|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Projekt e-Merida |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017
|
|
|
Witam ponownie z Meridą
Zakupiłem opony szwalbe sam smart. Niestety, mimo przejechania możne ok 100 km już widać znaczne zużycie kolcków bieżnika na tylnej osi. Zastanawiam sie, czy pozwolić zużyć sie do końca tej oponie i zamienić ja na polecana przez Tasa CST , chyba że macie inne propozycję oponek. Ewentualnie mogę zamienić przód-tył i zjechac obie.
Drugi temat do tarcze hamulcowe. Kupiłem całkiem fajne pływające tarcze 185 mm na przód i tył. Hamulce avid BB7. Zestaw fajnie hamuje ale zastanawiam się czy nie wsadzić na przód czegoś 205 mm. W ostateczności obie wymienić na 180 mm.
CST C1388
Schwalbe Sam Smart
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Zastanawiam się nad tym silnikiem 7x9.z mojej konstrukcji. Moja instalacja z 13s6p dająca 30 A, czyli tyle ile można bezpiecznie pchać w ten silnik daje określone przyspieszenie do prędkości ok 40 km /h. Gdyby zasilać ten silnik z np 20s6p ale z zachowaniem bezpieczeństwa 30A zyskamy większą prędkość max, ale czy przyspieszenie do 40 km h się nie zmieni. Moc będzie większa w zakresie od 0 do 40 km/h dzięki wyższemu napięciu? Czy wzrost w stosunku do 13s pójdzie jedynie w v max? |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Witam ponownie z Meridą
Zakupiłem opony szwalbe sam smart. Niestety, mimo przejechania możne ok 100 km już widać znaczne zużycie kolcków bieżnika na tylnej osi. |
Jest kilka wersji smart samów - nie jest to czasami wersja mini (Active). |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Wersja sam smart bez plus. O innych nic mi nie wiadomo. Aktualnie testuje ebike po drogach szutrowo kamienistych. Przy prędkości ok 30 km/h rower zaczyna myszkować tyłem,jest niestabilność w prowadzeniu. Nie wiem,czy to wina opon, ciśnienia czy brakuje tylnego zawieszenia. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Zastanawiam się nad tym silnikiem 7x9.z mojej konstrukcji. Moja instalacja z 13s6p dająca 30 A, czyli tyle ile można bezpiecznie pchać w ten silnik daje określone przyspieszenie do prędkości ok 40 km /h. Gdyby zasilać ten silnik z np 20s6p ale z zachowaniem bezpieczeństwa 30A zyskamy większą prędkość max, ale czy przyspieszenie do 40 km h się nie zmieni. Moc będzie większa w zakresie od 0 do 40 km/h dzięki wyższemu napięciu? Czy wzrost w stosunku do 13s pójdzie jedynie w v max? |
Wzrośnie przyspieszenie, prędkość maksymalna, zużycie prądu i szybkość grzania się silnika. Zwiększeniem napięcia zwiększasz moc roweru |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 04 Sie, 2017
|
|
|
Czy wyjaśniło się co było problemem? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 05 Sie, 2017
|
|
|
To było 4 miesiące temu
Wywaliło jednego halla, wymienione w międzyczasie dwa razy |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 05 Sie, 2017
|
|
|
Michał już wszystko wyjaśnił Ja dodam, że mój ebike przeszedł test ekstremalny w Beskidzie Niskim. Na cześć podjazdów mimo silnika 7x9 nie udało mi się wjechać. Może zawiodły umiejętności, może za mało odwagi bądź siły w nogach. W upale 30 stopni włączyły się zabezpieczenia termiczne sterownika. Silnik dotykowo badany bardzo ciepły wręcz gorący. Brakowało tylnej amortyzacji i czasem skoku przedniego amorka. Mocy też by się przydało ciut więcej |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 05 Sie, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Wersja sam smart bez plus. O innych nic mi nie wiadomo. Aktualnie testuje ebike po drogach szutrowo kamienistych. Przy prędkości ok 30 km/h rower zaczyna myszkować tyłem,jest niestabilność w prowadzeniu. Nie wiem,czy to wina opon, ciśnienia czy brakuje tylnego zawieszenia. |
Jak myszkuje to sprawdź czy nie założyłeś opony tył to przodu.
Jest jeszcze kompatybilność opon do szerokości obręczy - ale nie masz wąskiej obręczy |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017
|
|
|
Te smart samy się nie nadają do elektryka, inwestycja w nie to kiepska inwestycja, są chyba najczęściej sprzedawanymi oponkami z drugiej ręki, łatwo je dostać za 50-60 zł komplet z nowych rowerków, choć ty masz wersję jeszcze bardziej delikatną z tego co piszesz bo zwijaną.
Szerokość obręczy masz dobrą i wszystkie oponki ci będą pasować od 1,7cala do 2,6-2,7cala, problem to sama opona, jeśli masz komplet to zostaw tylko tą na przodzie a na tył kup cst c1338 do dostania za jakieś 40-50zł i zobaczysz różnicę, tą druga smart sam zostaw na wymiankę jak zajedziesz tą na przodzie lub sprzedaj póki jeszcze jest w dobrym stanie.
Moja dziewczyna ma tą oponkę smart sam na przodzie tyle, że w rozmiarze 27,5 i powiem ci, że bardzo fajnie rowerek jeździ, oponka łatwo się toczy i ma bardzo małe opory więc rowerek zajebiście jeździ na luzie ale za to jest delikatna a sam bieżnik dość miękki i mały, po pierwszych dwóch przejażdżakach i najechaniu kilku szkiełek już była rozcięta na bieżniku ale dalej się nic nie dzieje i jeszcze się nic nie stało a już jakieś 200km przejechała, dodam, że rowerek jeszcze bez elektryfikacji i tu sprawdza się opona bardzo dobrze ale jak będzie elektryk to będzie do zajechania a potem będzie mocniejsza opona. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 06 Sie, 2017
|
|
|
Jak będę wymieniał tarcze na 200 mm wtedy kupię te CST i wymienię od razu. W smart sam zjada mi bieżnik ekstremalnie, choć ładnie się toczy po asfalcie. Nie wiedziałem kupując te opony, że do ciężkiego e-bikie nie będą odpowiednie. Ew wrzucę obie do żony lekkiego elektryka 250W |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|