ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Sparta . Jak przerobić ?
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   Sparta . Jak przerobić ?

W ręce wpadł nam rowerek bez zasilania (baterii i prawdopodobnie bez "dodatków" przy kierownicy).
Na rowerku napisane jest Sparta Pharos forenzo .
Nigdzie na nim nie jest napisane na jakie jest napięcie jest ten rowerek ani tym bardziej jakiej mocy ma silnik . Silnik to taki patent z przekładnią i wolnobiegiem zamiast standardowego suportu . Silnik pod ramą wzdłuż . Manetki brak . Posiada tylko panel z włączone- wyłączone - auto i wskaźnik 3 diod (prawdopodobnie od poziomu naładowania baterii) .
Po podłączeniu do sterownika baterii 24v a w zasadzie pakietu 7S li-ion czyli 25,9V naładowanego prawie do pełna czyli 4,1V na ogniwo czyli 28,7V. Owe 3 diody się zaświeciły i nic więcej się nie dzieje . Silnik nie rusza nawet przy wspomaganiu . Po podłączeniu tej samej baterii bezpośrednio do silnika ( tylko 2 przewody ) silnik ruszył .
Została podjęta decyzja że nie będziemy szukać co jest zepsute lub czego brakuje i zakupimy sterownik i manetkę a baterie zrobimy .
Tylko nasuwa się kilka pytań .
1.Jakiej mocy jest ten oryginalny silnik i na jakie napięcie oryginalnie pracował ( 24V?)
2.Czy nie zaszkodziłby temu silnikowi bateria 36V i sterownik 36V 350W (nadmierne grzanie się układu ) ? Wolałbym kupić sterownik 36 V 250W ale ni znalazłem .
3. Czy może nic nie kombinować i zrobić baterię 24V (7S) i kupić sterownik 24V 250W+ manetka do tego najlepiej z wskaźnikiem naładowania baterii . Ta opcja jest mniej pożądana od opcji 36V bo do 36V baterii jest już w domu ładowarka od innego roweru i odpada koszt dokupienia dodatkowej .
Ostatnie pytanie gdzie to wszystko w kraju kupić ?
 
 
jatko 
Zasłużony dla zlotu EV
Teoretyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 115
Skąd: Augustów
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

Zerknij tu
_________________
EV - tego powinni zabronić ...
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

Cytat:
Silnik to taki patent z przekładnią i wolnobiegiem zamiast standardowego suportu


Na stronce http://holenderskistyl.pl/rowery
jest wzmianka, że jest to:
"osprzęt Shimano Nexus, automatycznie zmieniające się biegi pod wpływem silniejszego lub słabszego pedałowania"
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

No właśnie doszliśmy do tego że jest to ta wersja z automatycznymi biegami (była tez wersja ze zmianą manualną na linkę ) . Niestety nasz rowerek jest niekompletny (bez tego modułu do zmiany biegów) . Dlatego chcemy go zrobić po swojemu . Czyli zmienić sterownik i dodać manetkę i do przodu . :cool: Tylko się cały czas wahamy czy zastosować baterie 24V i sterownik 24V/250W czy pójść krok dalej i zastosować sterownik 36V 250W tylko o takiej mocy nie możemy znaleźć . Są 36V 350W ale znowu obawiamy się czy ten silnik da radę ( nie będzie się grzał i spadnie sprawność itp). Dlatego coraz bardziej skłaniamy się do włożenia sterownika 24V 250W i manetki do tego bateria i można jechać . Tylko wtedy do tej baterii nie mamy ładowarki ( do 36V mamy) .
Jakby ten silnik (235W na 24V) dał radę na 36V 350W dał radę to by nam to sprawę zupełnie rozwiązało . (niestety sterownika 36V 250W nie mogę nigdzie znaleźć . Doradźcie coś proszę . W którym kierunku iść . Rower ma być dla mamy .
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Czy taki sterownik będzie odpowiedni do silnika DC ? http://www.ebay.com/itm/3...205ccfe&vxp=mtr A jeśli tak to jaka do tego manetka powinna być (do sterownika i silnika DC) ? Ja się na tym kompletnie nie znam dlatego pytam tutaj . :oops: Taka manetka będzie dobra ? http://magma.sklep.pl/pro...KA-SKUTERA.html
No i najważniejsze . Bać się o silnik przy przejściu z 24V 235W na zasilanie 36V 250-350W ?
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Pią 01 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

Mam taki rower, kolega mi polecił bo sam taki kupił i bardzo mu się podobał ( z allegro od gościa z milicza ). Niestety szybko zepsuł bo chciał zakonserwować przekładnie. No i niestety odkręcił czujniki i za cholerę nie mógł ustawić tak jak było co by działało. Dlatego zrobiliśmy sterownik na 555 + mosfety i do tego manetka i amperomierz.

