ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
legalizacja roweru
Autor Wiadomość
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

W sumie to można nawet bez tej hulajnogi, 6kW na pewno przeciągnie kilku chłopa :razz:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

a'la super man. Trzeba tylko dorobic zdalne sterowanie i stabilizacje do falcona :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

W rzeczywistości która nas czeka, to zatrzymywanie rowerów 'za wygląd ' a dopiero później dywagacje techniczne lub spór czy się należy mandat i kto to rozstrzygnie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
W rzeczywistości która nas czeka, to zatrzymywanie rowerów 'za wygląd ' a dopiero później dywagacje techniczne lub spór czy się należy mandat i kto to rozstrzygnie.
A przesłanką dla "władzy" będzie występowanie manetki - co prawda nic o niej nie ma w przepisach, ale łatwo ją wykryć.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Dlugas napisał/a:
Jeśli chodzi o możliwość uzyskania pracy silnika pod wpływem pedałowania to metoda może być prostsza niz nam się wydaje. Wystarczy użyć tachoprądnicy napędzanej korbami gdzie na wyjsciu pod wpływem np. kadencji 120 - uzyskamy 5V. i tymi 5-cioma Voltami zasilimy sterownik(oczywiście przy kadencji 120 :lol: ) i po sprawie.
Za tachoprądnice może robić jakiś silniczek prądu stałego taki jaki był używany w Waszych zabawkach z dzieciństwa ;) I może być fajnie pod warunkiem że zadziała ;)
Oczywiście najlepiej gdyby to działało tylko na " małej mocy" - czyli tej ograniczonej. A w terenie już nie musi :)


Działa sprawdzone i to lepiej niż PAS kółeczko przy korbie z tego kółeczka oring taka gumka na silniczek tylko trzeba dobrać rozmiary kółeczek ,silniczek miałem dc z drukarki czy czegoś takiego. przewody z silniczka podłączone pod gniazdo manetki. Jest to też rozwiązanie problemu jak ktoś chce mieć PAS rowerze z silnikiem DC
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Sob 12 Sie, 2017   

tomek701 napisał/a:
Dlugas napisał/a:
Jeśli chodzi o możliwość uzyskania pracy silnika pod wpływem pedałowania to metoda może być prostsza niz nam się wydaje. Wystarczy użyć tachoprądnicy napędzanej korbami gdzie na wyjsciu pod wpływem np. kadencji 120 - uzyskamy 5V. i tymi 5-cioma Voltami zasilimy sterownik(oczywiście przy kadencji 120 :lol: ) i po sprawie.
Za tachoprądnice może robić jakiś silniczek prądu stałego taki jaki był używany w Waszych zabawkach z dzieciństwa ;) I może być fajnie pod warunkiem że zadziała ;)
Oczywiście najlepiej gdyby to działało tylko na " małej mocy" - czyli tej ograniczonej. A w terenie już nie musi :)


Działa sprawdzone i to lepiej niż PAS kółeczko przy korbie z tego kółeczka oring taka gumka na silniczek tylko trzeba dobrać rozmiary kółeczek ,silniczek miałem dc z drukarki czy czegoś takiego. przewody z silniczka podłączone pod gniazdo manetki. Jest to też rozwiązanie problemu jak ktoś chce mieć PAS rowerze z silnikiem DC


To brzmi jak sensowny plan. Jedyne co, to to ze przypadkowe zakrecenie pedalami do tylu moglo by sie nie spodobac sterownikowi (jakby -5 V dostal na wejsciu). To da sie rozwiazac wsawieniem w obwod diody. Silniczek to tez nie powinien byc duzy problem - jakis sklep z zabawkami i cos sie ogarnie. Problem bedzie z koleczkami, to bedzie ciezko znalesc, zwlaszcza ze beda musialy miec konkretne rozmiary.
Pozdrawiam
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 12 Sie, 2017   

Może prościej będzie jednak wrócić do elektroniki? Sam duży kondensator + opornik to słaby pomysł, ale jak do tego dołożyć opornik rozładowujący i małego mosfeta włączającego manetkę, to już powinno działać, a nie być skomplikowane.
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

madejp napisał/a:
Może prościej będzie jednak wrócić do elektroniki? Sam duży kondensator + opornik to słaby pomysł, ale jak do tego dołożyć opornik rozładowujący i małego mosfeta włączającego manetkę, to już powinno działać, a nie być skomplikowane.


Hejka
Masz racje, instalacja tego silniczka byla by dosyc skomplikowana operacja od strony mechanicznej.
Twoj pomysl wydaje sie prostszy do realizacji, tylko ze jesli chodzi o elektronike to nie jestem w tym specjalista.
Wiem co to kondensator, oporniki i tranzystor. Jak mialy by byc polaczone zeby zrobic elektroniczny wlacznik tez mniej wiecej ogarniam. Ale dobrac ich parametrow juz nie potrafie.
Bylbys w stanie mi z tym pomoc?
Pozdrawiam
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Mogę spróbować, ale miej na uwadzę, że nie mam dużego doświadczenia, tylko teoretycznie powinienem dać sobie radę z policzeniem. :)
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

madejp napisał/a:
Mogę spróbować, ale miej na uwadzę, że nie mam dużego doświadczenia, tylko teoretycznie powinienem dać sobie radę z policzeniem. :)


OK, dzieki.
Odezwe sie jakby co ale najpierw zarejestruje sie na i pospamuje jakies forum elektronikow :)
pozdro
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017   

najprosciej to napewno jest cos takiego kupic. Takie rzeczy sa tylko ze cholernie drogie. Wiem ze CA cos takiego obsluguje przy wejsciu na czujnik momentu, mozliwe ze nasz forumowy komputerek tez ale malo o nim info
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Potestowałem dzisiaj chwilę PASa i niestety muszę stwierdzić, że rozwiązanie z prostym układem odpada. Przy zatrzymaniu korb PAS może pozostać zarówno w stanie niskim jak i wysokim, co powoduje, że szanse na odłączenie manetki byłyby 50/50. :) Krótko mówiąc trzeba zliczać zbocza, a to potrafię tylko procesorkiem...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Impulsy podajesz przez kondensator i wtedy nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest korba.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

zeeltom, nie chodzi mi co robić, jak się jedzie, tylko jak wykryć zatrzymanie, żeby odciąć manetkę.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Przestaniesz kręcić pedałami, impulsy ustaną i napięcie spadnie do zera, silnik przestanie pracować. Popatrz na układy różniczkujące.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group