ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MTB Damka Wheeler 250W
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Nowoczesne ładowarki mają "trzecią fazę" ładowania przy odcięciu prądu na poziomie ~300mA
Dlatego też współpracujące z nimi BMSy mają progi balansowania nie 4.2V jak kiedyś ale ~4.15V co skutkuje tym, że akusy nie są ładowane do napięć S*4.2V i dlatego świeżo po ładowaniu napięcie jest wyraźnie inne niź np rano.
Dodatkowo taki styl ładowania wymusza pracę balansera za każdym razem, nawet jeśli cele są dość równe.
Dlatego też masz takie napięcia na celach i takie napięcie całości pakietu. Wszystko wygląda ok.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 14 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Dziękuję za tę dobrą wiadomość, już myślałem, że bateria szrot. Jeśli są różnice 4.15 vs 4.16 V nie doładowywać ? Jeszcze nurtuje mnie jedna rzecz, dlaczego po ponownym wpięciu przewodów balansera nie ma od razu napięcia na baterii ? Wypinanie przewodów balansera na niepodłączonej do sterownika baterii jest jakoś dla niej niebezpieczne, grozi uszkodzeniem balansera ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

tas napisał/a:
Nowoczesne ładowarki mają "trzecią fazę" ładowania przy odcięciu prądu na poziomie ~300mA
.

No właśnie, Jego ladowarka ładuje 0,5A (nie wiem jaki ma typ) przy 4,19 V.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Chciałbym zainstalować testowo PAS. Kupiłem taki na 8 magnesów:

https://pl.aliexpress.com/item/E-bike-bicycle-scooter-Pedal-Assist-Sensor-5-magnet-type-8-magnet-PAS-system-DIY-bike/32516260267.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.AvCsz9

Kłopot w tym, że ten rower ma dziwny wkład suportu - nie ma miski. Nie wiem czy jej brak czy trzyma się tylko na gwincie od strony korby.



ROWER W KOŃCU JEŹDZI !!! ;-)

Jeszcze bez PASa ale nocne jazdy testowe za mną. Prędkość max 25 km/h z moją 90 kg osobą ;-) Pewnie jak odp napompuję ( miałem mało powietrza ) będzie ciut lepiej. Do e-meridy się nie umywa mocą ale też jest fajny. Taki właśnie rower ze wspomaganiem a nie e-skuter czy e-motorek.

Tak na szybko ;-)



IMG_20170818_203930628.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 305 raz(y) 2,63 MB

 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

Jak ma się coś spieprzyć to się spieprzy. Wciąż mały peszek co chwilka.

Nie mogę założyć PAS bo jest zła miska. Znalazłem miskę supportu z odp rantem utrzymującym czujnik PAS to nie pasuje czujnik. Obudowa suportu, tzn część ramy jest za szeroka i nie można idealnie spasować. Muszę odwrotnie założyć te mocowanie i zmienić dystans czujnik - magnes.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Przecież wkład supportu masz nodmalny, to na kwadrat czy octalink? Mimo wszystko masz tam dwie miski z obu stron i musisz specjalnym kluczem to odkręcić inaczej nieda rady, miski są wręczone w mufe na równo z brzegiem lub nawet ciut głębiej.
Tak ogólnie to olej ten PAS, szkoda czasu nawet jak na testy a jak chcesz mimo wszystko zamontować to pisz co dokładnie tam nie pasuje że nie możesz zamontować :)
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Kółko magnesowe wchodzi na oś? Ja czujnik przykręciłem na blachowkręt do ramy i odpowiednio wygiąłem mocowanie czujnika. Działa :)
Musiałem tylko wyciąć kawałek kółka od mocowania czujnika.
W innej wersji przymocowałem czujnik trytytką do ramy i owinąłem taśmą izolacyjną dla wzmocnienia. Też działa ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Suport na kwadrat, zaś miska jest bez rantu. Chce go założyć ale będzie opcja wyłączenia przez wypięcie wtyczki. Jak się uporam dam znać. Jakoś nie mogę przywyknąć do półmanetki. Rowerem ma czasem jeździć żona, która jest średnio - techniczna i ewentualnie wolę by to było jak rowerze a nie motocyklu.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

OK więc jest kwadrat i teraz po co ci jakikolwiek rant tej miski? ona jest schowana wkrecona w mufe supportu i posiada od środka po całym obwodzie takie jakby nacięcia i żeby ją odkrecić to musisz mieć specjalny klucz np.
http://allegro.pl/klucz-d...PcaAvYYEALw_wcB

spójrz na klucz i zobaczysz o co chodzi. Oczywiście najpierw musisz odkręcić pedał. Jeśli ci do mocowania pasa to potrzebne to spróbuj
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Marcin, mam klucze wiem jak to działa tylko miska nie pozwala na montaż czujnika.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

Bateria 13S3P. Przez 3-4 tygodnie bateria mi zeszła do 51.4 V. Wydobyłem ją ze skrzynki. 12 celi po 3.97 V, jedna cela 3.89 V. Wyrównać modelarską czy podłączyć do ładowarki i obserwować do ilu V i czy równo się naładują ?
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

Wyrównać modelarską bo bms ci tego nie wyrównana na jeden raz bo pewnie ma tylko 50ma balansowwania.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Naładowałem ładowarką do 54.4 całą baterię aż się wyłączyła. Cele były w większości naładowane na 4.18 V, dwie 4.17V , dwie 4.19V. Po 15 min BMS już było w tych co miały 4.19V 4.18 V.

Aktualnie pakiet ma 54.1 V. Zaś napięcie zmierzone na gnieździe ładowarki jest niższe - 53.8V

Gdy miałem wypięte gniazdo balansera celem diagnozy cel zmierzyłem sobie napięcia odpowiednio:

- gniazdo ładowarki 51.9 V
- zasilanie sterownika z baterii - 52.2 V
- złącze balansera 54.2

Takie różnice są prawidłowe przy odłączonych przewodach balasnera ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Najpierw warto ustalic z jakiego powodu ogniwa po 3-4 tyg zeszly do poziomu < 4V.
Bo to strata ok 1-1,5 Ah w 1 mies.

Czy :
- sterownik/oswietlenie/przetwornica w czasie czuwania
- bms
- ogniwa- samorozladowanie
No i ostroznie z tym wkladaniem i wyjmowaniem złącza balansujacego, bez odpinania minusa i przy obciazonym wyjsciu. Niekoniecznie każdy BMS to 'lubi'.
100 mV różnicy BMS powinien wyrównać, jeśli zostawisz aku na kilka dni. Ale pod warunkiem że ma tak dokładne rezystory we wszystkich galeziach.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Naładowałem ładowarką do 54.4 całą baterię aż się wyłączyła. Cele były w większości naładowane na 4.18 V, dwie 4.17V , dwie 4.19V. Po 15 min BMS już było w tych co miały 4.19V 4.18 V.

Aktualnie pakiet ma 54.1 V. Zaś napięcie zmierzone na gnieździe ładowarki jest niższe - 53.8V

Gdy miałem wypięte gniazdo balansera celem diagnozy cel zmierzyłem sobie napięcia odpowiednio:

- gniazdo ładowarki 51.9 V
- zasilanie sterownika z baterii - 52.2 V
- złącze balansera 54.2

Takie różnice są prawidłowe przy odłączonych przewodach balasnera ?


Zapewne występuje to samo zjawisko które opisałem tutaj

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7480&postdays=0&postorder=asc&start=45

czyli zadziałanie zabezpieczenia na przeładowanie.
Inna sprawa że różnica 2V między sterownikiem a balancerem jest dziwna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group