ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka silnika BLCD bezczujnikowego na czujnikowy
Autor Wiadomość
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Już Ci wytłumaczyłem czemu jest 12 kombinacji.
Jak ktos ma IQ troche wyzsze niz szympans to nie przebrnie przez wszystkie kombinacje bo powtarza błędną "pary"
Jesli układ faz A-B-C z halami a-b-c powodował ze silnik sie NIE KRECI (dla zrozumienia: Faza A z hallm a, faza B z hallem b, faza C z hallem c) to bedziesz sprawdzał także układ A-C-B z halami a-c-b (A z a, C z c, B z b) ? sadzisz ze ta zmiana coś zmienia ? :D

rozpisze Ci te 12 kombinacji.
Fazy hale
ACB abc - nie działa
ACB bca - nie działa
ACB cab - nie działa
ACB cba - nie działa
ACB bac - nie działa
ACB acb - działa ale kreci sie do tyłu

więc zmieniasz dwie dowolne fazy miejscami

ABC bca - nie działa
ABC cab - nie działa
ABC cba - nie działa
ABC bac - nie działa
ABC acb - nie działa
i w koncu
ABC abc - silnik działa i kreci sie do przodu

w najgorszym wypadku za 12 podejsciem trafiłes.

Z 6 silnia masz racje tylko nie bierzesz pod uwage, ze 3 układy sa poprawne

ABC abc
BCA bca
i
CAB cab


Tym samym kombinacji de facto jest 12
mam nadzieje ze juz rozumiesz.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Widzę, że zaczynasz "teoretyzować" zapominając, że sterownik (procesor-komputer) sterujący silnikiem nie posiada IQ nawet szympansa i dlatego ON nie wie która faza jest "A" a która "B" dlatego cały wywód ma się nijak do rzeczywistości.Faktycznie gdybyś Ty był sterownikiem to było by to słuszne a idąc dalej Twoim wywodem to czemu 12 a nie np.6?? gdy przestawia się tylko halle? Jak przestawia się fazy i halle to kombinacji jest 36 czyli 3!*3! (a nie 6 silnia) Gwoli wyjaśnienia co to jest silnia dla liczby N to jest to iloczyn liczb od 1 do N dlatego N!= 1*2*3*....N
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Chłopie są trzy fazy i trzy czujniki (powiedzmy co 120 stopni czyli informujace sterownik co za pole jest nad daną fazą) I nie mow mi o komputerach bo to człowiek łączysz przewody a nie sterownik.
Trzeba połączyc do sterownika odpowiedni jeden czujnik nad odpowiednim jednym zębem od "fazy".
Jak masz otwarty silnik i kumasz nawój to zrobisz to za pierwszym podejsciem.
Jak nie kumasz albo nie widzisz srodka to masz 6 wariantów.
Drugie 6 jesli sie po pierwszych 6 zorientujesz ze spiąłes fazy odwrotnie, dowolne dwie trzeba zamienic bo silnik sie kreci do tyłu. Po tej zmianie kolorów, mozna zamienic te same kolory w hallach, ale jak ktos nie ma kolorów to robi 6 wariantów od nowa.

Rozpisałem Ci 12 wariantów połączenia. Twierdzisz ze jest ich 36 wiec powinno byc jeszcze 24 mozliwosci. Jesli rozpiszesz mi chociaz tylko jeden, trzynasty wariant połączenia przelewam Ci 10zł na browara.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

ABCabc
ACBabc
BACabc
BCAabc
CBAabc
CABabc
To warianty dla wszystkich faz, bez zmiany hallotronów.
Skoro jest 6 wariantów dla faz, to będzie 6 wariantów dla halli. 6x6=36
Poproszę piwo :P
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Ponieważ dalsza dyskusja z tobą do niczego "fachowego" nie prowadzi, nie zamierzam jej kontynuować tym bardziej, że piwa i innego alkoholu nie pijam. Ale żeby zaspokoić Twoją ciekawość i podać jakiś 13 wariant to pierwszy z brzegu BCA-abc a takiego nie wymieniłeś dwa posty wyżej.
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

