ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS 10S 4LED+Spalona ładowarka BSC42002000
Autor Wiadomość
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pon 03 Paź, 2016   

sprawdzałem to co kilka godzin, bo nie słyszałem by rosło napięcie po ładowaniu, rozładowałem je do 4.00 bo miałem pietra. Także teraz ma 4.00 i już nie wariuje.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Czyli aku ma 40 V, a rower udalo się uruchomic czy nie ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Tego Fischera odstawiłem (stary ten temat), wisi na hakach w garażu. (mam tu dwa tematy nie wiem czy o Toprunie nie założe oddzielnego wątku w mój pierwszy e-bike).

Wesmar zlitował się nade mną i przyjął mnie do siebie na sekundę i to był moment zwrotny w ebikerozie. Zobaczyłem jego przeróbki, 2 rowerów i wiedziałem, że muszę sam przerobić, a jak nie sam to tak jak ma Wesmar. Proste i mega funkcjonalne:). Wiedzę wydawało mi się wtedy miałem dużą, teraz wiem że miałem mizerną. Co więcej teraz w cale jest nie lepiej ale wiem przynajmniej gdzie mam braki. Męczę Ciebie, wibi i glebora co chwilę o coś na PW:), oraz incydentalnie kilku innych mistrzów:). Za co Wam tutaj bardzo dziękuję, za tą nieprawdopodobną cierpliwość:).

W między czasie nie wytrzymałem i kupiłem batavusa, a kupiłem go tylko do przeróbki ponieważ u Wesmara zobaczyłem jak jeździ się holendrem i wiedziałem że kolejny będzie holender. A że okazał się sprawny to jeździłem nim do maja, kiedy to padł i ten (elektronika). Najprawdopodobniej jak spadłem z krawęznika, czujnik tensometryczny się przesunął i podawał sygnał, czego efektem było :)stałe przyśpieszanie do 28km/h, zarąbisty patent, dzonk tylko jeden bo przyśpieszało nawet wtedy kiedy chciałem hamować. musiałem wyłączyć szybko przyciskiem hamowanie.

I tak teraz mam 2 niesprawne elektryki do przeróbki. W międzyczasie sprawdziliśmy BMS i ma przepalone mossfety i wyparował jeden kondensator, po prostu go nie ma najprawdopodobniej ze ścieżek 13-14 lub dalszych niż bms. Po roku baterie są idealnie równe. Raczej napewno wrócą do starego roweru, ale do 48V:) z nowym BMS, sterownikiem i wyświetlaczem. Wszystko czeka już 5 miesiąc w pudłach na elektryfikację.
W Fischerze nic jeszcze nie wybebeszyłem bo nie miałem czasu. Oczywiście dla potomności i jak Tas sugeruje porobię wiele zdjęć, by kolejni wiedzieli co to za silnik (a był mocniejszy niż toprun) i co za 7 mossfetowy sterownik siedział w nim.

Ale....
Topruna już wybebeszyłem:), naciągnąłem nowe łożyska, przeprowadziłem kable. Instalacja na 24V.

Stoję tylko przed wyborem, czy robić wtyczki, czy lutować wszystko. W Twoich wątkach masz spięte wtyczkami, na mdiy.pl chłopak robi to na wsuwkach i wtyczkach samochodowych, ale w jednym z wątków (chyba o hulajnodze) zjechaliście kolegę, że chciał zrobić rozłączane elementy. Kazaliście mu wszystko zlutować. Patrząc na najnowsze elektronarzędzia sthila / husqarny pracujące na dużo wyższym napięciu niż 12 V, dostajemy kilka akumulatorów i praca w trudnych warunkach, z nierzadko ciągłym dużym obciążeniu, z ciągłą zmianą aku. Dla wielu nas taki wariant, z zabraniem aku do domu/pracy i ładowania tam w bezpiecznych kontrolowanych warunkach bezcenny.

