|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Elektryczna Electra |
Autor |
Wiadomość |
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017 Elektryczna Electra
|
|
|
Cześć i czołem!
Skrycie śledziłem forum, więc czas dodać coś od siebie, jako że nie zauważyłem, aby ktokolwiek elektryfikował Electrę Cruisera
Baza: Electra Cruiser 3i.
Lekka rama aluminiowa 6061-T6.
Na potrzeby projektu rower otrzymał:
- Nową piastę 7 biegową Shimano NEXUS 7 SG-C3000-7R,
- Hamulec rolkowy Shimano Nexus BR-C3010 - duża średnica, bardzo skuteczny, z modulatorem hamowania
Bardzo komfortowy rower do jazdy po mieście i utwardzonych ścieżkach.
Wyprostowana pozycja za kierownicą i szerokie siedzisko.
Jeździłem nim po 50 km bez żadnego zmęczenia "siedziska"
Mam 187cm wzrostu i nawet dla wysokich osób jeździ się wygodnie.
Napęd:
Silnik mid-drive Bafang/8fun BBS02B 750W, (literka B oznacza nowszą, udoskonaloną i bardziej wytrzymałą wersję tego silnika).
Maksymalna moc silnika to ponad 1400W przy 25A i 58V.
Zdbając jednak o jego żywotność prąd w sterowniku ograniczyłem do 20A, wówczas moc maksymalna to ok. 1100W, co jest w zupełności wystarczające.
Prędkość maksymalna, jaką udało mi się uzyskać bez wspomagania siłą mieśni to 48km/h.
Można byłoby jechać szybciej montując większą zębatkę z przodu, ale nie takie było przeznaczenie tego roweru
Wyświetlacz/sterownik Bafang 850C (DPC-14) z USB do ładowania telefonu.
9 poziomów wspomagania PAS, wyświetlanie napięcia baterii, dużo ustawień i dodatkowych opcji.
Osprzęt:
Manetka kciukowa, 2 dźwignie hamulców z czujnikiem i odcięciem silnika.
Bateria:
Zgrzewana by maniekrox - 14s4p - 58,8V, 14Ah - 56 ogniw LG MJ1 10A 3500mAh.
BMS 15/30A.
Zapakowana w torbę trójkątną na ramie.
Realny, bezpieczny zasięg ok. 50-60 km.
Napotkane problemy w trakcie realizacji:
--------------------------------------------------------
1. Średnica suportu w Electrze to 2" - tzw. american BB. Konieczne było wytoczenie tulejki acentrycznej, aby zmniejszyć średnicę suportu. Nie jest to duży koszt, ale dodatkowa drobna przeszkoda w trakcie instalacji (-: Od ręki takiego elementu nie można zakupić.
2. Wolnobieg w korbie (w silniku). Moja Elektra była wyposażona w 3 biegową piastę z hamulcem torpedo. Gdy zainstalowałem silnik, hamulec torpedo naturalnie przestał działać, ze względu na wolnobieg wbudowany w silnik. W Cruiserze 3i brak jest piwotów do v-brake'a. Aby nie kombinować z hamulcami szczękowymi (chociaż przez chwilę próbowałem) i aby zwiększyć liczbę przełożeń zdecydowałem się na wymianę piasty na 7-biegową + hamulec rolkowy.
3. Kiepskie ustawienia fabryczne. Fabryczne programowanie było średnie - rower był dość "dziki", szczególnie dla osób, które po raz pierwszy na niego wsiadały. Po przeprogramowaniu przez USB i dobranie odpowiednich parametrów, wolny start, niższy prąd początkowy itd. rower zrobił się łagodny, jak baranek Przynajmniej w początkowej fazie przyspieszenia. Vmax została bez zmian.
To tyle
PS. Rower będę sprzedawał, aby przez zimę zrobić "coś" nowego, ale równie komfortowego. Ogłoszenie pojawi się niebawem
|
Ostatnio zmieniony przez pablo123 Wto 05 Wrz, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
maciex93
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 112 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017
|
|
|
Opona z białym bokiem i jest szpan |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017
|
|
|
Moje opony są niestety całe czarne
Za to obręcze w kolorze "nadwozia" |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017
|
|
|
Ukryty elektryk, na prawdę ciężko na pierwszy rzut oka zauważyć elektryfikację tego cacka. |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017
|
|
|
Elektrotonus, o to właśnie chodziło, aby zachować cruiserowy charakter.
Silnik udało się umieścić nad dolną rurą ramy, z reguły w innych typach rowerów jest pod, wtedy obniża się prześwit. Patrząc od strony przedniej zębatki (jak na foto) silnik dobrze się kamufluje. |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017
|
|
|
Znam tego dżentelmena (-; Jeździłem. Ciągnie zaskakująco mocno i po trójmiejskich lasach też daje radę. |
|
|
|
|
pablo123
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2017 Posty: 61 Skąd: gd
|
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017
|
|
|
Bartosh napisał/a: | Znam tego dżentelmena (-; Jeździłem. Ciągnie zaskakująco mocno i po trójmiejskich lasach też daje radę. |
Smak kurzu (jadąc za Falconem aka Grzybiarzem) też niczego sobie |
_________________ Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD". |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|