ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kross Evado 1.0 M.O.N.S.T.E.R
Autor Wiadomość
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   Kross Evado 1.0 M.O.N.S.T.E.R

Witam wszystkich w moim temacie przedstawiającym moją pierwszą budowę e-bajka !

Przygodę z rowerami elektrycznymi rozpocząłem od momentu, w którym użytkownik bioly dał mi się "karnąć" na swoim e-bajku z tego tematu: KLIK
Przez pierwsze 30 sekund nie wiedziałem co się dzieje, po kolejnych 30 sekundach wiedziałem, że muszę mieć takie cudo. Kolega bioly był na tyle miły, że użyczył mi swojej maszyny na tydzień testów, które tylko utwierdziły mnie w chęci posiadania takiego pojazdu.

Za bazę do przebudowy posłużył praktycznie nowy (170 km przbiegu) Kross Evado 1.0
Praktycznie wszystkie części potrzebne do elektryfikacji zakupiłem tutaj na forum oraz w sklepie Nexun. Za wykładnię do przeróbki posłużył mi oczywiście blog użytkownika Tas.

Tak przedstawia się obecnie moja konfiguracja:
Rower: Kross Evado 1.0
Silnik: 9c 10x6
Sterownik: GT1500
BMS: 20s 80A
Bateria: 20s2p z Lipo Turnigy HC (84V 10Ah)
Opona tył: CST C-1435
Hamulce przód: V-brake z klockami Author ABS-3CC
Hamulce tył: zacisk Shimano BR-M416, tarcza Kross
Błotniki: SIMPLA HAMMER 2
Oświetlenie przód: Olight S1R Baton
Oświetlenie tył: Kross
Licznik: Sigma 12.12

Prace rozpocząłem od ogarnięcia silnika: pogrubienie przewodów, wyłącznik termiczny oraz termopara typu K

Przeciąganie kabelków


Jeszcze kapka silikonu i można zamykać


Pierwsza przymiarka baterii w skrzynce


Pakiet nabiera kształtów


Montaż na ramie


Instalacja woltomierza


BMS w trakcie pracy + ogarnianie kabelkologii


Pierwsze odpalenie, w oczekiwaniu na termometr obsługujący termoparę za wskaźnik posłużył mulimetr :cool:


Jedna z pierwszych wycieczek - Frombork, widok na zalew


Wpadły naklejki



I kask fullface TSG Advance


Na chwile obecną zrobiłem bajkiem jakieś 300 km i jest moc :twisted:

V max z jaką jechałem to 76km/h i jeszcze pójdzie, do sprawdzenia :grin:
Zasięg max jaki udało mi się przejechać to 50km, a woltomierz pokazywał jeszcze 51% batki

Na chwile obecną zostaje zamontować wyświetlacz od temperatury silnika i sterownika oraz kolejne dociąganie szprych.
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

matys napisał/a:
Zasięg max jaki udało mi się przejechać to 50km, a woltomierz pokazywał jeszcze 51% batki