Idąc dalej z Toprunem
Zrobiłem pierwsze testy na manetce i podłączonych amperomierzach kilku voltomierzach by zobaczyć gdzie i jakie są spadki. Napięcie wszędzie identyczne, ale ten mały chiński sterowniczek który ma niby 15 A chwilowy. Nie podał ani razu większego prądu niż 7A nigdy nie ociągnął 10 A nawet przy obciążeniu. Przy obciążaniu (na razie w domowych warunkach) pobiera maksymalnie 1A.




Mój fischer przynajmniej raz na 2 tygodnie miał wyjmowaną baterię (szczególnie w zimę), do łagodnego całoweekendowego ładowania ją w ciepełku tak jak zalecał mi serwis. Ma z 5 różnych połączeń, z czego jedno jest ciekawe bo wszystkie wtyczki od pas, wyświetlacza, czujnika predkości i innych zbiegały się w jedną wielką wtyczkę (jest na zdjęciach w tym wątku) i dopiero jeden 9 żyłowy kabel wchodził do puszki kontrolera, który był w skrzynce na bagażniku w którą wsuwana była bateria. Chciałbym to zrobić w ten weekend. Skłaniam się do policzeń na oczko skręcanych śrubami na lotion.
Piny te grube od baterii, od ciągłego wsuwania się bardzo wytarły, ale wszystko działało idealnie.


Doszedł tylko jeden wątek, który sobie uświadomiłem dopiero po kilku miesiącach od awarii. Jak byłem w Niemczech wysłałem szybkiego kuriera do serwisu Fischera by zmodyfikowali mi software na nowszy z większą ilością ustawień. Od tego czasu zaczęły się drobne problemy.
- to silnik się nie wkręcał w obroty
- to bateria szybko dawała oznaki rozładowania
- to nagle znaczki pojawiły się na wyświetlaczu i nie mogłem ustawić rozmiaru koła.

Teraz wiem, że to niekoniecznie był piorun, tylko jakieś ustawienia w wyświetlaczu, które rozwaliły mi bms w baterii, przez , a ta upaliła obie ładowarki.

To tyle na temat starego fischera którego odkopię w tą zimę.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Witt napisał/a:

Stoję tylko przed wyborem, czy robić wtyczki, czy lutować wszystko. W Twoich wątkach masz spięte wtyczkami, na mdiy.pl chłopak robi to na wsuwkach i wtyczkach samochodowych, ale w jednym z wątków (chyba o hulajnodze) zjechaliście kolegę, że chciał zrobić rozłączane elementy. Kazaliście mu wszystko zlutować. [/i]

Odpowiem tak : firmowe rowery małej i średniej mocy są w 90 % na róznego rodzaju wtykach. Jeśli rower/silnik/instalacja nie ma paru kW, co się przekłada na prądy kilkudziesięciu A a szczytowo wręcz kilkaset a nadto jest to pojazd do jazdy terenowej, to można z 100 % pewnością że odpowiedzieć że tylko trwałe połączenia, lutowane i b solidnie instalowane.
Ale gdy mówimy o rowerku miejskim w którym prąd jest poniżej 20 A, to nie można powiedzieć że nie wolno na wtykach. Używamy wsuwek i wtyczek samochodowych,złącz bananowych, XT60 itp. Co nie zwalnia od solidnego osłonięcia ich i zamocowania, tak aby upadek, jazda po nierównościach itp nie spowodowała rozłączenia lub uszkodzeń izolacji.
Z drugiej strony jesteś zmuszony eksperymentować, bo nie masz nic kompletnego i sprawdzonego w działaniu. Czyli musisz mieć wtyki.
Jak to uruchomisz, pojeżdzisz, sam dojdziesz do wniosku czy tniesz wtyki i lutujesz.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017   

Witt napisał/a:
Tego Fischera odstawiłem (stary ten temat), wisi na hakach w garażu. (mam tu dwa tematy nie wiem czy o Toprunie nie założe oddzielnego wątku w mój pierwszy e-bike).

