ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SABVOTON sterownik wektorowy
Autor Wiadomość
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017   

Mam SVMC72150 + silnik RHR 205-50. Tylne koło uniesione, manetka maksymalnie odkręcona - obroty max. Na aku było 77V, prąd DC 6A. Miernik przestawiłem na prąd AC: napięcia międzyfazowe - 46,5V, 48V i 49V, oraz prąd fazowy - 21A (pomiar z jednej fazy). Jeśli sabvoton zasila silnik prądem trójfazowym sinusoidalnym, to skąd to perpetuum mobile ?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017   

Bo nie powinienes mierzyc napiec miedzyfazowych tylko napiecia wzgledem wspolnej masy czyli srodek gwiazdy do ktorego nie masz dostepu. Mozesz natomiast oszacowac to napiecie znajac predkosc silnika i porownac do predkosci maksymalnej. Czym mierzyles prad fazowy?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017   

Cytat:
Pytanie:

Flux

Robie sobie tabelę do obliczeń. Czy ktoś ma doświadczenie / sprawdzał jaki przyrost prędkości dostajemy z każdego Ampera ładowanego we Fluxxa ?

Będzie to pewnie 0,XX km/h na 1A


:?:
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017   

Jeśli mamy do czynienia z sinusoidalnym prądem trójfazowym to napięcie fazowe (między fazą a zerem) jest 1,73 razy mniejsze od napięcia międzyfazowego (np. 230V i 400 V) - więc można łatwo przeliczyć. Prąd fazowy, tak jak pisałem wcześniej 21A. Według tych danych na wejściu mamy 77V * 6A = 462W. Na wyjściu 1,73 * 48V * 21A * cos fi = 1744W * cos fi. pewnie ten cos fi jest na poziomie 0,25.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017   

adam4x, a niepowinieneś podzielić przez 1,73, a nie mnożyć?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017   

http://ebike.nexun.pl/sab...i-konfiguracja/ Tabelka wszystkich możliwych błędów jakie można spotkać użytkując sabvotona + możliwe sposoby ich rozwiązania.
Cytat:
Mignięcia typ możliwe rozwiązanie
1 hardware over current Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
2 overVolt Napięcie akumulatora jest wyższe niż to ustawione w okienku "OverVoltage" w programie
3 lackVolt Napięcie akumulatora jest niższe niż to ustawione w okienku "LackVoltage" w programie
4 reserve brak
5 mtOverTemp Zbyt wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik temperatury, zły typ czujnika w silniku lub uszkodzenie przewodu/złącza od tego czujnika.
6 ctOverTemp Zbyt wysoka temperatura sterownika
7 reserve brak
8 overCurrent Voltage

1. Jeśli występuje podczas włączenia sterownika - sterownik jest uszkodzony

2. Jeśli występuje podczas jazdy może świadczyć o awarii czujników halla, źle przeprowadzonej kalibracji (za mały prąd podczas testu, zwiększ na 40A) lub zbyt małej wartości opóźnienia przyśpieszenia/zwalniania w zakładce "Manetka" w programie

9 overload Zbyt duże obciążenie sterownika utrzymujące się długi czas (>20min)
10 reserve brak
11 store fault Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
12 hall test fault

Błąd kalibracji podczas testu.

