ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 6-7 maja 2017
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie sprawny rower elektryczny saturn
Autor Wiadomość
zeeltom 
Administrator



Pomógł: 95 razy
Wiek: 59
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 7612
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017   

Nie do końca. W manetce bez magnesu jest połowa napięcia i dopiero zbliżanie bieguna północnego, lub południowego powoduje zwiększenie, lub zmniejszenie napięcia.
Nie mając zaplecza i wiedzy o silnikach BLDC z hallami, trudno ci będzie dojść, co jest nie tak.
Powinieneś zacząć od sprawdzenia halli w silniku podając 5V na zasilanie i sprawdzając względem +5V poziomy wyjścia każdego z halli robiąc pełny obrót kołem. Jeżeli napięcia będą się zmieniać rytmicznie i jednakowo na każdym wyjściu, można zakładać, że silnik jest sprawny.
To samo dotyczy manetki. Podajesz 5V na zasilanie manetki a na przewodzie sygnałowym powinno się zmieniać napięcie od około 1V do około 4V przy pokręcaniu manetki.
Nie bardzo można podawać bezpośrednio 5V na przewód sygnałowy, bo niektóre kontrolery traktują to jako zwarcie przewodów i wyłączają silnik.
_________________
Moje gniazdko: dom
 
 
shrek1818 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Secemin
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017   

nie wiedzialem ze w silniku i w manetce sa inne halle. Pomimo mojej niewielkiej wiedzy z dziedziny elektroniki to moze dzieki wytrwalosci w dazeniu do celu i pomocy forumowiczow za zime dojde co poprzedni wlasciciel popsul i sobie ten rowerek naprawie a jaka bede mial satysfakcje. Dzieki za pomoc w wolnej chwili zachynam od poczatku diagnostyke co jest nie tak
 
 
zeeltom 
Administrator



Pomógł: 95 razy
Wiek: 59
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 7612
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 09 Paź, 2017   

W silniku halle działają jak przekaźniki. Albo są zwarte, albo otwarte. W manetce hall zachowuje się jak potencjometr i na dobrą sprawę może być zastąpiony potencjometrem liniowym 10 - 20 k.
_________________
Moje gniazdko: dom
 
 
shrek1818 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 8
Skąd: Secemin
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

Zrobiłem od nowa test na poprawność działania czujników halla w silniku tym razem na podłączonym sterowniku który je zasilał swoim napięciem i wyszło mi że tylko na jednym napięcie spadało a na pozostałych dwóch stałe, dodam iż czujniki wszystkie3 były przezemnie wymieniane na nowe i z tąd moje pytanie co może być tego przyczyną?
 
 
tas 
Moderator


Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 5739
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

Wszystko może być przyczyną, od zaciętego przewodu podczas zakładania pokrywy po lutowanie nie uziemioną lutownicą/
_________________
Silniki, sterowniki, ładowarki, BMSy i inne- LINK - 792 304 416
Kod rabatowy: FORUM
Mój Blog: Ebike Blog (w budowie)
Tanie ogniwa: klik!
 
 
wibi 
dyrektor


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 445
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

Przyczyną może być również miernik szczególnie jeśli to taki z wyświetlaczem LCD gdyż niektóre z czasem nieco "głupieją" gdy mierzy się kolejne napięcia.Spróbuj przy pomiarze następnego halla zewrzeć na moment końcówki miernika nim przyłożysz je do nóżek czujnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!