ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sabvaton 72 80A vs MxusV3
Autor Wiadomość
Pawio 
początkujący
FalconV2


Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017   Sabvaton 72 80A vs MxusV3

Witam, mam małą niejasność

1. Sterownik sabvaton07280 w nim jest jeden kabelek od stacyjki. Jak dobrze rozumiem zasilanie trzeba wziąć z akumulatora ? sterownik mam na zewnątrz.
- czy mogę to zrobić w taki sposób, że do plusa idącego od sterownika do akumulatora w złącze męskie xt60 wlutuje przewód 0,75 do zasilania stacyjki. Czyli w złączy plusa akumulatora miałbym + sterownika + ładowarki + stacyjki. czy tak mogę to wykonać?
w sterowniku GT1500 stacyjka miała 2 przewody tu jest inaczej.

2. Jeszcze odnośnie czujnika KTY83/122 mam silnik Mxusv3 czy przewód czarny i biały w złączce halla sterownika lutuję razem ze sobą - robię taki mostek i już nigdzie ich nie podłączam ? właśnie jak to ma wyglądać. Proszę zobrazować jak mam to zrobić bo tu nie wiem ??

3 Czy druga halla w silniku pełni funkcję zapasową ?

z góry dziękuje
Pozdrawiam.
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   Re: Sabvaton 72 80A vs MxusV3

Pawio napisał/a:
Witam, mam małą niejasność

1. Sterownik sabvaton07280 w nim jest jeden kabelek od stacyjki. Jak dobrze rozumiem zasilanie trzeba wziąć z akumulatora ? sterownik mam na zewnątrz.
- czy mogę to zrobić w taki sposób, że do plusa idącego od sterownika do akumulatora w złącze męskie xt60 wlutuje przewód 0,75 do zasilania stacyjki. Czyli w złączy plusa akumulatora miałbym + sterownika + ładowarki + stacyjki. czy tak mogę to wykonać?
w sterowniku GT1500 stacyjka miała 2 przewody tu jest inaczej.

2. Jeszcze odnośnie czujnika KTY83/122 mam silnik Mxusv3 czy przewód czarny i biały w złączce halla sterownika lutuję razem ze sobą - robię taki mostek i już nigdzie ich nie podłączam ? właśnie jak to ma wyglądać. Proszę zobrazować jak mam to zrobić bo tu nie wiem ??

3 Czy druga halla w silniku pełni funkcję zapasową ?

z góry dziękuje
Pozdrawiam.


1. Jest dokladnie tak jak piszesz - zeby uruchomic sterownik musisz podac + baterii na pomaranczowy przewod stacyjki sterownika. Poprowadz przewod od glownego plusa baterii, przez stacyjke/wlacznik do pomaranczowego przewodu, zeby moc wlaczac/wylaczac sterownik.

2. Nie chce mi sie teraz otwierac skrzynki zeby sprawdzic kolory, ale masz tam dwie wiazki - jedna z 3+2 przewodami - to jest zapasowy zestaw hali plus ich zasilanie. Druga wiazka zawiera dwa dodatkowe przewody(czyli 3+2+2). Te dodatkowe przewody sa od czujnika temperatury. Musisz otworzyc silnik, usunac wylacznik termiczny ktory jest tam orginalnie zamontowany, a w jego miejsce wstawic KTY83. Jesli nie chcesz wstawiac tego czujnika, musisz w te przewody wstawic rezystor. Inaczej kontroler sie nie wlaczy. Nie pamietam jaki to musi byc rezystor (jest to gdzies na forum) i niestety nie mam czasu teraz tego szukac ale oglolnie nie polecam tej opcji - nie bedziesz mial ochrony przed przegrzaniem. Wstaw KTY83. ABSOLUTNIE NIE LUTUJ TYCH PRZEWODOW ZE SOBA - NIE WIEM CO SIE STANIE ALE SABVOTON NIE JEST TANI I NIE CHCESZ BYC PIERWSZYM KTORY POCHWALI SIE NA FORUM CO SIE DZIEJE W TEJ SYTUACJI :)

EDIT:
Pisalem to co powyzej z pamieci i chyba mnie troche zawiodla - Nie moge w burdelu w warsztacie znalesc notatek i schematow z kabelkologi ale wydaje mi sie, ze jest tylko jeden przewod od czujnika temperatury, a nie dwa. Drugim jest masa wspolna z zasilaniem hali.

