ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sie, 2017   

Pytaj chłopaków z forum. Dorabiają różne szprychy na wymiar.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Wie ktoś czy można jakoś obliczyć jaka opona wejdzie do ramy?
Mi na tył wchodzi max 28x1.6 (700x40c) czy 42x622.
Chce to przepleść w zimie na koło 26 cali i mam zagwozdkę jaka największa opona wejdzie mi w tylni widelec,można to jakoś obliczyć?
Wiadomo że wraz z szerokością "rośnie"wysokość opony ale jak to policzyć,może ktoś wie? :mrgreen:
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

Na wysokości obręczy dodaj 5-6 cm - i zmierz jaką masz szerokość widełek. Przykładowo będzie to 64mm - więc odejmujesz po 5mm na stronę (zapas na błoto/śnieg) i masz 54mm czyli 2.1 cala.
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017   

Koledzy, czy taka przetworniczka http://allegro.pl/przetwo...6824854183.html (w opisie do 40V) podoła instalacji 10s liion (max. 42V), ew. jakaś lekka przeróbka ?
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Ile i jakie złącza/bezpieczniki potrzebuję aby zrobić kompletną instalację 60V z LiPo i GT-1500 45A.
Czy XT30 będzie ok czy może XT60?
Jest jeszcze SoftStart XT90-S Anti-Spark czy potrzebny? - ale wolę się dowiedzieć od kogoś kto ma sprawdzoną konstrukcję.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Jeśli masz BMSa to ani bezpieczników ani softstartu się nie używa.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Standardowa konstrukcja z BMS-em.
tas napisał/a:
Jeśli masz BMSa to ani bezpieczników ani softstartu się nie używa.

Domyślam się że złącza lutowane to najpewniejsza metoda łączenia przewodów - ale chciałbym mieć też możliwość wyjęcia baterii z puszki - bez konieczności rozlutowywania przewodów.
To w takim przypadku jakie jest optymalne rozwiązanie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Możliwość wyjmowania akumulatora z powodu...? codzienne? raz na rok?
Zdajesz sobie sprawę, że fakt wyjmowalności akumulatora w sytuacji, jeśli to nie jest absolutnie niezbędnie konieczne do funkcjonowania powoduje realne ryzyko pożaru lub innych strat? Nie jest to warte "możliwości" jego wyjmowania.

Nie mówię o złączach, one miedzy akumulatorem i Sterownikiem mogą być, np popularne XT60)
Mówię o bezpieczniku i softstarcie i jego bezużyteczności w prawidłowo zbudowanych (i nie wyjmowalnych) instalacjach z BMSem
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

A co przeszkadza bezpiecznik (eska) w instalacji ? Jak jest prawidłowo skręcona i zamontowana nie zwiększa ryzyka pożaru tylko zdecydowanie je zmniejsza. BMSy z racji na złożoność nie są niezawodne i przekonało się już u nas kilku kolegów.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

To ja zadam inaczej, w czym taka Ska ma pomóc? :)

Czy jest szybsza niż BMS w odłączeniu? nie jest, jest 1000x wolniejsza.

A w czym przeszkadza?
- po kilku przełączeniach będzie się kleić
- nie każda eska działa na DC>48V
- ryzyko grzania wewnątrz przy prądach maksymalnych
- ryzyko luzowania styków i grzania złącz

Eska nie wpływa na pożar tylko wyjmowalny akumulator to robi :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piwko7 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 107
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Panowie, gdzie znajdę rękawy, rurki termokurczliwe dużych rozmiarów >220mm szerokości.
Chce zabezpieczyć całą baterię w ten sposób.
Polecacie jakichś dostawców z ebay, alli ?
W Polsce ciężko coś takiego dostać.
_________________
Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Ja mam takie, odezwę się na priv ;)
 
 
kemsone 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 1
Skąd: łódź
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość :razz:
Od dłuższego czasu interesuje się ebajkami i wiele dziwnych pytań chodzi mi po głowie :cool: Mianowicie chciałbym wiedzieć jak policzyć realne zużycie prądu ? Wiem że na ten aspekt składa się wiele czynników, czyli: masa pojazdu, waga kierowcy, ukształtowanie terenu czy warunki atmosferyczne. Wiele osób pisze że jego pojazd zużywa np. 15 kwh/km. Jak to rozumieć ? Wiem że jedna kwh to 55gr, ale nie wiem jak powinienem to policzyć żeby wyszła mi realna kwota.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 19 Sie, 2017   

kemsone napisał/a:
Wiele osób pisze że jego pojazd zużywa np. 15 kwh/km.

Nie 15kWh tylko 15Wh lub 0,015kWh
15kWh/km zużywa czołg z lekkiej górki :lol:
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
kuba321 
początkujący


Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 8
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

Cześć
Jaką prędkość roweru mogę uzyskać z silnikiem w kole 250w 24v na kole 26 cali ze wspomaganiem nogami, a jaką przy silniku 500w 24v?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group