Wesmar zlitował się nade mną i przyjął mnie do siebie na sekundę i to był moment zwrotny w ebikerozie. Zobaczyłem jego przeróbki, 2 rowerów i wiedziałem, że muszę sam przerobić, a jak nie sam to tak jak ma Wesmar. Proste i mega funkcjonalne:). Wiedzę wydawało mi się wtedy miałem dużą, teraz wiem że miałem mizerną. Co więcej teraz w cale jest nie lepiej ale wiem przynajmniej gdzie mam braki. Męczę Ciebie, wibi i glebora co chwilę o coś na PW:), oraz incydentalnie kilku innych mistrzów:). Za co Wam tutaj bardzo dziękuję, za tą nieprawdopodobną cierpliwość:).

W między czasie nie wytrzymałem i kupiłem batavusa, a kupiłem go tylko do przeróbki ponieważ u Wesmara zobaczyłem jak jeździ się holendrem i wiedziałem że kolejny będzie holender. A że okazał się sprawny to jeździłem nim do maja, kiedy to padł i ten (elektronika). Najprawdopodobniej jak spadłem z krawęznika, czujnik tensometryczny się przesunął i podawał sygnał, czego efektem było :)stałe przyśpieszanie do 28km/h, zarąbisty patent, dzonk tylko jeden bo przyśpieszało nawet wtedy kiedy chciałem hamować. musiałem wyłączyć szybko przyciskiem hamowanie.

I tak teraz mam 2 niesprawne elektryki do przeróbki. W międzyczasie sprawdziliśmy BMS i ma przepalone mossfety i wyparował jeden kondensator, po prostu go nie ma najprawdopodobniej ze ścieżek 13-14 lub dalszych niż bms. Po roku baterie są idealnie równe. Raczej napewno wrócą do starego roweru, ale do 48V:) z nowym BMS, sterownikiem i wyświetlaczem. Wszystko czeka już 5 miesiąc w pudłach na elektryfikację.
W Fischerze nic jeszcze nie wybebeszyłem bo nie miałem czasu. Oczywiście dla potomności i jak Tas sugeruje porobię wiele zdjęć, by kolejni wiedzieli co to za silnik (a był mocniejszy niż toprun) i co za 7 mossfetowy sterownik siedział w nim.

Ale....
Topruna już wybebeszyłem:), naciągnąłem nowe łożyska, przeprowadziłem kable. Instalacja na 24V.

Stoję tylko przed wyborem, czy robić wtyczki, czy lutować wszystko. W Twoich wątkach masz spięte wtyczkami, na mdiy.pl chłopak robi to na wsuwkach i wtyczkach samochodowych, ale w jednym z wątków (chyba o hulajnodze) zjechaliście kolegę, że chciał zrobić rozłączane elementy. Kazaliście mu wszystko zlutować. Patrząc na najnowsze elektronarzędzia sthila / husqarny pracujące na dużo wyższym napięciu niż 12 V, dostajemy kilka akumulatorów i praca w trudnych warunkach, z nierzadko ciągłym dużym obciążeniu, z ciągłą zmianą aku. Dla wielu nas taki wariant, z zabraniem aku do domu/pracy i ładowania tam w bezpiecznych kontrolowanych warunkach bezcenny.

Idąc dalej z Toprunem
Zrobiłem pierwsze testy na manetce i podłączonych amperomierzach kilku voltomierzach by zobaczyć gdzie i jakie są spadki. Napięcie wszędzie identyczne, ale ten mały chiński sterowniczek który ma niby 15 A chwilowy. Nie podał ani razu większego prądu niż 7A nigdy nie ociągnął 10 A nawet przy obciążeniu. Przy obciążaniu (na razie w domowych warunkach) pobiera maksymalnie 1A.




Mój fischer przynajmniej raz na 2 tygodnie miał wyjmowaną baterię (szczególnie w zimę), do łagodnego całoweekendowego ładowania ją w ciepełku tak jak zalecał mi serwis. Ma z 5 różnych połączeń, z czego jedno jest ciekawe bo wszystkie wtyczki od pas, wyświetlacza, czujnika predkości i innych zbiegały się w jedną wielką wtyczkę (jest na zdjęciach w tym wątku) i dopiero jeden 9 żyłowy kabel wchodził do puszki kontrolera, który był w skrzynce na bagażniku w którą wsuwana była bateria. Chciałbym to zrobić w ten weekend. Skłaniam się do policzeń na oczko skręcanych śrubami na lotion.
Piny te grube od baterii, od ciągłego wsuwania się bardzo wytarły, ale wszystko działało idealnie.