3. Tak, drugi zestaw czujnikow jest zapasem, tylko jeden musi byc podlaczony, zeby silnik/sterownik prawidlowo dzialal.


Pozdrawiam
 
 
Pawio 
początkujący
FalconV2


Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017   

Dzieki za wypowiedz.

Jeszcze do konca nie wiem jak podlaczyc ten czujnik. Kupowalem sabvatona w nexun.pl i ta przy sterowniku jest opisane, ze czujnik lacze z bialym i czarnym kablem w zlaczu halla sterownika
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072100.html
Tylko czy pozniej do tych kabelkow normalnie mam podlaczyc bialy i czarny z silnika? bo tak to rozumie. To jest niwsza wersja sterownika i Mxusa.
 
 
furifurius 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 138
Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Pawio napisał/a:
Dzieki za wypowiedz.

Jeszcze do konca nie wiem jak podlaczyc ten czujnik. Kupowalem sabvatona w nexun.pl i ta przy sterowniku jest opisane, ze czujnik lacze z bialym i czarnym kablem w zlaczu halla sterownika
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072100.html
Tylko czy pozniej do tych kabelkow normalnie mam podlaczyc bialy i czarny z silnika? bo tak to rozumie. To jest niwsza wersja sterownika i Mxusa.


Hejka
Dokladnie tak musisz`zrobic - jak otworzysz silnik zobaczysz, ze czarny przewod od masy rozgalezia sie do trzech halli i do orginalnie zamontowanego tam wylacznika termiczngo ktory jednoczesnie jest podlaczony do przewodu sygnalowego. To co musisz zrobic to usunac ten wylacznik i w jego miejsce wstawic KTY83. Upewnij sie, ze nowy czujnik i przewody nie beda kolidowac z obudowa silnika, klej termoprzewodzacy z nexuna schnie kilka godzin ale nawet wtedy nie staje sie calkiem twardy, zachowuje gumowata konsystencje.
Niestety jestem na urlopie w Ustce, a rower w Irlandii, dlatego nie moge ci ze 100% pewnosca podac kolorow przewodow w silniku. Musisz to sam ogarnac, ale generalnie tak jak napisalem, znajdz oryginalny czujnik i zamiast niego podlacz nowy, jesli chodzi o kolory przewodow od strony sterownika - masz to w opisie na nexunie. Jesli chodzi o silnik - jak wyzej.
Pozdrawiam
 
 
Pawio 
początkujący
FalconV2


Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Dzieki za info.

Napisalem jeszcze do chłopaków z nexun-a oni mnie troche inaczej instrułują. Piszą, ze wystarczy tym czujnikem połączyć dwa białe kable. Jeden od savbatona drugi od silnika - i strrownik ma zadziałać, bo bez tego czujnika sie nie włączy. Więc spróbuję tej łatwiejszej opcje.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Nie no jak połączyć czujnikiem 2 kable :P
Tak się nie robi :)

1. Jeśli masz czujnik w silniku mxusa v3 to tylko łączysz biały-biały
2. Jeśli nie masz i chcesz go dodać poza silnikiem to biały z z silnika zostawiasz nie podłączony, a biały i czarny w kostce od halli łączysz czujnikiem
3. Jeśli nie masz i chcesz zamontować w silniku to otwierasz go, wyjmujesz stary czujnik i w jego miejsce lutujesz nowy KTY, dzięki czemu patrz, punkt 1
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pawio 
początkujący
FalconV2


Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

Ok, to już raczej wszystko się wyjaśniło. Trochę się zamotałem, bo wraz z kupnem sabvatona dostalem ten czujnik kty83 no i czytajac opis na stronie www nexun
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072100.html
Myślałem, że muszę go koniecznie zamontować tak jak to piszą.
Silnik konkretnie mam Mxus 3k- turbo tak jest na silniku i niby ten czujnik posiada.
Także podłączam tak jak w punkcie 1 biały z białym.
To moja druga budowa ebajka. Poprzednia konstrukcja na zwykłej ramie. Robota ze skrzynką laminaty itp. Sterownik blokowy 45A nawet kabli nie pogrubiałem ani termicznie nie zabezpieczyłem. Po 10tyś tylko łożyska wymieniłem w silniku.
Myślę, że w przyszłym tyg. uda sie uruchomić falcona.
Dzięki za wyjaśnienie myślę, że wszystko zadziała.
A czy jest jakaś różnica pomiędzy mxusem v3 a v3K turbo?
Pozdro.
 
