ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozbiórka zgrzanych ogniw
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017   

Jeśli się kupuje uzywane lub żle zgrzane ogniwa, z których usuwa/wyrywa się blaszki, no to niemal wszystkie są rozszczelnione. Czyli jeśli mają być użyte do pakietu, no to trzeba być świadomym pewnego ryzyka.
Ale jeśli to ponownie łaczyć to trzeba lutować, najlepiej z szyną pomiędzy ogniwami i tylko lekkimi odgałęzieniami do styków.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 15 Sie, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
One wcale na pierwszy "rzut oka" nie wykazuja widocznego uszkodzenia w postaci szybkiego spadku napiecia ale podczas eksploatacji przy wyzszyej temp. /prądzie powietrze degraduje, wysusza pastę wewnątrz takiego ogniwa i szybciej robi sie slabsze lub wrecz uszkadza. Proponuje te dziurki zalutowac.


Czy to oznacza, że zalutowane natychmiast po rozszczelnieniu można uznać za uratowane? Robił ktoś tak i może potwierdzić, że ogniwo nie uszkadza się w boju?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Śro 16 Sie, 2017   

leszcz napisał/a:
Primo

Złożyłeś może? Pytam bo przekonfiguruję baterię i kilka rozszczelniłem.


Przeczytaj uważnie mój post. Napisałem, że jak zrobi się dziura lub choćby jej podejrzenie to ogniwo jest do wyrzucenia. Na twoim zdjęciu jest ewidentny złom.

Opiszę dokładniej o co mi chodziło z odrywaniem blaszek.
Po pierwsze, jeżeli bateria była zgrzewana amatorsko to na na ogół po oderwaniu blaszek jest do niczego (jak słusznie pisze Wojtek Ernest).
Jeżeli bateria była zgrzana fabrycznie, a blaszki były dostatecznie cienkie to można je oderwać nie uszkadzając ogniw. Od strony plusa odrywa się bez problemów, a od strony minusa należy zachować dużą ostrozność i dokładnie kontrolować. Nie powinno być żadnych uszkodzeń, a na samym zgrzewie zostają fragmenty oderwanej blaszki. Czasem wokół takiego zgrzewu z resztkami blaszki tworzy sie mała wypukłość i o takich ogniwach pisałem w poprzednim poście.
Miałem wątpliwości czy należy je uznać za rozszczelnione. Wg moich testów rozszczelnione nie są. Ogniwa, z których oderwano blaszki nadają się wyłącznie do lutowania, i tu znowu zgadzam się z Wojtkiem Ernestem.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
eventus 
początkujący
automatyk


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Rozbierałem pakiety od kol. RedBack. Kilka przeciągnięć tarczą na dremelku, tak żeby prawie zeszlifować blaszkę (można celować tylko w pojedyncze punkty zgrzewu). Później odrywam kombinerkami, a to co zostaje poprawiam tarczą. Trochę to mozolne, ale ciężko uszkodzić ogniwo, bo jak pęka to cienka przeszlifowana blaszka.

 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Ciekawa tarczka diamentowa , na ile ogniw starcza zanim się zużyję?
Ja używam takich czarnych chyba z korundu , kruche , po jakiś 15-20 ogniwach jej już nie ma .
Tnę blachę stalową 0.4 po nitach tylko.
 
 
eventus 
początkujący
automatyk


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017   

Ciężko określić na ile ogniw starcza, bo tnę nią także laminat pod PCB i wycinam blachę pod obudowy. Radzi też sobie z ceramiką i innymi twardymi materiałami. Do miekkich nie polecam, bo tylko się zalepia. Póki co nie zauważyłem zużycia. Podłoże pod ścierniwem diamentowym jest z krążka metalowego, także nie zmniejsza się średnica dysku podczas pracy. Jeśli chcesz spróbować mogę Ci wysłać po kosztach jedną sztukę, ale musiałbyś sobie skołować wałek mocujący bo mam tylko jeden. Średnica zewnętrzna 22mm. Wałek od tych korundowych powinien pasować.
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Swojego czasu zostawilem kilka takich ogniw z nieszczelnoscia po oderwaniu niklu do testow, a raczej obserwacji.

po miesiacu lezakowania z napiecia nominalnego pozostalo cos ok 0,7V

poszly do utylizacji, nawet ich nie probowalem ladowac - bo po co.

dziura/wyciek nie wrozy niczego dobrego.
_________________
Moja stajnia: KARIWA 13kW, Vector lite 5kW , FALCON 14kW , HERCULES 1kW, ROMET EV1, xiaomi m365
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Znajomy podał mi pomysł na b.prostą do zrobienia w 10 minut, doskonałą tarczkę zdzierną do dremelka.
Pomysł polega na wykorzystaniu kółka z ząbkami z takiej zwykłej zapalniczki gazowej.Kółko to wykonane jest ze stali hartowanej i posiada otwór fi=3mm i wystarczy tylko usunąć zewnętrzne,karbowane kółeczka (odlewane ze znalu) a to hartowane oprawić na nagwintowanym pręcie (np.gwóźdź) i super tarczka gotowa. Pomysł powstał gdy potrzebowałem jakiejś tarczki właśnie do dremelka która umożliwiła by mi poszerzanie "korytarza" na taśmę zgrzewającą w koszykach z tworzywa (taśma o szerokości 8mm a "korytarz" w koszykach dla taśmy 7mm i stąd problem). Tarczka ścierna niestety się nie nadawała, gdyż tworzywo koszyka topiło się a teraz momentalnie jest obrabiane. Doskonale nadaje się do "usuwania" zgrzewów przy rozbiórce pakietów. Jeśli coś jest nie jasne to zamieszczę zdjęcia.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017   

PiotrW napisał/a:
Swojego czasu zostawilem kilka takich ogniw z nieszczelnoscia po oderwaniu niklu do testow, a raczej obserwacji.
po miesiacu lezakowania z napiecia nominalnego pozostalo cos ok 0,7V
poszly do utylizacji, nawet ich nie probowalem ladowac - bo po co.
dziura/wyciek nie wrozy niczego dobrego.

Wyciek, to już skrajność, bo wewnątrz jest mokra pasta. Ale jednak schnie i to prowadzi do szybszej degradacji ogniw.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

Dużo pakietów rozbierałem i nigdy nie rozszczelniłem ogniwa, blaszkę chwytam kombinerkami z cienkimi końcami i zaczynam ją nawijać na kombinerki kręcąc nimi, zawsze odchodziło. Potem dremelek jeśli jakieś pozostałości są na ogniwie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020   

Depakietowanie ogniw to temat 'rzeka'. Tym bardziej że rzeczywiscie te ktore mają cienką, wiotka blaszkę nie jest trudno oderwać jak radzi @Kajman. Tyle ze obecnie, w uzyciu są mocniejsze ogniwa ktore są fabrycznie zgrzewane grubszą, sztywniejsza taśma, lub wręcz szeroką 'szyna prądowa' o rozgalezionych ksztaltach, no i wtedy to nawijanie nie jest możliwe i dużo latwiej o uszkodzenie minusa baterii i charakterystyczny syk i .... zapach acetonu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020   

trzeba bardzo dokładnie naciąć zgrzewy przed zdejmowaniem blach.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020   

Ja uzywam stendu dentystycznego i wierteł stosowanych w protetyce. Okrągłym, kulkowym wiertełkiem nacinałem/rozwiercałem środek zgrzewu, ale to też w 100% nie zawsze się udaje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Sob 09 Maj, 2020   

tarcze szlifierskie do dremela daja radę, ale wyczucie wymagane ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group