ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana łożyska pod stojanem 9C
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sie, 2017   

Niestety silnik na kasete jest najbardziej problematyczny jeśli chodzi o otwieranie bez uszkodzenia przewodów.
 
 
kwarek 
początkujący


Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

Też mam podobny dźwięk wydobywający się z tego samego silnika. Słychać go tylko przy obciążeniu.
Gdy zamawiałem to zakupiłem od razu podwojenie przewodów i montaż wyłącznika termicznego. Nie wiem czy jakaś felerna partia tych silników od Tasa czy majstry z elektro-bikes coś sknocili.
Ja nie zamierzam silnika otwierać i dochodzić co i jak. Silnik jest na gwarancji i jak wyeliminuję wszystkie inne możliwe przyczyny to będzie wysyłka do Nexuna. Trochę to wkurzające, że kupuję silnik z takimi dodatkami jak obręcz, szprychy, zaplatanie, podwajanie przewodów i wyłącznik termiczny żeby mieć święty spokój i długo eksploatować silnik bez problemów a tu na starcie jakieś stuki. Specjalnie takie czynności powierzam fachowcom żeby samemu nic nie sknocić a tu zonk.
Tak na marginesie ja założyłem silnik z dwiema podkładkami blokującymi od Glebora i porządnie dokręcałem jakiś czas i nie mam żadnego obrotu osi, ani o kąt. Więc bardzo polecam podkładki jego produkcji - genialna rzecz.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

To się trzeba najpierw upewnić a nie insynuować, że chłopaki z Elektro-Bikes to partacze ;)
Bo równie dobrze może to być Twój błąd w montażu roweru i będzie wtedy troszkę wstyd :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kwarek 
początkujący


Dołączył: 19 Cze 2017
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Sie, 2017   

No faktycznie nie ma co insynuować :)
Na razie jestem zadowolony z ich pracy.
Jak napisałem muszę sprawdzić czy wszystko dobrze zrobiłem, czy nie ma jakiegoś bicia na kole itd.
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017   

Dobra, ja już po urlopie i czas za robotę się wziąć

Wymieniłem łożysko i....

ciężko mi znaleźć przyczynę stukania, stare ma luz jakby bieżnia była 0,1mm szersza, nowe też ma, ale niby troszeczkę mniejszy
https://youtu.be/_SGRYEkkxSE

szukając winy w nierównym naciągnięciu szprych (spłaszczeniu obudowy) próbowałem to zweryfikować i wrzuciłem obudowę jak i wieczko na skaner



wyszła elipsa po lewej stronie, pomiędzy ćwiartką II i III, po obroceniu obudowy o 90stopni elipsa jest w tym samym miejscu, a pozostałe ćwiartki obrys koła idealnie dopasowywuje się do krzywizny silnika,
jest to błąd skanera


to samo wyszło na skanie pokrywki, przed i po obróceniu pokrywy, lewa strona, skaner zniekształcił obraz

dla przypomnienia po centrowaniu koła w serwisie, silnik dalej stukał,
po skanowaniu nie jestem w stanie zauważyć nierówności po za błędem skanera,

jeżeli to nie szprychy, a nowe łożysko ten luz to jest w normie,
jeżeli po złożeniu dalej będzie stukać to mi przychodzą trzy rzeczy:

1. źle spasowane otwory pokrywy, po zakręceniu śrubami zniekształca silnik
2. nierówny stojan
3. przewoltowanie silnika


na tym zdjęciu widać odkształconą warstwe stojna która byćmoże rysuje w skrajnym miejscu magnes aż do brązowego koloru. silnik 1,2kW ja ładuję 3kW,
usłyszałem że te warstwy potrafią się odkształcać od przegrzania silnika
z drugiej strony, dużo osób ma 9C z 3kW, a nawet widziałem na postach areckiego jak komuś 9c poskładał pod 6kW...
więc czemy tylko ja bym miał z tym problem?

magnesy są porysowane wzdłuż na środku, i pocharatane kanty jego odstrony pokrywki
czemu charczy tylko od pokrywki ? (przeciwległy bok od łożyska na stojanie)
albo łożysko dawało mimośród, albo pokrywka zniekształca silnik, albo może stojan krzywy (stukanie towarzyszy mi od samego początku jak poskładałem rower, zaczeło się od cichego pukania)
to pierwsze się dowiem jak poskładam silnik na nowym łożysku

a tu pare fotek,
stary ściągacz od syrenki odkurzony po 20latach, i zamrożony stojan aby nacisnąć nowe łożysko



btw. zjechany gwint napawał mi kolega z forum na stoczni, zjechałem pół miasta i nikt nie chciał mi się podjąć napawania, narżnięciu nowego gwintu na osi
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Sob 19 Sie, 2017   

Ledo napisał/a:
i zamrożony stojan aby nacisnąć nowe łożysko

...widać masz całkiem spory zamrażarnik :grin:
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 23 Sie, 2017   

po złożeniu wsztstkiego stwierdzam żę:
..

dalej stuka, tak samo jak przed,
głośne stuknięcie rytmiczne jakby gryzło w jedym miejscu magnes.

ręce mi opadły
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017   

Czasami jak włącze wsteczny, albo zaliczne mocniejsze dziury, albo czasem po ostrym hamowaniu z regenem,

silnik pracuje idealnie, nic nie stuka,

słychać tylko mruczenie pracy silnika, potrafie na tym pare km przejechać aż do pierwszego ostrego hamowania albo krawężnika
i wtedy wraca stukanie
raz tak ostro gryzł magnes że nie mogłem na samej manetce ruszyć, start z pedała + i manetka i nagle wskoczyło coś na swoje miejsce (może jest wada na osadzeniu obudowy w łożysko?) i silnik kręci idealnie

komuś coś do głowy przychodzi?




silnik się zachowuje jak by te dużo łożysko pod stojanem do końca nie zachodziło w obudowe
(i może dlatego jest mimośród i gryzie magnesy)

tutaj fotka stojanu od strony hali, już w obudowie z magnesami, silnik przykleił się do magnesów bo została jeszcze do zakrycia pokrywa w którą wpasowuje się to dużo łożysko

dopiero po złożeniu pokrywy mogłem osią obracać bez oporów mechanicznych, ale stukot i tak się pojawia dopiero przy obciążeniu
 
 
misiek998 
młodzik


Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 81
Skąd: opole
Wysłany: Wto 26 Wrz, 2017   

Odkopię temat, wymienił…eś silnik, czy jeździsz ze stukami? Udało ci się temu zaradzić?
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Podbijam temat, zaczynam mieć podobne objawy :( Ten sam silnik.
 
 
Ledo 
młodzik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 99
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

misiek998 napisał/a:
Odkopię temat, wymienił…eś silnik, czy jeździsz ze stukami? Udało ci się temu zaradzić?


jeździłem ze stukami do czasu jak mi się oś znowu obróciła i gwinty popłyneły (były już raz napawane),

znalezienie tokaża na nową oś graniczy z cudem, a wywalanie pare stówek na naprawę czegoś co i tak będzie stukać jest bezsensu,
kołuję nowy sprzęt, i omijam markę 9C szerokim łukiem (która od jakiegoś czasu nawet ze sklepiku znikneła)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group