Sprawdź dokładnie ten voltomierz czy nie przekłamuje. Ogniwa lipo nie mają już w sobie energii przy 3,5V na celę. Przy pakiecie 20s będzie to 70V (jeśli się mylę proszę o sprostowanie mnie przez forumowiczów ;) )
Kupiłem taki voltomierz próbnie na ali i okazuje się że ma bardzo dużo nastaw a sprzedający opisał nastawy tak - jakie podaje Nexun. Po podłączeniu i uruchomieniu menu okazało się że jest tam wiele nastaw, dużo więcej niż tych nexunowych. Patrząc na kolor diod w tym Twoim voltomierzu (i poziom energii - jak piszesz że "pozostało 51% batki") od razu do głowy przychodzi mi właśnie ten mój voltomierz. Mam też nexunowy i tam kolor diod przechodzi z zielonego poprzez pomarańczowy i dopiero czerwony. W tym z ali jest od razu przejście z zielonego w czerwony - tak jak u Ciebie.
Co ciekawe - nigdzie nie znalazłem opisu menu do tego mojego z ali - a po kontakcie ze sprzedającym w sprawie tego voltomierza - odpisał mi że jest to nie możliwe żeby miał inne menu niż to co podaje na stronie ali przy sprzedawanym voltomierzu.
I tak w mojej maszynie mam na szczęście dwa pomiary napięcia - jeden z watomierza(podaje mi napięcie i z wyliczonej pobranej energii wyświetla mi poziom % energii pozostałej w baterii) a ten drugi założyłem tak doświadczalnie dla porównania wskazów. Okazało się że pomiar jest jak najbardziej ok do poziomu60% dla tych dwóch (watomierza i drugiego voltomierza) ale przy 40% rzeczywistej pozostałej energii - ten voltomierz z ali pokazuje mi 51% i właściwie już nie spada w dół podczas gdy ten drugi pokazuje coraz mniejszą ilość energii.
Wychodzi na to że na pewno sprawdziłby się przy li ionach przy tych nastawach.
Jeśli chodzi o nastawy tego dziwnego menu - coś tam znalazłem na chińskich stronach ale wszystko opisane krzakami i jedynie cyfry wskazujące napięcia (np3,7V) dały mi do myślenia jak to ustrojstwo ustawić, zresztą tak samo było z ilością aku w szergu (od 4S do 22S). Reszty nie byłem w stanie rozkminić więc wskazuje mi to co wskazuje :P
Dlatego - sprawdź sobie to ! ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Na takiej baterii robi się ~70km (nie szalejąc, średnio 30kmh). Jeśli pokazuje Ci jeszcze 50% to coś źle z odczytem jak pisze kolega wyżej.
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie zrobiłbym kolejnych 50km przy tym wskazaniu woltomierza 51%. Co ciekawe ikona tej baterii była prawie pusta (została jedna kreseczka), a napięcie batki wynosiło nieco ponad 74V. Muszę zrobić test przy jakim wskazaniu odetnie mnie BMS, niestety aura nie sprzyja dalekim wycieczkom...
Co do menu tego woltomierza to nie mam tam żadnych dodatkowych opcji, tylko to co na stronie nexun opisane.
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

matys napisał/a:
Muszę zrobić test przy jakim wskazaniu odetnie mnie BMS

To też nie jest miarodajne ponieważ bms może odciąć przy 2,5V co dla li-ionów jest napięciem "dolnym" ale nie dla li-poli. Możesz szybko "zajechać" pakiet.
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
jaca82pl 
początkujący
mam marzenie


Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 1
Skąd: Radzionków
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

matys napisał/a:
Tak przedstawia się obecnie moja konfiguracja:
Rower: Kross Evado 1.0
Silnik: 9c 10x6
Sterownik: GT1500
BMS: 20s 80A
Bateria: 20s2p z Lipo Turnigy HC (84V 10Ah)
Opona tył: CST C-1435
Hamulce przód: V-brake z klockami Author ABS-3CC
Hamulce tył: zacisk Shimano BR-M416, tarcza Kross
Błotniki: SIMPLA HAMMER 2
Oświetlenie przód: Olight S1R Baton
Oświetlenie tył: Kross
Licznik: Sigma 12.12


Czy mogę prosić o wycenę Twojego rowerku ?
_________________
Chcę elektryczny rower ! więc szukam roweru i elektryki do niego ;]
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017   

Części do elektryfikacji 3300 zł + rower :cool:
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Słuchajcie za każdym razem jak podłączam ładowarkę do roweru słychać jak przeskakuje iskra
Podłączam najpierw ładowarkę do bajka, a potem ładowarkę do sieci
Gniazdo mam dokładnie takie:
http://nexun.pl/sklep/ele...zczelnione.html

A ładowarkę taką:
http://nexun.pl/sklep/lad...-lipoliion.html

Da się to jakoś wyeliminować ? Czy olać to i się nie przejmować ?
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Tak, podłączaj w odwrotnej kolejnosci
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Zawsze każdy sprzęt posiadający ładowarkę podłącza się najpierw do 230V, a dopiero do urządzenia :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017   

tas napisał/a:
Zawsze każdy sprzęt posiadający ładowarkę podłącza się najpierw do 230V, a dopiero do urządzenia :)


a ja całe życie na odwrót robiłem... :oops:

Oczywiście pomogło, dzięki !
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017   

Ebajkowe grzybobranie



_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017   

V max przetestowane, już więcej raczej nie pójdzie :wink:

Oczywiście batka na full i wiatr w plecy :twisted:

_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017   

Ale chyba bez fotelika z pasażerem ? :mrgreen:
 
 
matys 
młodzik


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Hehe no bez fotelika, przy tej prędkości to by chyba odleciał :wink:
_________________
Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group