetny ale może są inne stacyjki z bardziej niezawodnym zestawem modułów ? Ew gdzie można kupić ewentualnie nowe moduły do tej stacyjki? Dodatkowe moduły otrzymałem od kolegi z demontażu zepsutej stacyjki i mogły być po prostu już wysłużone.

Łukasz
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 30 Lip, 2017   

Ja od siebie nie polecam tych modułowych stacyjek. Miałem taką (Salzer) która miała wyłączać tylko przetwornice i logike sterownika to się rozpadła w drobny mak w lesie i jedyne co mi później zostało to poskręcać kabelki i dzida dalej :lol: Strasznie to delikatne :neutral:
 
 
Cieszyn 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

Po pierwsze to szybko zaliczysz dzwona, po drugie stacyjka się spali (mam gdzieś egzemplarz po takich testach), po trzecie to niewygodne i po co to stosować jak prawie wszystkie sterowniki mają regen
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

Cieszyn napisał/a:
Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania?


Chyba awaryjnego gdy wszystkie systemy zawiodą ;-) Najpierw trzeba zainstalować czujniki hamowania na obu klamkach, dobrze działające sprawdzone hamulce oraz miłym dodatkiem jest regen.
 
 
Cieszyn 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Paź, 2017   

Wykorzystuję zupełnie inny sterownik (http://s.aliexpress.com/NZ7nMzIJ ) do e-deskorolki, gdzie mam problem z zamontowaniem mechanicznych hamulców, controller nie ma też żadnego regeneracyjnego hamowania. Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Paź, 2017   

Cieszyn napisał/a:
. Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie.


Obawiam się, że spalisz sterownik zwierając fazy.
 
 
Cieszyn 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 21 Paź, 2017   

Dzisiaj robiłem test. W deskorolce mam napęd na 4 koła, aktualnie zasilane są 2, 3 obraca się swobodnie a na 4 tym zwierałem fazy zwykłym przełącznikiem. Zakładałem , że prąd indukowany podczas hamowania zniszczy ten mały przełącznik, ale widocznie nie jest jakiś specjalnie duży bo nie zauważyłem żadnych problemów. Zwarcie już jednej fazy w jednym silniku powoduje sprawne zwalnianie z ok 20km/h, oczywiście im szybciej jedziemy tym mocniej zwalnia.
Zastanawiam się nad zrobieniem układu np mosfetów przez które swobodnie będzie płynął prąd ze sterownika, a w przypadku hamowania silnik zostanie odłączony od sterownika i fazy zostaną zwarte. Proszę o sugestie
,
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Paź, 2017   

Moja sugestia taka, że zwierając fazy silnika zamieniasz go w grzałkę. Powstaje dużo ciepła i kolejnym razem silnik spalisz :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Cieszyn 
początkujący


Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017   

Faktycznie zauważyłem, że silnik jest delikatnie ciepły po jeździe ale nie przesadzajmy, mowimy tu o 2-3 sekundowym zwarciu raz na jakiś czas i bardzo małych prędkościach. Mimo ew problemów jestem chętny przetestować to rozwiązanie, bo bardziej niebezpieczna była jazda zupełnie bez hamulców ;)
Chciałbym zrobić coś takiego jak na schemacie. Czy mogę do tego użyć jakiś mosfetów np irlr 2905 ? Jak się upewnić, żeby się nie przegrzały? O ile o mosfet zwierające jestem spokojny, o tyle mosfet które mają odciąć silnik - może dać po 2-3 równolegle? Ewentualnie czy dokładzie czegoś takiego jak mosfety odcinające nie zrobi funkcja sterownika ebike brake low?

Notatka5_1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 303 raz(y) 239,66 KB

 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Im krótszy czas tym gorzej. :wink: Jeśli z deskorolką ważysz 70 kg, to hamując z 20 km/h musisz się pozbyć ok. 900J metale mają ok 500J/(kg*K), więc jak tam silnik waży jakieś 200g, to się zagrzeje o 10C - niby nie dużo, ale ważne, żeby silnik zdążył ostygnąć między hamowaniami. No i pytanie jak szybko uzwojenie przekazuje ciepło reszcie silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group