ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejność podpięcia sterownika 250W
Autor Wiadomość
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   Kolejność podpięcia sterownika 250W

Witam kolegów
Potrzebuję szybkiej pomocy
mam sterownik 15A do silnika 250W 36V
Ale nie mam dokładnego schematu która kostka od czego.
Pomożecie?
Szukałem w necie ale nie znalazłem nic takiego samego
zdjęcie poniżej

IMAG0018.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 875 raz(y) 1 MB

IMAG0007.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 736 raz(y) 1,78 MB

 
 
mrgiver 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 74
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Ciekawy sterownik. Zdradzisz, skąd go masz?

Czy na tych kostkach są jakieś opisy?

Na pierwszy rzut oka to wygląda mi tak, że gruby czerwony i czarny - to odpowiednio + i - baterii, trzy grube - to przewody fazowe silnika.
Wtyczka z pięcioma przewodami (czerwony, czarny, żółty, zielony,. niebieski) - do czujników położenia wirnika (cz. Halla).
Obstawiałbym na którejś podwójnej kostce stacyjkę, na jednym z przewodów będzie raczej napięcie zasilania.

Również na którejś kostce z trzema przewodami obstawiałbym podłączenie manetki. Co można sprawdzić po załączeniu sterownika, pewnie między dwoma pinami będzie ok. 5V.

Nie widziałem takiego sterownika, ale ja bym do tego tak podszedł. Miernik w dłoń i do dzieła!:) Może uda się uniknąć rozbierania sterownika, żeby to posprawdzać.
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

A czy znajdę jeszcze gdzieś kabel z takiej w tyczki pod ten sterownik.

IMAG0033.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 772 raz(y) 1,23 MB

 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

więć tak z tego co już wiem
Plus minus wiadomo + 3 fazy + hall pięć pin
dalej mamy wolny przewód czerwony napięcie stałe 36V ??
dwu pinowe fiolet czarny Klamki
dalej mamy 4 piny czerwony czarny różowy jasny i jasny pomarańcz to podpinam do mini komputerka wrzucę zdjęcie. i działa po włączeniu guzikiem tylko poziom naładowania oszukuje bo akum ma 35V a on pokazuje ze minimum. dziwne?.
Ale zostaje jeszcze jedna kość 3 pin? żółty czarny szary.
miedzy czarnym a żółtym 5 v po włączeniu. PAS? czy manetka
ale jak bym nie podpioł czujnik pas to nie kręci silnikiem.
kręci jak ustawię miernik na 10A i zaczynam przerwanie dotykać pomiędzy żółty a czarny? działa jak :shock:
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

zdjęcia

IMAG0035.jpg
kość pass lub manetka?
Pobierz Plik ściągnięto 769 raz(y) 1,31 MB

IMAG0036.jpg
pass
Pobierz Plik ściągnięto 761 raz(y) 1,68 MB

IMAG0037.jpg
sterownik
Pobierz Plik ściągnięto 816 raz(y) 1,7 MB

 
 
mrgiver 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 74
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017   

Ten PAS i wyświetlacz to były w komplecie ze sterownikiem? Bo pisząc o podłączeniu manetki zapomniałem o tym, że niektórzy nie kręcą potencjometrem (manetką), tylko mają czujnik PAS jeszcze.

Co do tej wtyczki, co wyżej pisałeś - zawsze możesz spróbować dopasować jakieś złącze standardowe, np. stąd lub po obciąć wtyczkę i zlutować przewody. Z czego konkretnie ta 9 pinowa wtyczka? Wydaje mi się, czy niektóre piny ma grubsze?
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017   

mrgiver napisał/a:
Ten PAS i wyświetlacz to były w komplecie ze sterownikiem? Bo pisząc o podłączeniu manetki zapomniałem o tym, że niektórzy nie kręcą potencjometrem (manetką), tylko mają czujnik PAS jeszcze.

