|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wymiana silnika 8fun bez zmiany akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
andy101
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017 Wymiana silnika 8fun bez zmiany akumulatora
|
|
|
Jako początkujący chciałbym się przywitać i proszę o wyrozumiałość. Potrzebuję kilku podstawowych informacji
Posiadam zamontowany silnik 8fun 250w w tylnym kole. Posiadam jedynie wspomaganie na manetce. Chciałbym wymienić silnik na mocniejszy bez zmiany akumulatora. Obecnie posiadam aku 36v 14,5 Ah. Pytanie laika, czy wymiana silnika na mocniejszy pozwoli na wjazd na wzniesienia bez wspomagania pedałowaniem ? Oczywiście po asfalcie w terenie miejskim. Mieszkam w pagórkowatej dzielnicy i mój silniczek nie wyrabia przy wzniesieniach w granicach 10 - 12 % nachylenia. Jaka była by minimalna niezbędna moc przy mojej wadze 85 kg ? 350w, 500w ? Proszę o informacje jak zachowują się silniki które w opisie mają 48v przy zasilaniu napięciem niższym ? Czy zapewniają wystarczającą moc ? Nie ukrywam że zależy mi na jak najniższych kosztach przeróbki. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez andy101 Pon 28 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Na początek spróbuj zwiększyć prąd sterownika, może wystarczy. |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
Mam silnik 8Fun w tylnim kole 500W, sterownik daje do 1000W w koło. Bateria 52V. Zestaw pozwala na podjazdy około 20 stopni na samej manetce, vmax 45 km/h.
Jaki masz sterownik? Sama wymiana silnika nic nie da, bo to sterownik oddaje moc. Jak masz możliwosć możesz zwiększyć moc do 500w obserwując czy silnik się zbyt mocno nie grzeje. |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
A jakie spadki napięć masz na aku podczas podjazdów? Moc zależy bardziej od aku niż silnika, 'tabliczka'silnika tylko informuje ile producent przewidział, że przy tylu ile podane powiedzmy przez 5 lat będzie bez awaryjnie funkcjonować, a wiadomo ludzie różnie ważą i różne rzeczy robią. |
|
|
|
|
andy101
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017
|
|
|
smekes napisał/a: | A jakie spadki napięć masz na aku podczas podjazdów? Moc zależy bardziej od aku niż silnika, 'tabliczka'silnika tylko informuje ile producent przewidział, że przy tylu ile podane powiedzmy przez 5 lat będzie bez awaryjnie funkcjonować, a wiadomo ludzie różnie ważą i różne rzeczy robią. |
Posiadam manetkę ze zintegrowanym wskaźnikiem napięcia i kluczykiem. Przy 100 % naładowanym akumulatorze bez obciążenia pokazuje 41v przy mocnych podjazdach ok 37 - 36.
Na baterii mam oznaczenia
Model: LT10S2P Li-ion
Rating: 36V 14,5Ah(522Wh)
Sterownik dokładnie obejrzę wieczorem.
Małe chińskie rączki włożyły coś takiego
na jaki można by bezpiecznie wymienić ? Interesuje mnie sterownik jak najmniejszy gabarytowo, ponieważ u mnie całość zamontowana jest w małym pudełeczku. Czy sterownik np. S09P 500W 36V/48V będzie bezpieczny dla silnika ?
dApPA-SErRlp.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 202 raz(y) 133,72 KB |
DSC03834.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 986 raz(y) 802,15 KB |
DSC03833.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 972 raz(y) 799,91 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|