To ja też poproszę jedno z pianką na pół palca 8, góra 9st.C:
CAB bac ;) :razz: :mrgreen: :wink:
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

To ja wyjaśnię o co kaman :)

Samych kombinacji jest 36 i macie racje ale tylko rozpatrując to matematycznie bo jeśli chodzi o silnik to podłączamy dowolnie fazy i sprawdzamy 6 kombinacji halli i silnik zakręci w którąś strone i teraz jeśli w przód to ok i mamy z głowy a jak do tyłu to zamieniamy miejscami dowolne 2 fazy i znów sprawdzamy 6 kombinacji halli aż silnik zakręci i tu już napewno będzie do przodu i na tym koniec....ot cała filozofia 12 wariantów maks.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Noni musicie sobie nawzajem postawić te piwa bo wszyscy mieli racje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Niestety djmarcin56,silnik zakręci w co najmniej kilku kombinacjach do przodu i podobnie do tyłu ale...będzie bardzo hałasował,wpadać w dziwny rezonans przy zwiększaniu lub zmniejszaniu prędkości i co sam zauważyłem nawet będzie się kręcił szybciej (czego nie potrafię uzasadnić) ale to nie będzie ustawienie prawidłowe.Jak już w wielu wątkach wspomniano, tylko JEDNO ustawienie jest prawidłowe dla 36 kombinacji.Wówczas silnik pracuje cicho,pobiera mniej prądu!! a jego obroty wykazują pewną "kulturę". Wszystko to można samemu sprawdzić gdy tak jak ja montuje się halle w silniku który ich nie posiadał a na dodatek używa sterownika nie posiadającego tzw.samonauki. Gdy podłączałem silnik do takiego sterownika (z samonauką) nic nie trzeba było zmieniać,sterownik sam sobie wszystko "dobrał" ale niestety,nie mieścił mi się w "puszce" przeznaczonej na sterownik dlatego wybrałem gabarytowo mniejszy ale sam musiałem dobierać właściwą kombinację. Kol. WojtekErnest ma BORĘ wiec może potwierdzić jak mało miejsca jest na sterownik i wszystkie złączki.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

Potwierdzam. Jest kilka kombinacji, gdy koło w powietrzu zacznie się kręcić w dobrą stronę, ale hałasuje i nie ma mocy, albo, faktycznie, zapiernicza, jak głupie. Jak ktoś ma doświadczenie, to szybko dojdzie, które przewody zmieniać. Mnie się udawało trafić dość szybko w prawidłowe połączenia, ale też dość długo bawię się w naprawy i coś mi tam we łbie pozostało z tych kombinacji halli i faz. Nieraz wystarczą 4 kombinacje, nieraz kilkanaście. Jak ktoś ma niefart, to przeleci ich 36 :)
A propos samonauki w kontrolerach. Zawsze, gdy włączę samonaukę koło zaczyna się kręcić do tyłu. Też tak macie? Jeszcze nie zdarzyło mi się, by zaczęło od prawidłowego kierunku obrotu :) Nawet wczoraj wymieniałem sterownik, bo koleś upadł w wodę z rowerem i zalało sterownik, który poszedł na zasłużony odpoczynek. I, oczywiście, pierwsze podłączenie samonauki... koło do tyłu :)
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

wibi napisał/a:
co sam zauważyłem nawet będzie się kręcił szybciej (czego nie potrafię uzasadnić)

Też tak miałem w swojej pierwszej konstrukcji. Choć miałem pod ręką samonaukę to nie potrafiłem z niej skorzystać ;) Koło dosłownie zapierd ala ło (!) ;) , myślałem że siła odśrodkowa oderwie oponę od obręczy. Nawet chciałem się tak przejechać bo była moc taka że zrywało przyczepność przy zablokowaniu hamulca przedniego i dodaniu gazu ale stwierdziłem że tak nie będę robił bo sterownik grzał się jak jasna... :lol:
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