  1. Zwiększ prąd testu na 40A i sprawdź.
  2. Zmień kolejność przewodów halli i/lub faz i sprawdź
  3. Uszkodzone przewody lub brak zasilania halli
  4. Możliwa awaria 1-3 czujników halla
13 hall fault
  1. Uszkodzenie przewodów/złącza do czujników
  2. Awaria czujników halla
  3. Możliwa woda w silniku
18 over speed Wyższa niż maksymalna prędkość silnika jaką może elektronicznie komutować sterownik. Zmniejsz prędkość.
20 block protect fault Przeciążenie blokowe. Zbyt duży prąd międzyfazowy podczas ruszania. Zmniejsz obciążenie silnika podczas ruszania z miejsca.
21 unInitEeprom Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony
25 power up no finished Podczas włączania sterownik wykrył napięcie akumulatora niższe niż ma ustawione w polu "LackVolt". Sprawdź napięcie akumulatora, zmniejsz wartość w polu LackVoltage lub zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych.
26 brake Nie błąd. Informacja, że hamulec jest naciśnięty
27 anti-theft Nie błąd.Informacja, że działa zabezpieczenieanti-theft
28 reverse Nie błąd.Informacja, że jest aktywowany wsteczny
29 release throttle error Zablokowana manetka. Zwolnij ją aby uruchomić sterownik.
30 throttle error Podczas uruchomienia sterownika zostało wykryte zbyt wysokie napięcie na przewodzie sygnałowym manetki. Może to oznaczać jej awarię lub, co bardziej prawdopodobne, brak ciągłości przewodu od manetki albo awarię złącza/rozlutowanie złącza.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 28 Sie, 2017   

Panowie.

Czy dowiadywal się ktokolwiek o tym jakim cudem uruchomić regena powyżej 84V?

Mowa o tym, żeby regen działał na akumulatorze 22s powyżej 3,8V na cele.

Da się jakoś oszukać sabka? Ktoś ma jakieś ciekawe info?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

mozna oszukac jakos pomiar napiecia. Arek to kiedys chyba zrobil aby podpiac 23S bo normalnie sabek nie dzialal wogole powyzej 95V. Uderzaj do niego
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017   

Szanowny Arkadiusz powiedział że ni chu chu, ale nie tracę nadziei. Może jakaś mądra głowa to już rozkminila
 
 
maki1000 
młodzik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 77
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 01 Wrz, 2017   

Ten sterownik działa też na słabszych bateriach np. 48v ?
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017   

No dobra...... zaliczyłem Sabkowego Zonka :(

Czas zrobił swoje i dziś pod wpływem temperatury w jednym z wąskich gardeł stopiły się trzy przewody fazowe lecące od Sabka do MXUSa, poszła zwara na silnik, a kolega który pierwszy raz jeździł na bajku jeszcze bajka cisnął...... aż zdechł.

Saboton pokazuje 11 zielonych diod czyli jak TAS opisuje nie jest za dobrze:
""11 store fault" = Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże - sterownik jest uszkodzony



Próbuje zmienić jakiekolwiek ustawienia w Sabku, ale On po wyłączeniu bajka kompletnie ich nie zapamiętuje. Cały czas wracają ustawienia fabryczne.



Za może 15tym razem o dziwo błąd zniknął, zakręciłem manętką, ale tylko pstryknęło, silnik zgasł i dalej error.

Odłączyłem całkowicie silnik (halle + fazy) nic nie pomaga.

Jakieś pomysły?
Da sie to naprawić?
TAS wyrocznio? Za opłatą dałbyś radę wskrzesić tego sabka? 72150.....

Help
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017   

Sterownik żyje, więc źle nie jest.
Sprawdź omomierzem sprawność tranzystorów, "diagnoza sterownika" u mnie na blogu
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017   

To ile pchałeś w silnik, że przewody się stopiły? i ile przewody mają mm2?
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Sob 23 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017   

OK, przestudiuje diagnoze z Twojego bloga TAS.

Zawsze pcham 150 w fazy. Zrobiłem tak 8000km. Mam MXUS V2 21x3.
Niestety nie potrzebnie te przewody mocno zaizolowałem taśmą, widziałem, że się skleiły a mimo to nie zareagowałem :(

Dziś kolega jeździł pierwszy raz, zakopał się w piasku i nie mógł wyjechać, zamiast zejść i pomóc bajkowi to cisnął aż zajechał.... brak doświadczenia.

Dzięki. Działam.....
 
 
maki1000 
młodzik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 77
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

W mxusie v3 z pogrubionymi przewodami też można sobie zrobić takie kuku ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group