Gokart na pedały + mid drive |
Autor |
Wiadomość |
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017 Gokart na pedały + mid drive
|
|
|
Witajcie,
Robię przymiarkę do usprawnienia gokarta mojego syna.
Nie chcę (za bardzo rozpieszczać więc postanowiłem, że zamiast „pełnego napędu” otrzyma wspomaganie pedałowania. Kto, kiedyś jeździł takim pojazdem wie, że nie jest to tak lekka sprawa – zwłaszcza poza utwardzoną drogą.
Pomyślałem sobie, że może napęd typu mid drive usprawnił by jazdę.
Podstawa to Berg Jeep Junior – taki jak na zdjęciu :
Spontanicznie popełniłem zakup napędu Fischer 48v ze względu na jego wymiary:
Nasuwa mi się teraz kilka pytań:
1. Gokart posiada przekładnię BFR (przód, tył, hamulec, wolnobieg). Zdaję sobie sprawę, że napęd pozwoli na wspomaganie jazdy tylko do przodu – jest to w zupełności wystarczające. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa: co zrobić, aby pojazd zachował możliwość hamowania i jazdy do tyłu za pomocą pedałów? Czy zamontowanie zębatki z ramieniem korby „na sztywno” będzie dobrym i bezpiecznym pomysłem?
2. Czy do takiego napędu oprócz baterii coś jeszcze będzie potrzebne? Mam na myśli wyświetlacz, sterownik czy cokolwiek innego?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, sugestie a nawet krytykę.
B. |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017
|
|
|
Pytanie dotyczy w/w wątku dlatego nie chcę zakładać kolejnego tematu.
Zmieniły się trochę założenia i zamiast centralnego silnika wpakowałem na przód dwa silniki bldc od hoverboard-a. Naturalnie będą podłączone do dwóch identycznych kontrolerów i jednego aku.
Nie zmieniła się koncepcja odnośnie wspomagania pedałowaniem – w związku z tym pojawiają się pytania:
1. Jakie wybrać sterowniki aby PAS działał „płynnie” i nie dawały pełnej mocy na starcie?
2. Ograniczenie prędkości/mocy w przypadku PAS można osiągnąć tylko za pomocą panelu sterowania czy może są jakieś inne patenty?
3. Myślałem też o zamontowaniu (dodatkowo) manetki i ograniczeniu prędkości potencjometrem, ale nie mam pomysłu na takie sterowanie – tzn jak/jaką zamontować manetkę na kierownicy aby w miarę wygodnie się sterowało. Może macie jakiś pomysł lub przykład takiego rozwiązania? |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Mission accomplished! No prawie... jeszcze kilka drobnych poprawek.
Nie było wcześniej zainteresowania tematem, ale może komuś się przyda.
Berg Jeep Junior
Silnik jak wcześniej wspomniałem od hoverboard-a 250w 36v x 2szt
Sterownik P-KT36/48SVPRD-17A 350W 6Mosfets x 2szt
Akumulator 36V 12,4Ah w konfiguracji 10s4p od glebor-a x 1szt
Display KT-LCD3 (genialna sprawa jeśli chodzi o ustawienia) x 1szt
Czujnik PAS 10M x 1szt
Opony na silnikach 4.10/3.50 - 6
Uśmiech na twarzy x 2szt (ojciec i syn)
W planach na zimę:
Zmiana mocowania silników. Co prawda w tym momencie spełniają swoje zadanie, ale wizualnie mnie doprowadza do szału.
Zmiana sterowników na 250W 12A – niestety silniki po ok 30min w terenie dosyć mocno się grzeją. Ewentualnie muszę dogłębniej pogrzebać w opcjach displaya – może znajdę optymalne ustawienie.
Manetka gazu – przyda się mały kopniak, żeby młody mógł zakręcić pedałami (np. na wzniesieniu).
Mocowanie displaya – teraz na zipie dynda.
Na koniec trochę zabawy w lakiernika.
Kilka zdjęć i krótki filmik z jazdy po "płaskim".
Film
20170924_160759.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1785 raz(y) 725,59 KB |
20170924_160729.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1596 raz(y) 685,3 KB |
20170924_160632.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 2789 raz(y) 745,79 KB |
|
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017
|
|
|
fajny wynalazek |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017
|
|
|
Bardzo estetycznie wyszło, z czego zrobiłeś pojemniki na baterie? |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017
|
|
|
Dziękuję.
Obudowa do baterii i sterowników zrobiona jest z nieużywanej rury kanalizacyjnej 110
zakończonej korkiem. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017
|
|
|
sa redukcje 110/50 z mimosrodem. odpowiednio zamocowane moze wygladac jak tlumik w ariel atom |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
...jak z mocą tych silniczków ?
...już mi się "rodzi" pomysł na większego "gokarta" z czterema takimi silniczkami !? |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
kondzio927 napisał/a: |
...już mi się "rodzi" pomysł na większego "gokarta" z czterema takimi silniczkami !? |
W dalszych planach mam ten sam pomysł – przerobienie większego berg-a. Przyznam się, że zazdroszcze (zdrowo) młodemu sprzętu.
Ze względu na wielkość 6' tych silniczków trzeba by pomyśleć o czymś innym...
kondzio927 napisał/a: | ...jak z mocą tych silniczków ? |
Ciężko jest mi odpowiedzieć na to pytanie. Mam dziwne obawy, że wskaźnik lcd podłączony do dwóch sterowników może sporo przekłamywać. W każdym razie przy wskazaniu powyżej 400w silniki bardzo się grzeją.
Nie sprawdzałem też prędkości maksymalnej – nie mam jak . Młody raz pojechał 20km/h i (podejrzewam) miał jeszcze sporo zapasu. Nie zdążyłem dotkąć ustawień na kontrolerze a ten mi zwiał - serce do gardła... to był jego pierwszy i ostatni raz (poczekamy aż podrośnie). |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
załóż zdalne odcięcie z pilota |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Kajman napisał/a: | załóż zdalne odcięcie z pilota |
Dobre!!! |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Back napisał/a: | Ze względu na wielkość 6' tych silniczków trzeba by pomyśleć o czymś innym... |
...widziałem podobne 10" |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Te silniki mają felgi 6", opony standardowe na nich to 10" średnicy |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
Mierzyłeś może prędkość maksymalną? Jak z grzaniem się silników? |
|
|
|
|
Cieszyn
początkujący
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|