Doszedł tylko jeden wątek, który sobie uświadomiłem dopiero po kilku miesiącach od awarii. Jak byłem w Niemczech wysłałem szybkiego kuriera do serwisu Fischera by zmodyfikowali mi software na nowszy z większą ilością ustawień. Od tego czasu zaczęły się drobne problemy.
- to silnik się nie wkręcał w obroty
- to bateria szybko dawała oznaki rozładowania
- to nagle znaczki pojawiły się na wyświetlaczu i nie mogłem ustawić rozmiaru koła.

Teraz wiem, że to niekoniecznie był piorun, tylko jakieś ustawienia w wyświetlaczu, które rozwaliły mi bms w baterii, przez , a ta upaliła obie ładowarki.

To tyle na temat starego fischera którego odkopię w tą zimę.


Hej Witt,

Jestem w fazie przeróbki Topruna, możesz napisać jak łatwo otworzyć ten silniczek, jakie przewody użyłeś do faz i halli. Jakie łożyska i jak je wydłubałeś?
Może masz jakieś fotki? Z góry dzięki.
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Śro 15 Lis, 2017   Podsumowanie Fischera Probline ETH1401

Siedzę sobie przy tym Fischerze i rozpoznaję w boju komponenty.
Podsumowując dla potomności, oznaczenie kodowe roweru ETH1401, Posiada silnik firmy Bagier z niemiec, silnik przekładniowy bez czujników hala. Controler firmy Bagier, programowalny złączem pod st-line v2. Rower posiada 3 miejsca sprawdzające czy rower jest w ruchu i jedzie do przodu. Jeśli któryś z czujników nie działa i tak priorytetem jest czujnik pas, a raczej dość dziwna mała płytka.

Próbowałem wyciągnąć ze źródła schemat sterownika z firmy Bagier, ale bezskutecznie, na forum pedelec jest mój sterownik ale w mega rozbudowanej wersji.
Ma mnóstwo pinów do których nie ma wlutowanych kostek np o oznaczeniach:
SS, SA, SP, TA, TS, AD1, AD2, BKL, BKL2, EBS itp. kilka innych pól,
EBS jak rozumiem jest hamowanie silnikiem.

------------------------------------------------------------------
Zamykamy powoli temat:
1. Sterownik. Najmniejszy sterowniczek jaki widziałem ostatnio. Nie wiem czy ma te 250W o połowę mniejszy od najmniejszego 24V chińskiego. Raczej na 95% sinus, a jeśli nie to napewno ma "softstart". Sterownik na pedelec.de ma o wiele więcej funkcji, których ja nie mam podłączonych. Napewno sterownik jest modyfikowalny, Bo sam serwis mówi o możliwości wgrania nowego softu v.2.0

2. Silnik. Przekładniowy. Właśnie go rozebrałem i złożyłem. DZiękuję Sietaz. W silniku odkręca się tylko jedną pokrywę od strony wolnobiegu. Odkręca się ją w lewo. Trzeba mieć dwa klucze specjalne do odkręcania. Bez tego tylko nerwy. Od sktrony kabla macie płytkę na 3 śruby odkręcamy te 3 śruby i płytkę wyciągamy "jakoś", ale możemy też ściągaczem wypchnąć silnik i planetarną i wówczas płytka sama puści.

3. BMS - a raczej mikrobms, ale widać dawał radę. mega kompaktowy to on napsuł mi krwi. Ale nie do kupienia. BMZ nie prowadzi sprzedaży pozaserwisowej.

Podsumowując i kończąc ten wątek. Mnóstwo brandowej elektroniki do ustawienia przez serwis jak w GAzelle i Batavusie, nieopłacalnej do naprawy.
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
Ostatnio zmieniony przez Witt Pon 30 Kwi, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group