Co do tej wtyczki, co wyżej pisałeś - zawsze możesz spróbować dopasować jakieś złącze standardowe, np. stąd lub po obciąć wtyczkę i zlutować przewody. Z czego konkretnie ta 9 pinowa wtyczka? Wydaje mi się, czy niektóre piny ma grubsze?


niby w komplecie ale nie koniecznie do tego sterownika. przy silniku obciąłem kabel i podpiąłem na krótko wszystko pasowało do hall i faz.
więc mam albo pass albo manetkę
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 26 Lip, 2017   

romus130 napisał/a:
...
kręci jak ustawię miernik na 10A i zaczynam przerwanie dotykać pomiędzy żółty a czarny? działa jak :shock:

To będzie PAS, bo tak to działa. PAS zwiera sygnałowy do masy przy kręceniu korbą z kółkiem magnesowym.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 26 Lip, 2017   

romus130 napisał/a:
...działa po włączeniu guzikiem tylko poziom naładowania oszukuje bo akum ma 35V a on pokazuje ze minimum. dziwne?...

Może to wyświetlacz na 48V? Podpinając 36V będzie pokazywał minimum.
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 26 Lip, 2017   

zeeltom napisał/a:
romus130 napisał/a:
...działa po włączeniu guzikiem tylko poziom naładowania oszukuje bo akum ma 35V a on pokazuje ze minimum. dziwne?...

Może to wyświetlacz na 48V? Podpinając 36V będzie pokazywał minimum.

z tyłu na odwrocie jest napisane 36V
ale kurde nie mam manetki żeby sprawdzić ten sterownik.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 26 Lip, 2017   

Jeśli masz wejście na manetkę, to dotykając przewód sygnałowy do +5V silnik powinien zacząć pracować na pełnych obrotach. Możesz zastosować zwykły potencjometr 10-20 kohm.
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Śro 26 Lip, 2017   

[quote="zeeltom"]Jeśli masz wejście na manetkę, to dotykając przewód sygnałowy do +5V silnik powinien zacząć pracować na pełnych obrotach. Możesz zastosować zwykły potencjometr 10-20 kohm.[/quote

Więc już wszystko rozkminiłem
więc tak
czarny czerwony gruby plus i minus bat
trzy fazy czyli żółty niebieski zielony,;] standard
Halle 5 pin
dwie kostki po 2 pin. czarny i fiolet klamki
kostka 3 pin żółty czarny szary? czujnik pass
kość 4pin pomarańcz róż czarny i czerwony wyświetlacz / mini sterownik do wspomagania
kostka 1pin czerwony stałe napięcie + po włączeniu do np oświetlenia i klaksony który jest w przedniej lampie
więc nie ma tu możliwości podpięcia manetki.

Wszystkim dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

[quote="romus130"]
zeeltom napisał/a:
Jeśli masz wejście na manetkę, to dotykając przewód sygnałowy do +5V silnik powinien zacząć pracować na pełnych obrotach. Możesz zastosować zwykły potencjometr 10-20 kohm.[/quote

Więc już wszystko rozkminiłem
więc tak
czarny czerwony gruby plus i minus bat
trzy fazy czyli żółty niebieski zielony,;] standard
Halle 5 pin
dwie kostki po 2 pin. czarny i fiolet klamki
kostka 3 pin żółty czarny szary? czujnik pass
kość 4pin pomarańcz róż czarny i czerwony wyświetlacz / mini sterownik do wspomagania
kostka 1pin czerwony stałe napięcie + po włączeniu do np oświetlenia i klaksony który jest w przedniej lampie
więc nie ma tu możliwości podpięcia manetki.

Wszystkim dziękuję za pomoc
Pozdrawiam


Nie wiem czy to dobry pomysł brać "+" ze sterownika na lampki i inne bajery. Może to być powodem jego uszkodzenia.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Sie, 2017   

Po to właśnie jest ten przewód.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group