ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczna Electra
Autor Wiadomość
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017   Elektryczna Electra

Cześć i czołem!

Skrycie śledziłem forum, więc czas dodać coś od siebie, jako że nie zauważyłem, aby ktokolwiek elektryfikował Electrę Cruisera :)


Baza: Electra Cruiser 3i.

Lekka rama aluminiowa 6061-T6.

Na potrzeby projektu rower otrzymał:
- Nową piastę 7 biegową Shimano NEXUS 7 SG-C3000-7R,
- Hamulec rolkowy Shimano Nexus BR-C3010 - duża średnica, bardzo skuteczny, z modulatorem hamowania

Bardzo komfortowy rower do jazdy po mieście i utwardzonych ścieżkach.
Wyprostowana pozycja za kierownicą i szerokie siedzisko.

Jeździłem nim po 50 km bez żadnego zmęczenia "siedziska" ;)

Mam 187cm wzrostu i nawet dla wysokich osób jeździ się wygodnie.


Napęd:

Silnik mid-drive Bafang/8fun BBS02B 750W, (literka B oznacza nowszą, udoskonaloną i bardziej wytrzymałą wersję tego silnika).

Maksymalna moc silnika to ponad 1400W przy 25A i 58V.
Zdbając jednak o jego żywotność prąd w sterowniku ograniczyłem do 20A, wówczas moc maksymalna to ok. 1100W, co jest w zupełności wystarczające.

Prędkość maksymalna, jaką udało mi się uzyskać bez wspomagania siłą mieśni to 48km/h.
Można byłoby jechać szybciej montując większą zębatkę z przodu, ale nie takie było przeznaczenie tego roweru :)


Wyświetlacz/sterownik Bafang 850C (DPC-14) z USB do ładowania telefonu.
9 poziomów wspomagania PAS, wyświetlanie napięcia baterii, dużo ustawień i dodatkowych opcji.

Osprzęt:
Manetka kciukowa, 2 dźwignie hamulców z czujnikiem i odcięciem silnika.


Bateria:
Zgrzewana by maniekrox - 14s4p - 58,8V, 14Ah - 56 ogniw LG MJ1 10A 3500mAh.
BMS 15/30A.
Zapakowana w torbę trójkątną na ramie.

Realny, bezpieczny zasięg ok. 50-60 km.

Napotkane problemy w trakcie realizacji:
--------------------------------------------------------

1. Średnica suportu w Electrze to 2" - tzw. american BB. Konieczne było wytoczenie tulejki acentrycznej, aby zmniejszyć średnicę suportu. Nie jest to duży koszt, ale dodatkowa drobna przeszkoda w trakcie instalacji (-: Od ręki takiego elementu nie można zakupić.

2. Wolnobieg w korbie (w silniku). Moja Elektra była wyposażona w 3 biegową piastę z hamulcem torpedo. Gdy zainstalowałem silnik, hamulec torpedo naturalnie przestał działać, ze względu na wolnobieg wbudowany w silnik. W Cruiserze 3i brak jest piwotów do v-brake'a. Aby nie kombinować z hamulcami szczękowymi (chociaż przez chwilę próbowałem) i aby zwiększyć liczbę przełożeń zdecydowałem się na wymianę piasty na 7-biegową + hamulec rolkowy.

3. Kiepskie ustawienia fabryczne. Fabryczne programowanie było średnie - rower był dość "dziki", szczególnie dla osób, które po raz pierwszy na niego wsiadały. Po przeprogramowaniu przez USB i dobranie odpowiednich parametrów, wolny start, niższy prąd początkowy itd. rower zrobił się łagodny, jak baranek :) Przynajmniej w początkowej fazie przyspieszenia. Vmax została bez zmian.

To tyle :)

PS. Rower będę sprzedawał, aby przez zimę zrobić "coś" nowego, ale równie komfortowego. Ogłoszenie pojawi się niebawem :)

Ostatnio zmieniony przez pablo123 Wto 05 Wrz, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
maciex93 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 112
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017   

Opona z białym bokiem i jest szpan :)
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017   

Moje opony są niestety całe czarne :P

Za to obręcze w kolorze "nadwozia" ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017   

Ukryty elektryk, na prawdę ciężko na pierwszy rzut oka zauważyć elektryfikację tego cacka.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Pon 04 Wrz, 2017   

Elektrotonus, o to właśnie chodziło, aby zachować cruiserowy charakter.

Silnik udało się umieścić nad dolną rurą ramy, z reguły w innych typach rowerów jest pod, wtedy obniża się prześwit. Patrząc od strony przedniej zębatki (jak na foto) silnik dobrze się kamufluje.
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Znam tego dżentelmena (-; Jeździłem. Ciągnie zaskakująco mocno i po trójmiejskich lasach też daje radę.
 
 
pablo123 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 61
Skąd: gd
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2017   

Bartosh napisał/a:
Znam tego dżentelmena (-; Jeździłem. Ciągnie zaskakująco mocno i po trójmiejskich lasach też daje radę.


Smak kurzu (jadąc za Falconem aka Grzybiarzem) też niczego sobie :D
_________________
Powstaje nowa "Elektryczna Electra v2 (Townie) + BBSHD".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group