ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nocne Ładowanie
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   Nocne Ładowanie

Zauważyłem pewną rzecz:

1. Ładowarka podłączona przez całą noc - napięcie rano 84V
2. Ładowarka odłączona po naładowaniu - napięcie rano 83,4V

Dlaczego tak się dzieje ?

Mam dwie myśli w tym temacie odnośnie punktu 1:

1a. Ładowarka stale doładowuje straty napięcia (globalnie dla pakietu) w efekcie balansowania przez BMS i rano bateria jest zbalansowana i w pełni naładowana.
2a. BMS uruchamia balansowanie dopiero po odłączeniu kabla ładowarki i w efekcie rano bateria jest niezbalansowana i w pełni nie naładowana.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

W popularnych zestawach BMS + ładowarka:
84V - napięcie przed/podczas balansowana
83.4 - napięcie po balansowaniu (docelowe)

Więc to możliwe, że ładowarka stale uzupełnia spadki napięcia powodowane balanserem. Musiałbyś podłączyć amperomierz aby zaspokoić ciekawość :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Co Ciekawe jeszcze BMS rano przed i po odłączeniu ładowarki cały czas balansował a napięcie było 83,9-84V.
Może zostawienie ładowarki podłączonej na długi czas po naładowaniu jest szybszym sposobem na wyrównanie ewentualnych rozjazdów cel (konserwacja baterii np po zimie) zamiast robić kilka krótkich jazd i kolejnych ładowań
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Widać myśl producentów ewoluuje i nawet w czymś tak dobrze poznanym jak ładowanie nadal wprowadzane są jakieś subtelne zmiany.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Sygnalizacja zakończenia ładowania jest po osiągnięciu określonego prądu (faza CV), prąd spada i po osiągnięciu np. 100mA ładowarka sygnalizuje koniec, ale od 100 mA do zera jeszcze trochę czasu jest.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

gienek333 napisał/a:
Sygnalizacja zakończenia ładowania jest po osiągnięciu określonego prądu (faza CV), prąd spada i po osiągnięciu np. 100mA ładowarka sygnalizuje koniec, ale od 100 mA do zera jeszcze trochę czasu jest.


Jakieś wnioski ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Tomas napisał/a:
..
Jakieś wnioski ?

Po osiągnięciu np. 100mA ładowarka sygnalizuje koniec, ale od 100 mA do zera jeszcze trochę czasu jest. I w zależności od typu łądowarki, przerywa ładowanie lub nie.
W tym czasie przy podłączonej i po odłaczeniu ładowarki pracuje BMS, który z koleji wyrównuje (stara się ) napięcia na poziomie 4,17 V x nS lub w pobliżu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Sob 30 Wrz, 2017   

U mnie ładowarka naładuje dosć szybko, prąd spada do 50mA-40mA i tak utrzymuje się przez dobrych kilka godzin, potem spada do 0 i ładowarka się wyłącza. Jak zostawiam ją na noc, to rano zawsze jest już 0mA. :smile: Napięcie też jest wyższe niż nominale.
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017   

A jaka jest procedura odłączania ładowarki w zestawie z bms? Tzn, po skończeniu ładowania odłączamy ładowarkę, bms sobie balansuje, czy można zostawić podłączoną ładowarkę na noc w garażu? Pytam, bo dotąd ładowałem modelarską a zamierzam przejść na bms.
 
 
wladek312 
początkujący


Dołączył: 12 Sie 2017
Posty: 25
Skąd: Mazury
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2018   

Też zastanawiam się czy po skończeniu ładowania odpinać ładowarkę czy zostawić na dłużej?
Jak odpinam ładowarkę po skończeniu ładowania bms jest zawsze zimny, a jak zostawiam podłączoną ładowarkę to jak długo jest podłączona bms jest ciepły.
Nie sądzę żeby tak długo balansował bo często mierze sekcje i rozjazdy są o max. 0,02v.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2018   

Jedyna pewna wskazówka, to zaświecenie się wszystkich diod na BMSie. I pozostawienie ładowarki po tym momencie już nic nie daje. W zasadzie można olać to co pokazują diody na ładowarce. Z kolei jeździć nie powinno się wcześniej niż aż wszystkie diody zgasną. Nie trzeba tego pilnować za każdym razem, ale w starszej baterii już lepiej tak.

P.S. Teoretycznie BMS cyfrowy (np. z BT) powinien móc odłączyć ładowarkę, gdy wykryje, że wszystkie cele osiągnęły napięcie do którego potem je rozładowuje. Ale czy tak się dzieje, to trzeba by spytać jakiegoś dociekliwego posiadacza takiego sprzętu. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group