ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Zrobiłem tak jak mówiłeś. :smile:

Gdy zmieniam offset left, lub right to prąd pobierany przez silnik znacznie rośnie.

Offset Left -9
Offset Right -9

Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,15A do 0,35A
Max. obr: 620

Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Silnik działa bardzo płynnie w pełnym zakresie. Jest to najlepsze ustawienie jeśli chodzi o płynność silnika i jego głośność.


Offset Left -5
Offset Right -5

Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,4A do 0,7A
Max. obr: 700

Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Natomiast silnik szybciej się zatrzymuje

Silnik działa płynnie w pełnym zakresie, ale na niskich obrotach są większe wibracje.

Próbowałem różne kombinacje Offsetów od -20 do +20. Przy ustawieniach ponad -+10 silnik pobierał już >1,5A prądu.


Przy ostawieniach left 5, right 20 silnik pobiera ok 1,5A, obroty są bardzo wysokie ponad 730. Silnik zatrzymuje się bardzo szybko, tak jakby regen działał. Bardzo niestabilny przy niskich obrotach. I mot recu przy zatrzymywaniu wynosi nawet -14, tyle ze niezależnie czy włączam regen czy nie.

Żadne ustawienia nie powodują różnic po zmianie set brake z 0 na 1, zwieraniu pinów.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

pepelito napisał/a:
Zrobiłem tak jak mówiłeś. :smile:

Gdy zmieniam offset left, lub right to prąd pobierany przez silnik znacznie rośnie.

Offset Left -9
Offset Right -9

Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,15A do 0,35A
Max. obr: 620

Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Silnik działa bardzo płynnie w pełnym zakresie. Jest to najlepsze ustawienie jeśli chodzi o płynność silnika i jego głośność.


Offset Left -5
Offset Right -5

Prąd pobierany przez silnik waha się w przedziale: 0,4A do 0,7A
Max. obr: 700

Regen nie działa zarówno przy pozycji set brake 0 jak i 1. Natomiast silnik szybciej się zatrzymuje

Silnik działa płynnie w pełnym zakresie, ale na niskich obrotach są większe wibracje.

Próbowałem różne kombinacje Offsetów od -20 do +20. Przy ustawieniach ponad -+10 silnik pobierał już >1,5A prądu.


Przy ostawieniach left 5, right 20 silnik pobiera ok 1,5A, obroty są bardzo wysokie ponad 730. Silnik zatrzymuje się bardzo szybko, tak jakby regen działał. Bardzo niestabilny przy niskich obrotach. I mot recu przy zatrzymywaniu wynosi nawet -14, tyle ze niezależnie czy włączam regen czy nie.

Żadne ustawienia nie powodują różnic po zmianie set brake z 0 na 1, zwieraniu pinów.

Heee?
Teraz już jestem zakręcony. Pisałeś, silnik ma 350 RPM a teraz ma 620?
Chciałbym to zobaczyć. Masz jakiegoś skajpa?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Nie ma szans na skype ;/

Nigdzie nie pisałem że max. obroty wynoszą 350.
Nagram wszystko aparatem łącznie z podglądem na aplikację i wyjaśnię tam wszystko. Nie wytłumaczę tego
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

Zamieszczam film poglądowy z serii: jak ustwić regena...
Film
W następnym odcinku będzie parametryzacja :-)
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

Parametryzacja: Film
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

Dzięki za filmik z parametryzajcą, dużo wyjaśnia i na pewno pomoże. :grin:

Miałbym prośbę jakbyś się jeszcze odniósł do mojego ostaniego posta z boostem bo jestem ciekaw jak to wygląda.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

Mitar napisał/a:
Ja mam pytanie co do funkcji Boost bo juz się gubię, raz w temacie pisane jest że działa i jak działa , nawet w 1 poście jest info (działa) a raz piszesz że jeszcze nie działa, czy to są jakieś 2 rożne funkcje o podobnych nazwach?

Czy dobrze zrozumiałem ,że jeśli na blokowcu jechałem przy 100% 52km/h a przy 120% 60km/h to na X2 będę teraz jechał 8% wolniej z 100% czyli max 48km/h? :shock:
Bo zrozumiałem że booster to taka opcja 120% jak w blokowcu tylko nie 120% a 105% i nie na stałe tylko na określony czas.

Sorry, umknęło mi :-)
Jest w planach. Jednak nie wiem jeszcze jak najlepiej to zrobić, a to co opisywałem to próby. Generalnie jest tak, że prędkość jest nieco mniejsza. Aby teraz uaktywnić tego boosta należałoby osłabić pole stojana zapodając mniejszą wartość, czyli powiedzmy -20A. Silnik będzie się szybciej kręcił i wsio niby okej, ale...
Straty są o niebo większe w tym momencie, silnik bardziej się grzeje, jest głośniejszy. Prąd miast w uzwojenie grzeje środowisko...
I tu mój problem :-)
Czyli przerost formy nad treścią. No ale muszę pokombinować :-)
W blokowym też można przesunąć nieco fazę, w efekcie czego uzyskamy to samo ale znowu te straty...
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

Ale jest nieco mniejsza od ustawienia 100% w blokowcu czy nieco mniejsza od 120% ?