Ilość kombinacji może też zależeć od kąta 60 czy 120 stopni. W 120 stopniach, na dobrą sprawę może być 12 kombinacji. Przy 60 stopniach raczej 36 ;)
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

A ja jestem zdania ze jesli hale leza dokladnie nad magnesami czyli wyprzedzenie +/- 60 stopni to faktycznie jest 12 kombinacji tak jak pisze Passat. Przy wyprzedzeniu 60 stopni dziala ok, przy 0 stopni silnik zawsze stoi w miejscu a przy wyprzedzeniu 120 stopni zapierdala jak glupi a przy reszcie ustawien szarpie.
Wtedy ABC abc, BCA bca i CAB cab dadza identyczny efekt czyli 3/36=1/12 bedzie poprawna
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

zeeltom napisał/a:

ABCabc
ACBabc
BACabc
BCAabc
CBAabc
CABabc
To warianty dla wszystkich faz, bez zmiany hallotronów.
Skoro jest 6 wariantów dla faz, to będzie 6 wariantów dla halli. 6x6=36
Poproszę piwo :P


Passat_EQ napisał/a:

Fazy hale
ACB abc - nie działa
ACB bca - nie działa
ACB cab - nie działa
ACB cba - nie działa
ACB bac - nie działa
ACB acb - działa ale kreci sie do tyłu

więc zmieniasz dwie dowolne fazy miejscami

ABC bca - nie działa
ABC cab - nie działa
ABC cba - nie działa
ABC bac - nie działa
ABC acb - nie działa
i w koncu
ABC abc - silnik działa i kreci sie do przodu


Zaznaczylem Ci kolorami gdzie Twoje warianty zawieraja sie w wymienionych przeze mnie.
Nic nowego nie wymysliłes - nie ma piw :)
Co do zarzutu ze ta dyskusja nie prowadzi do niczego merytorycznego.
Jak ktos pisze bzdury i sie przy tym upiera a potem jacys nowicjusze to czytaja to bede bzdury prostował.
A bzdurą jest ze w skrajnym przypadku za 36 podejsciem uda sie spiac silnik z halami.
Analogicznie jak macie 3 zamki i trzy kluczyki to sprawdzacie czy pasuje pierwszy kluczyk do pierwszego zamka, drugi kluczyk do drugiego zamka i trzeci kluczyk do trzeciego zamka ?
Czy moze w sposob odrobine ogarniety sprawdzi to systemem czyli nie zmienia zamka albo nie zmienia kluczyka.
Chodzi o dopasowanie hali do fazy albo faz do hali. 36 wariantow bedzie gdy bedziecie obracac fazowe i halle w tą sama strone "w koło wskazówek zegara" co nie zmienia nic, bo nadal są źle sparowane.
Ostatnio zmieniony przez Passat_EQ Śro 20 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017   

wibi napisał/a:
... 13 wariant to pierwszy z brzegu BCA-abc a takiego nie wymieniłeś dwa posty wyżej.


czyli faza B z halem a, faza C z halem B oraz A z c czyli B+a, C+b, A+c zerknij ponizej.
Dla Ciebie w kolorku ;)
Passat_EQ napisał/a:

Fazy hale
ACB abc - nie działa
ACB bca - nie działa
ACB cab - nie działa
ACB cba - nie działa
ACB bac - nie działa
ACB acb - działa ale kreci sie do tyłu

więc zmieniasz dwie dowolne fazy miejscami

ABC bca - nie działa
ABC cab - nie działa [[ faza A+c, B+a, C+b]]
ABC cba - nie działa
ABC bac - nie działa
ABC acb - nie działa
i w koncu
ABC abc - silnik działa i kreci sie do przodu


Nie ma przelewu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group