ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Mxus 5k 5000W - dyskusja ogólna
Autor Wiadomość
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

sirgregs napisał/a:
tas napisał/a:
15kg waży
A to nie jest przypadkiem ślepy zaułek?
Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy to silnik od Tesli ważący 35kg dysponuje mocą maksymalną na poziomie 257kW. Ten Mxus powinien mieć pi razy oko 110kW w szczycie i to mocy mechanicznej a nie pobieranej z akumulatora.
Nie wspominając o dodatkowych 15kg wożonych w tylnym kole ...

Wiesz, nie wiadomo ile silnik Tesli wygenerowałby bez chłodzenia.
Albo - ciekawe ile wygenerowłałby silnik rowerowy przy chłodzeniu obiegowym.
Choć sądzę że nie tyle co powinien. To może być ślepy zaułek.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017   

Silnik tesli to wysokobrotowy silnik indukcyjny (20k rpm) dodatkowo chlodzony. A mxus musi dawac kilowaty przy 200-300rpm
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Jak tam chłopaki testy praktyczno - porównawcze względem QS się odbyły ? :smile:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Odbyły ale nie do końca z sukcesem, bo o ile QS padł z powodu przegrzania przy dawaniu w palnik, to konstrukcja z Mxusem 5k padła bo aku nie wytrzymuje dokąłdanai do pieca i się nagrzewa do 50st :D
Ogólnie to jest dobrze, przy takim samym prądzie silnik ma 20st mniej niż QS podczas dynamiczniejszej jazdy, ale to bardzo skrajnie dynamiczna jazda.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Przyspieszenia i prędkość max jakieś różnice ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

to samo co QS od czecha, mxus jest duży, można go dłużej dawac gazu na dużym prądzie, ale różnic w przyśpieszeniu spektakularnych nie ma bo nie może być
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Ktoś jest już szczęśliwym użytkownikiem tego silniczka i mógłby się pochwalić pierwszymi spostrzeżeniami?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Jak jeździłem po drodze to nie widziałem żadnej różnicy np z qs 205. Moc była koło 7kw. Pewnie będzie widać po grzaniu silnika. Niestety nie miałem okazji zagrzać go gdzieś w terenie górskim.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Bujakoto 
prezes


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 733
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Dzięki Apofis.

Przymierzam się do tego silnika :)
Zbieram info......
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Wiesz jak masz kupić silnik mocniejszy co miałeś wczesnej to nie masz dużego wyboru. Qs 205v3, mxus 5k albo wyżej qs 275
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Zaprawdę powiadam Wam że QS205 V3 z olejem w środku jest receptą na wszystkie bolączki a nie 15 kilo w tylnym kole :) Jeśli chodzi o silnik do "roweru". Jeśli chodzi o silnik do moto szosowego to od biedy ten 5k turbo do tego olej w środek :twisted: kabelki odpowiednie i wiaderka prądu no i oś dł. . Ostatecznie QS 273 i to samo co wyżej :twisted: .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Taka ciekawostka, Sabvoton 150A, chwila zabawy i QS273 do przewinięcia bo się pojawił zastanawiający opór przy kręceniu kołem :D
Więc kilogramy nie są remedium na grzanie :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Dokładnie. To jest tylko odwlekanie nieuniknionego :twisted:
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

Też tak sądzę, że tutaj mocniejszy cięższy silnik nie jest rozwiązaniem. W sumie mocy nie brakuję, jedynie, żeby taki hub mógł orać po kamieniach przy wolnych prędkościach :mrgreen:
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017   

6T w europie nikt nie znalazl ? Bo jedynie co trafilem to 5T , a widze ze sklepy ostatnio zoptymalizowaly sprzedaz usredniajac rodzaje nawiniecia do jednego..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group