ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower z midem Bosch 2012-dołożenie manetki i zdjęcie kagańca
Autor Wiadomość
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Tam pobór jest żaden, tylko ma wzbudzić elektronikę do przyjęcia ładowania. A co z tym układem dalej? :) Zielony w to jestem :D
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017   

To scalona przetwornica,ściągnij sobie datasheeta układu,tam są podane schematy podłączenia itp.Myślę, że na Allegro też dostaniesz coś gotowego bo w sumie to wychodzi malutka płytka z układem za parę złotych.Bywa często używana w zasilaczach samochodowych-tych z gniazda zapalniczki podająca 5V i 3 A.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

Występuje rónież w wwersji HV do 60v i to by było idealne. Ale najpierw spróbuję z kolegą wyciągnąć 5v gdzieś z ładowarki 10S magmy, mówi on że powinno tam takie napięcie występować...
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017   

No dobra, pierwszy krok zrobiony, przecięte przewody z aku do sterownika (+ i -, sygnałowe zostawione), zalutowane XT60 i spokojnie można rozłączyć oryginalne aku, podłączyć lipole/life/liion i rowerek śmiga :) Zasięg oczywiście się nie zmienia, ale poza tym wszystko działa jak należy :) Biorąc pod uwagę ilośc lipoli jaka mi się wala po szufladach, to własnie zyskałem 16-22Ah do jazdy w znacznie lepszej jakości niż liiony ;) Tylko trzeba pamiętać o piszczykach, bo nic nie rozłączy jak napięcie spadnie.
Ładowarka magmy u kolegi na stole, szuka 5v :)

Pytanie przy okazji:
Lampka w tym rowerze ma przełącznik z tyłu reflektora, 3 pozycyjny, nie widzę zmian jak pstrykam, ma ktoś pomysł do czego to może być? I lampka świeci jakiś czas po zatrzymaniu, kondensator?
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Ładowarka zrobiona, działa, ładuje aku boscha. Wystarczyło zmieścić w środku prostą ładowarkę usb gniazdkową :) Podłączone 5v na trzeci pin ładowania i elektronika rusza i pięknie się ładuje łądowarką Magmy za niecałe 100zł a nie 460zł :)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

No to w przypadku Bosh przynajmniej jedna dobra wiadomość....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

No i jak wrażenia z jazdy?
U siebie w rowerku R&M też mam silniczek tej generacji (rok 2012) tylko wciąż brakuje czasu żeby pasek do niego wsadzić.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Niee no idzie jak szatan, na oryginalnym sterowniku zostawiam. Mam prostego chipa już w domu,poiwersze nieudane próby były, muszę kable zalutować chyba bo coś przerywało, ale 50 jedzie ;)
Ciekawostka, do 2013r są najmocniejsze wspomagania, Bosch przesadził i od 2013 wzwyż i przy aktualizacjach starszych wykastrował rowery z momentu obrotowego aby przedłużyć życie napędów. Chrzanić napędy, zębatki chodzą po 70zł :) Więcej niuta! ;)
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Jakie zębatki po 70 złotych masz na myśli? Oryginalne?
Ciekawe jak szybko coś Ci strzeli w napędzie jak będziesz go tak męczył :razz:

Czyli wszystko u Ciebie działa jak fabrycznie? Brak manetki i PAS?
Do jakiej kadencji napęd wspomaga?
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

tak, PAS, wspomaga do 27km/h, w zależności od programu zaczyna później i kończy wcześniej lub zaczyna od razu i do końca ciągnie. Widziałem gdzieś fajny rysunek z tym ale nie mogę go znaleźć, takie 3 trapezy jeden w drugim obrazujące jak to wspomaga. Ale jest to bardzo szeroki moim zdaniem zakres.
Tak, znalazłem źródełko na oryginalne, używane zębatki po ok.70zł. Dowiedziałem się też, że z reguły lecą w pierwszych 500km albo trzymają. Chyba że załączasz napęd w czasie jazdy, ponoć tego nie lubi, lepiej jechac na wspomaganiu od początku. W razie czego niemcy przerobili to tak, że środek jest metalowy, a zęby z małym wieńcem na nim z tworzywa. Ale nie dotarłem do ceny.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 719
Skąd: Bdg
Wysłany: Sob 30 Wrz, 2017   

Dzisiaj pomierzyłem trochę system. Niewiele, ale zawsze. Na trybie Eco, na najmniejszym wspomaganiu (1) ciągnie toto tylko 3A w szczycie, bardzo malutko. Po 5km "wyjechałem" zaledwie 330mAh z akumulatorów.
Na najmocniejszym trybie pod górkę nie udało mi się więcej niż 13.3A wyciągnąć mimo kilku prób, więc zapewne na tyle odcięty jest sterownik. Co w sumie przy 40v i tak daje ok. 500W, całkiem nieźle jak na fabrykę. Testy robiłem na lipolach, więc napięcie twarde jak skała było ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group