ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
16s3p BMS złącze serwisowe
Autor Wiadomość
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   16s3p BMS złącze serwisowe

Panowie czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sposób działa sprawdzenie/pomiar napięcia na poszczególnym pakiecie.
Na załączonym obrazku mam popularny pakiet 16s3p turnigy.
Pakiety turnigy oznaczyłem A1, A2, .. A12.
Chcąc zmierzyć napięcie ustawiam w multimetrze pomiar napięcia prądu stałego i mierzę:
B0 z B1,
B1 z B2,
...
B14 z B15
B15 z B16

Wykonam 16 pomiarów. Posiadam 12 kosteczek - przykładowo w jednym z pomiarów wyskoczy mi odchylenie napięcia od pozostałych. Niech odchyłka będzie między B2 a B3 - to która kosteczka jest "niedoładowana/uszkodzona/padnięta"? Kosteczka A1? A2? Czy też A3?

B3 z B4 to jest kolor siwy z czerwonym, a one wychodzą przecież z trzech kosteczek - więc nie mogę tego zrozumieć.

schemat_bms.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 468,47 KB

 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   

Jakie znowu kosteczki o czym ty piszesz, nazywaj rzecze po imieniu bo nie wiadomo o co chodzi.
Zakładam, że masz na myśli pakiety pisząc o kosteczkach bo tak wynika z rysunku a jesli chodzi o twoje pytanie to musisz sprawdzić wszystkie 3 pakiety A które masz połączone równolegle czyli A1,A2, A3 jakie masz napięcia pomiędzy przewodami żółtym i siwym bo w którymś z pakietów spadło napięcie na którejś celi. Musisz te 3 pakiety A rozłączyć od siebie i sprawdzić każdy osobno i któryś będzie słabszy, na szybko żeby dowiedzieć się który to Pakiet A jest słabszy to zmierz napięcie między głownymi przewodami czarnym i czerwonym.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   Re: 16s3p BMS złącze serwisowe

xyz2a napisał/a:

Wykonam 16 pomiarów..

Aby to w pelni pomierzyc, tych pomiarow musi byc 48 bo 16 x 3
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
xyz2a 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 177
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   Re: 16s3p BMS złącze serwisowe

WojtekErnest napisał/a:
xyz2a napisał/a:

Wykonam 16 pomiarów..

Aby to w pelni pomierzyc, tych pomiarow musi byc 48 bo 16 x 3


Ok ale jeśli mam takie połączenie jak na schemacie i już wiem że jest jakiś problem w A1 lub A2 lub A3 to czy mogę mierzyć na kolorowych przewodach wychodzących z A1 bez ich odłączania od A2 i A3?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   

Tak ALE jako pierwszy przyblizony pomiar.
Wtedy będziesz wiedział ze np trzeci segment ma niższe czy wyższe napiecie.
Ale ponieważ one A1, A2, A3 jest połączony równolegle no to problem dotyczy albo A1 albo A2 albo A3.
Albo A1 i A3 itd.
A to oznacza konieczność rozlutowania całości i osobnych pomiarów.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group