To jest w zasadzie jedyne co mnie teraz martwi bo jeśli to jest mniej od 100% na blokowcu to z 60km/h przy 120% zrobi się 48km/h na FOC a to już zauważalna różnica.

Wiem że FOC a blokowiec to inna bajka ale w blokowcu te 120% nie powodowało znacznego wzrostu temperatury, nawet bym powiedział, że stała w miejscu.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

Mniejsza ze 100% z blokowego :-)
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Barmal, przyznaję się do swojego błędu... Żyłem w jednym wielkim błędzie, że tylko jedno ustawienie czujników halla jest poprawne.

Okazało się że poszczególne ustawienia czujników powodują takie efekty:

0- silnik działa bardzo płynnie, wręcz idealnie w obu kierunkach.
1- silnik drży
2- silnik drży
3- drży
4 -również
5- obraca się, ale z trudem i wielkimi drganiami. Dopiero po ustawieniu offsetów na: right 46 i left 47 działa poprawnie, tak jak na ustawieniu halli na 0.

Działa również regen i to bardzo dobrze, koło blokuje od razu. Jeden mały błąd, który powodował poprawne działanie silnika, więc nie kombinowałem z czujnikami. Twój filmik bardzo się przydał. :smile:

Dzięki wielkie! :cool:

PS: Gdyby jeszcze udało się jakoś sterować kierunkami z poza aplikacji, to było by mega.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

barmal napisał/a:
Mniejsza ze 100% z blokowego :-)


To ja w takim razie trzymam teraz mocno kciuki za wprowadzeniem boosta, bo bez tego to 7x9 będzie za wolny na 20S już o 16S nie wspominam.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Mam jeszcze pytanie co do ustawienia temperatury odcięcia dla czujnika.

Zdaje mi się ,że na jednym z filmiku mówiłeś coś o zmniejszaniu mocy silnika czym bliżej temp odcięcia, możliwe że źle zrozumiałem.

Jak działa ta opcja? po prostu dojdzie do danej temp i odcina? czy jest jakiś etap przejściowy?

Ewentualnie jeśli to działa 0,1 to czy jest szansa aby można było sobie jakoś ustawić dolną granicę temperatury.

Powiedzmy ustawiam 90 minium, 150 max i w tym przedziale moc maleje od 100% przy 90 stopniach do 0% przy 150 stopniach
 
 
piwko7 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 107
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

Chyba ciężko będzie zroibć coś takiego jak mówisz.
Pytanie czy planujesz może jakąś intergracje swojego sterownika z jakims dedykowanym LCD ?
_________________
Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017   

Mitar napisał/a:
Mam jeszcze pytanie co do ustawienia temperatury odcięcia dla czujnika.
Zdaje mi się ,że na jednym z filmiku mówiłeś coś o zmniejszaniu mocy silnika czym bliżej temp odcięcia, możliwe że źle zrozumiałem.
Jak działa ta opcja? po prostu dojdzie do danej temp i odcina? czy jest jakiś etap przejściowy?
Ewentualnie jeśli to działa 0,1 to czy jest szansa aby można było sobie jakoś ustawić dolną granicę temperatury.
Powiedzmy ustawiam 90 minium, 150 max i w tym przedziale moc maleje od 100% przy 90 stopniach do 0% przy 150 stopniach


Ograniczenie jest stopniowe. Temperaturę, ale tylko górny próg ustawiasz przez apkę na powiedzmy 120°, kiedy silnik osiągnie 70% ustawionej temperatury, czyli 84°C, sterownik ograniczy prąd do 90%. Gdy silnik osiągnie 80% z ustawionych 120°C, czyli 96°C, prąd zostanie ograniczony do 80%. Jeśli temperatura silnika podskoczy do 90%, czyli 108°C wówczas prąd zostanie ograniczony do 70%. No i na koniec, po uzyskaniu 120°C silnik zostaje wyłączony.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017   

piwko7 napisał/a:
Chyba ciężko będzie zroibć coś takiego jak mówisz.
Pytanie czy planujesz może jakąś intergracje swojego sterownika z jakims dedykowanym LCD ?

Paradoksalnie, w tym wszystkim największym problemem jest obudowa. Jeśli znajdziesz wyświetlacz, nie pasuje żadna i odwrotnie. I tu koło się zamyka :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group