 
Pawio 
początkujący
FalconV2


Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Witam.
Poskładałem i polutowałem wszystko do kupy ale sterownik nie uruchamia się. Jak na moje to wszystko powinno byc ok. Ładowarka ładuje, po naładowaniu się wyłącza. Na sterownik idzie prąd. Po przekręceniu stacyjki nie zapala się żadna dioda na sterowniku - powinna się palić?. Po przekręceniu prąd idzie na gniazdo USB i to wysoki ponad 80V - chyba po to jest ten adapter by redukował napięcie do kompa płynące??
Adapter komputer widzi lecz nie odbiera nic z niego tylko ta jedna dioda TX w programie miga. Próbowałem wszystkich chyba dostepnych wersji programu. Komputer z windows 10.
A czy silnik Mxus 3k turbo posiada 2 czujniki KTY38 ?
Będę chciał spróbować podłączyć drugą halle - bo może tam tylko jest ten czujnik ? Jakieś sugestie ? Z góry dzięki.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Lepiej wszystko rozłącz i jeszcze raz sprawdź, gdzieś któryś przewód podłączyłeś niedobrze.
Na USB nie może być 80V i lepiej się upewnij bo jeśli jest tak w rzeczywistości to uszkodziłeś sterownik.



lub

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pawio 
początkujący
FalconV2


Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Podłączyłem zgodnie z tym schematem. Statyjkę podłączyłem pod pomarańczowy przewód w sterowniku. Prąd podałem bezpośrednio z akumulatora podłączyłem go przed akumulatorem stetownikiem i ładowarką.
Jedyne co mogłem zrobić nie tak to niezabezpieczyłem drugej halli tylko wszystko zawinąłem do kupy i kablki z silnika sie stykały razem. Czy może mieć to wpływ gdy ten zestaw jest zapasowy i nie podłączony? Już to zaizolowałem jak się należy.
Do sterownika przykręciłem tylko aluminiowy adapter w te 4 sruby od spodu.
Jak nic nie ruszy po pewnych próbach. To rozkręce sterownik i zobacze co w nim. Gwarancja i tak nie ważna bo go przyciąłem po bokach.
Ładowanie działa sterownik robi się lekko ciepły przy tym procesie.
Jakoś nikt mi nie może napisac czy 3k T posiada 2 czujniki KTY38 - bo bez tego czujnika sterownik z tego co się dowiedziałem nie ruszy.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Ze swojej strony dodam, że bardzo ważne jest dokładne poprowadzenie mas, przed przetwornicami dałbym bezpieczniki, za przetwornicami np. zenerki dużej mocy (12v-zenerka na ok 13V, 5V-5.6 albo 6.2 V), tak dla bezpieczeństwa.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Drugi komplet halli ma swój czujnik temperatury, są 2szt. Jest niezalezny, można go obkleić wspólnie.
Sterownik nie rusza rowerem, ale uruchamia się nawet bez czujnika temperatury.

czyli jeszcze raz.

Podstawowym problemem jest to, że sterownik się w ogóle nie włącza. Czyli najpierw trzeba go włączyć. Nieprawidłowe napięcia na gnieździe USB świadczą o błędzie w instalacji i uszkodzeniu sterownika.
Aby to potwierdzić należy wyjąć sterownik z roweru i na stole podłączyć go pod zasilanie pozyskane z ładowarki. Włączamy go na przewodzie stacyjki i sterownik ma się uruchomić oraz ma się dać z nim porozumieć poprzez komputer.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pawio 
początkujący
FalconV2


Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

No niestety jak to w życiu bywa więcej pod górkę. Potwierdziło sìę najgorsze. Rozkręciłem sterownik i jest upalony. Upalił się przez srubę która była wkręcona wraz z adapterem. W komplecie nie dostałem wszystkich śrub do tego adaptera a miałem swoje lecz jeszcze raz takie długie (pomyślałem, że nawet lepiej) Wkręcająca śrub zwarła się z płytką tak, że aż ją wygieło co widac na foto do tego zwarła się z opornikiem. Chwilami czyłem, że po ramie biega prąd.
To tłumaczy przebicie prądu na ramę ponieważ śruba stykała się z ramą i płytką (widoczny ślad na plytce)
Także takie moje doświadczenie ale wiem przynajmniej gdzie tkwi przyczyna. Także uważajcie u przestrodze nie wkręcajcie dlugich srub do sabvatona przy waszych przeróbkach. Ja czekam na nowy sterownik.

20170928_152549.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 535,67 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group