Przymiarka do pierwszej elektryfikacji :) |
Autor |
Wiadomość |
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017 Przymiarka do pierwszej elektryfikacji :)
|
|
|
Witam,
od pewnego czasu czytam, przeglądam i oglądam.
Czas zacząć działać
Do rzeczy. Jest sobie rower żonki - miejska damka, 3 biegi w piaście, koła 28", bez amortyzacji.
Jazda okazjonalna (weekendowa) po równych asfaltowych, szutrowych ścieżkach.
Taki "cruising" - czytaj prędkości nie wysokie.
Priorytetem elektryfikacji jest duży moment - ma pomagać pokonywać wzniesienia.
Myślę nad "przekładniówką" 36V 500W na przód + Batterycase Hailong na 65 ogniw na bagażnik.
Dobry pomysł ?
Jakie pozostałe komponenty do tego ?
Absolutne minimum. Najchętniej żadnych wyświetlaczy, światełek, ładowarek i innych buzerów.
Jeżeli żonce się spodoba, a taką mam nadzieję - zestaw powędrował by do jakiegoś "trekkingowca" - już z amortyzacją i na szerszych oponach.
I wtedy ciut więcej jazdy w terenie.
z góry podziękował za porady |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Pomysł z przekładnią 36V 500W dobry, aczkolwiek przy większych wzniesieniach koło może tracić przyczepność. Wybierz silnik który wytrzyma do 750W mocy chwilowej na wzniesienia.
Ja mam silnik przekładniowy 500W na tył, bateria 52V, i nie ma wzniesienia którego by na manetce nie pokonał. Więcej informacji na blogu, link w stopce |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Nie dojechałeś znaczy w wysokie góry. Ja na 7x9 który jest na pewno mocniejszy od przekładniówki 500 W nie mogłem wjechać na niektóre wzniesienia. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Majster napisał/a: | .... Więcej informacji na blogu, link w stopce |
Ktoś ci stronę usunął albo facebook szaleje bo się nie otwiera "Strona jest niedostępna"
Niech mnie ktoś poprawi ale mimo różnicy mocy przekładniówka powinna sobie lepiej radzić przy wolnych podjazdach? |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
jestem kompletnym laikiem w temacie i chętnie wysłucham wszelkich konkretnych porad
Jestem świadomy zalet i wad napędu na przód.
Tego typu zestaw ma sens / czy się kalkuluje ?
> K L I K E N <
Czy lepiej skompletować wszystko osobno ? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: |
Niech mnie ktoś poprawi ale mimo różnicy mocy przekładniówka powinna sobie lepiej radzić przy wolnych podjazdach? |
Na powolnych owszem ale nie za ostrych. Choć ostatnio na spotkaniu miałem okazje jechać przekładniowcem szybciej i dynamiczniej niż swoim DD. Tylko zawsze strach o zębatki, czy nie zjedziemy za szybko. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Rysiekkk
Generalnie cenowo wydaje sie ok ale jak Ci cła nie dowalą. Fajny komputerek tego zestawu. Czemu akurat chcesz przód ? |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
czemu na przód ?
bo z tyłu jest tego typu piasta 3-biegowa
Za dużo zabawy i $ z dokładaniem przerzutki itd. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Rysiekkk napisał/a: | czemu na przód ?
bo z tyłu jest tego typu piasta 3-biegowa
Za dużo zabawy i $ z dokładaniem przerzutki itd. |
No i przy okazji jest w nim skuteczny hamulec, a to jeden z ważnych problemów w którym muszą zmierzyć się uzytkownicy e-bików. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 31 Sie, 2017
|
|
|
ja jeżdziłem na 36v, ale podlutowanym bocznikiem z 15 a na 21 a, trzeba uważac aby zebów nie zjechac albo mozna kupic takiego mxusa, i na aliexpres jest mnósto przekłądni zamnienników dostepnych do niego. i później jak sie plastikowe zuzyją można wsadzic metalowe . bierz śmiało przekładniowca, jak chcesz miec lekka wage, ale zwróc uwage czy będą dostępne do niego częsc/zębatki gdzie na internetach. Zebyś później nie miał problemu w razie awari. |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 31 Sie, 2017
|
|
|
a jak ci nie zalezy na wadze no to wtedy taki bez przekładni. Ale to juz wydatek nie 420 tylko np 620 zł |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
w wolnych chwilach czytam i przeglądam internety ale nadal jestem mocno zielony w temacie
Na wadze mi zależy. Ma być lekka "przekładniówka".
Michal88Wawa, wszystkie mxus`y mają plastikowe przekładnie ?
uhm jakiś linkacz do tych metalowych przekładni ?
Cena atrakcyjna.
Warte to coś ?
pewnie części zamiennych do tego nie kupi... ?
> K L I K E N < |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Na giełdzie w Milowicach facet sprzedaje identyczne silniki fabrycznie nowe po 300 zł.
Taka cena była przed wakacjami,może teraz jest taniej? będę jutro wiedział. Ma również sterowniki pasujące,klamki,linki i różne "duperele" rowerowe np.kierownice,widelce hydrauliczne (po 400 chyba) a nawet dętki. Jest z Piekar Śl., jak byś był zainteresowany (bo na Allegro go nie ma?) to jutro mogę zapytać o namiary i podać, no chyba, że sam się zjawisz na giełdzie, jest czynna tylko w soboty do godz.12.00 |
|
|
|
|
|