PS tamten sterownik z linka jest na 36V.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

maniakev2 napisał/a:
Mam taki rower, kolega mi polecił bo sam taki kupił i bardzo mu się podobał ( z allegro od gościa z milicza ). Niestety szybko zepsuł bo chciał zakonserwować przekładnie. No i niestety odkręcił czujniki i za cholerę nie mógł ustawić tak jak było co by działało. Dlatego zrobiliśmy sterownik na 555 + mosfety i do tego manetka i amperomierz.

PS tamten sterownik z linka jest na 36V.


My wywaliliśmy oryginalny sterownik i zmieniając napięcie zasilania silnika z 24V na 36V . Manetkę i sterownik (niestety aż 350W) kupiliśmy w Magmie . Mam nadzieję że nie będzie za dużo dla tego silniczka . Co to jest sterownik na 555+mosfety? Tak wiem że na 36V (był to świadomy wybór ze względu na to że mamy taką ładowarkę z drugiego roweru . Od tej Sparty nie mamy oryginalnej baterii 24V i ładowarki . Rowerek kupiony za 350zł +przesyłka 60zł. Mam nadzieję że wszystko będzie działać i nie będzie się grzać . No bo jednak mocy ponad 100W więcej a i napięcie o 12V teraz będzie wyższe .
 
 
maniakev2 
młodzik


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

Co to jest sterownik na 555+mosfety?

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=627
w pierwszym schemacie brakuje diody do silnika
http://www.elektroda.pl/r...956868#11956868

555 maksymalne napięcie zasilania 15V więc na wyższe np 36V trzeba dodać stabilizator dla niego np. 7812.
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013   

Hej, widzę, że temat ożył: Mój ten regulator PWM do świateł po kilku kolejnych próbach zdechł całkowicie, nie chciało mi się już dochodzić co tak właściwie się stało.

Za to mógłbyś rozwinąć jak zrealizować to sterowanie wyższym napięciem, niż 12V? Będę potrzebował zrobić sterownik na 200V (dorobienie maszynie regulacji silnika DC), nie wiem, czy po prostu zasilenie NE555 12V i wymiana tranzystora wykonawczego na taki na 250-300V wystarczy
_________________
No i jest :)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 02 Mar, 2013   

To może kontynuuj w temacie przez siebie założonym ? O tu http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=627 . Porządek przede wszystkim który się potem przydaje w szukaniu przydatnych informacji .
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

W mojej Sparcie Pharos padł sterownik. Silnik nie reaguje na ruch korbą. Po podłączeniu napięcia bezpośrednio pod silnik, działa wspomaganie na pełnych obrotach. Czy można podpiąć uniwersalny regulator zamiast oryginalnego dając mu sterowanie na manetkę czy jest możliwość podpięcia go pod oryginalne wyjście z silnika (a'la PAS) ?
 
 
Arturw55 
początkujący
Arturw55


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Belsk Duży
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017   

W tym temacie proponuje spytać Kolegę wesmar -bo On wie sporo o Sparcie. Z mojego skromnego doświadczenia, do silnika tego po wywaleniu oryginalnego sterownika można spokojnie podać 36v i 350W nic się nie nadmiernie nie grzeje śmiga fajnie. Na tym sterowniku jest naprawdę bomba....
https://www.banggood.com/...CFdXGGwodpesDLQ
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

A nawet więcej bo od ponad 4,5 roku jeździ bezawaryjnie na sterowniku 36V (max 42V bat) i 20A max . Zero objawów zużycia i jakichkolwiek nadmiernego obciążenia. Jednak z opisów i zdjęć znalezionych w sieci wynika że trzeba uważać z prądem czyli z Nm bo te trybiki są plastikowe i mają już ładnych parę lat . Po "przedobrzeniu" z prądem zwyczajnie się sypią przekładnie planetarne.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Kolega ajs ma chyba silnik DC, skoro działa po podaniu napięcia, więc kontroler BLDC się nie nadaje.
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Tak mam silnik DC (z silnika wychodzą dwa przewody), po podaniu ok 25 V bezpośrednio z aku pięknie rusza. Zamówiłem z Magmy sterownik DC 24V 350 W i manetkę. W następnym tygodniu będę montował taki zestaw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group