MTB Damka Wheeler 250W |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017
|
|
|
Nowoczesne ładowarki mają "trzecią fazę" ładowania przy odcięciu prądu na poziomie ~300mA
Dlatego też współpracujące z nimi BMSy mają progi balansowania nie 4.2V jak kiedyś ale ~4.15V co skutkuje tym, że akusy nie są ładowane do napięć S*4.2V i dlatego świeżo po ładowaniu napięcie jest wyraźnie inne niź np rano.
Dodatkowo taki styl ładowania wymusza pracę balansera za każdym razem, nawet jeśli cele są dość równe.
Dlatego też masz takie napięcia na celach i takie napięcie całości pakietu. Wszystko wygląda ok. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 14 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017
|
|
|
Dziękuję za tę dobrą wiadomość, już myślałem, że bateria szrot. Jeśli są różnice 4.15 vs 4.16 V nie doładowywać ? Jeszcze nurtuje mnie jedna rzecz, dlaczego po ponownym wpięciu przewodów balansera nie ma od razu napięcia na baterii ? Wypinanie przewodów balansera na niepodłączonej do sterownika baterii jest jakoś dla niej niebezpieczne, grozi uszkodzeniem balansera ? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Nowoczesne ładowarki mają "trzecią fazę" ładowania przy odcięciu prądu na poziomie ~300mA
. |
No właśnie, Jego ladowarka ładuje 0,5A (nie wiem jaki ma typ) przy 4,19 V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017
|
|
|
Jak ma się coś spieprzyć to się spieprzy. Wciąż mały peszek co chwilka.
Nie mogę założyć PAS bo jest zła miska. Znalazłem miskę supportu z odp rantem utrzymującym czujnik PAS to nie pasuje czujnik. Obudowa suportu, tzn część ramy jest za szeroka i nie można idealnie spasować. Muszę odwrotnie założyć te mocowanie i zmienić dystans czujnik - magnes. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Przecież wkład supportu masz nodmalny, to na kwadrat czy octalink? Mimo wszystko masz tam dwie miski z obu stron i musisz specjalnym kluczem to odkręcić inaczej nieda rady, miski są wręczone w mufe na równo z brzegiem lub nawet ciut głębiej.
Tak ogólnie to olej ten PAS, szkoda czasu nawet jak na testy a jak chcesz mimo wszystko zamontować to pisz co dokładnie tam nie pasuje że nie możesz zamontować |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Kółko magnesowe wchodzi na oś? Ja czujnik przykręciłem na blachowkręt do ramy i odpowiednio wygiąłem mocowanie czujnika. Działa
Musiałem tylko wyciąć kawałek kółka od mocowania czujnika.
W innej wersji przymocowałem czujnik trytytką do ramy i owinąłem taśmą izolacyjną dla wzmocnienia. Też działa |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Suport na kwadrat, zaś miska jest bez rantu. Chce go założyć ale będzie opcja wyłączenia przez wypięcie wtyczki. Jak się uporam dam znać. Jakoś nie mogę przywyknąć do półmanetki. Rowerem ma czasem jeździć żona, która jest średnio - techniczna i ewentualnie wolę by to było jak rowerze a nie motocyklu. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
OK więc jest kwadrat i teraz po co ci jakikolwiek rant tej miski? ona jest schowana wkrecona w mufe supportu i posiada od środka po całym obwodzie takie jakby nacięcia i żeby ją odkrecić to musisz mieć specjalny klucz np.
http://allegro.pl/klucz-d...PcaAvYYEALw_wcB
spójrz na klucz i zobaczysz o co chodzi. Oczywiście najpierw musisz odkręcić pedał. Jeśli ci do mocowania pasa to potrzebne to spróbuj |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017
|
|
|
Marcin, mam klucze wiem jak to działa tylko miska nie pozwala na montaż czujnika. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017
|
|
|
Bateria 13S3P. Przez 3-4 tygodnie bateria mi zeszła do 51.4 V. Wydobyłem ją ze skrzynki. 12 celi po 3.97 V, jedna cela 3.89 V. Wyrównać modelarską czy podłączyć do ładowarki i obserwować do ilu V i czy równo się naładują ? |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017
|
|
|
Wyrównać modelarską bo bms ci tego nie wyrównana na jeden raz bo pewnie ma tylko 50ma balansowwania. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017
|
|
|
Naładowałem ładowarką do 54.4 całą baterię aż się wyłączyła. Cele były w większości naładowane na 4.18 V, dwie 4.17V , dwie 4.19V. Po 15 min BMS już było w tych co miały 4.19V 4.18 V.
Aktualnie pakiet ma 54.1 V. Zaś napięcie zmierzone na gnieździe ładowarki jest niższe - 53.8V
Gdy miałem wypięte gniazdo balansera celem diagnozy cel zmierzyłem sobie napięcia odpowiednio:
- gniazdo ładowarki 51.9 V
- zasilanie sterownika z baterii - 52.2 V
- złącze balansera 54.2
Takie różnice są prawidłowe przy odłączonych przewodach balasnera ? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017
|
|
|
Najpierw warto ustalic z jakiego powodu ogniwa po 3-4 tyg zeszly do poziomu < 4V.
Bo to strata ok 1-1,5 Ah w 1 mies.
Czy :
- sterownik/oswietlenie/przetwornica w czasie czuwania
- bms
- ogniwa- samorozladowanie
No i ostroznie z tym wkladaniem i wyjmowaniem złącza balansujacego, bez odpinania minusa i przy obciazonym wyjsciu. Niekoniecznie każdy BMS to 'lubi'.
100 mV różnicy BMS powinien wyrównać, jeśli zostawisz aku na kilka dni. Ale pod warunkiem że ma tak dokładne rezystory we wszystkich galeziach. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Naładowałem ładowarką do 54.4 całą baterię aż się wyłączyła. Cele były w większości naładowane na 4.18 V, dwie 4.17V , dwie 4.19V. Po 15 min BMS już było w tych co miały 4.19V 4.18 V.
Aktualnie pakiet ma 54.1 V. Zaś napięcie zmierzone na gnieździe ładowarki jest niższe - 53.8V
Gdy miałem wypięte gniazdo balansera celem diagnozy cel zmierzyłem sobie napięcia odpowiednio:
- gniazdo ładowarki 51.9 V
- zasilanie sterownika z baterii - 52.2 V
- złącze balansera 54.2
Takie różnice są prawidłowe przy odłączonych przewodach balasnera ? |
Zapewne występuje to samo zjawisko które opisałem tutaj
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7480&postdays=0&postorder=asc&start=45
czyli zadziałanie zabezpieczenia na przeładowanie.
Inna sprawa że różnica 2V między sterownikiem a balancerem jest dziwna. |
|
|
|
|
|