ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Druga bateria do fabrycznego roweru
Autor Wiadomość
Simplon 
początkujący


Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Dolnośl
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   Druga bateria do fabrycznego roweru

Witam, poszukuje drugiego akumulatora do fabrycznego roweru. Model roweru to Simplon Kagu. http://www.simplon.com/pr...full-bike-info/ Mam baterie 36V 17mah. https://akkuplus.de/Akkureparatur-Zellentausch-Simplon-neodrives-1565437-1565438-36-Volt-Li-Ion-Akku Szukam jakiegoś rozwiązania. Druga bateria dołączana ale problem z wtyczkami lub dodatkowy pakiet na bagażniku. Czy mogę prosić o jakąś pomoc. Pozdrawiam
_________________
Simplon Kagu
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Jeżeli miałbym coś zasugerować to zrobiłbym stacyjkę z 3 położeniami.
W zależności od położenia kluczyka "odpalany" byłby inny pakiet.
0 na środku - wyłączone
W lewo 1 - pakiet 1
W lewo 2 - pakiet 2

Wtedy 2 pakiet na bagażniku.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Jeżeli to będą IDENTYCZNE pakiety, a nie ma w nich komunikacji po kablu danych, tylko samo zasilanie, to można je naładować do pełna i spinać razem. To lepsze rozwiązanie, niż przełączanie zasilania. Dodatkowe przewody do dowolnej wtyczki można wyprowadzić z gniazda zasilania, lub przewodów zasilających kontroler.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Potwierdzam, to bardzo praktyczne rozwiązanie. Posiadamy z małżonką pojazdy z takimi samymi pakietami. Kiedy testowałem latem swój nowy prototyp w przejeździe z Siedlec do Szklarskiej Poręby i z powrotem, zrównolegliłem oba. Po naładowaniu wcześniej każdego do pełna. Pokonywałem bez problemu do 250 km bez doładowywania na trasie. Bardzo fajnie ładuje się to jedną ładowarką. Mam dodatkowo podgląd napięcia przy załączonym watomierzu - liczniku Michała. Wiem jakie jest napięcie i ile czasu mniej więcej potrzebuję na doładowanie. Przypominam, że pakiety są zabezpieczone Beemesami.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

zeeltom napisał/a:
Jeżeli to będą IDENTYCZNE pakiety, a nie ma w nich komunikacji po kablu danych, tylko samo zasilanie, to można je naładować do pełna i spinać razem. To lepsze rozwiązanie, niż przełączanie zasilania. Dodatkowe przewody do dowolnej wtyczki można wyprowadzić z gniazda zasilania, lub przewodów zasilających kontroler.


Zeltom, a co się stanie jak pakiety nie będą identyczne? Czy nie można korzystać z 2óch pakietów o rożnych pojemnościach zabezpieczonych BMS`ami? Wyobrażam sobie to w ten sposób, że korzystamy równolegle z 2 pakietów, w takim rowerze nie idzie pewnie więcej jak 15-17A ze sterownika więc rozłoży się to po 7,5-8,5 A na akumulator. Efekt będzie taki, że rozładowujemy małym prądem do odcięcia BMS`a na słabszym aku i dalej idzie już 15-17A z mocniejszego aku.
Jakie jest zagrożenie, jeżeli aku nie będą identyczne?

PS. oczywiście takie dywagacje są możliwe gdy nie ma komunikacji miedzy baterią a sterownikiem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Chodzi o prądy wyrównawcze. Jeśli napięcie podane na wyjście akumulatora po jego rozładowaniu nie będzie go ładowało, to można się bawić w różne pojemności, choć ogólnie nie zaleca się takich zabaw.
Można też dać diody zaporowe na obu wyjściach, tak by jeden z akumulatorów nie ładował drugiego, ale wystąpią na nich spadki napięć. Ostatecznie można przełączać zasilania, ale wtedy jeden z akumulatorów będzie wiózł drugi, który nie jest podłączony, dodatkowa waga do pokonania.
W jednym z moich rowerów mam spięte równolegle 3 identyczne akumulatory z BMS-ami i zachowują się normalnie.
Spięte plusy, wejścia do ładowania i wyjścia do kontrolerów.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Identyczne aku są tylko na początku eksploatacji.
Posiadanie na stale pakietu podwójnego do przejazdu 250 km jest potrzebne/ przydaje się okazjonalnie. To oznacza, że większość czasu tego dodatkowego moglo by nie być.
To z koleji wskutek nie równomiernego czasu eksploatacji, spowoduje ich zroznicowanie.
Rozlaczane, osobne aku to możliwość szybszego ładowania, ładowania poza rowerem.
Zatem trzeba brac to pod uwagę.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Zapewne masz całkowitą rację. Niemniej jestem zdumiony dobrą kondycją pakietu, który kupiłem od Atomka w maju 2016 roku (Sanyo GA). Przejechałem na nim do dzisiaj ponad 12 k kilometrów i mam możliwość ich precyzyjnego monitorowania Pulsarem 3. Drugi pakiet (taki sam) kupiony trochę później jest zdecydowanie mniej eksploatowany (może ze 3 K). Ładując i jednocześnie obserwując balansowanie obu pakietów nie widzę żadnych różnic. Też nie obserwuję spadku ich pojemności. Na codzień ładowarka 14S 6A no i co jakiś czas ładuję Pulsarem (co dwa tygodnie), sprawdzając na wykresach balansowanie. Nie ma żadnych rozjazdów, nawet małych. W porównaniu z żelami (a jeżdżę na elektrykach od 2005 roku) to bajka. Zero problemów.
Po opisywanym rajdzie na południe Polski (ok. 7 pełnych ładowań zrównoleglonych pakietów w obie strony - ok. 1600 km) ładowałem Pulsarem z balansowaniem i też nie było żadnych różnic.
Inną sprawą jest to, że pakiety obciążałem maksymalnie 18A prądu, no trochę w Szklarskiej pokonując 16% wzniesienia silnik pobierał troszeczkę więcej. Ogniwa u mnie nie są katowane.

Niebawem opiszę na swojej stronie wyniki z testu mojego nowego pojazdu. Na razie wrzuciłem tylko fotografię, zmokłej maszyny po 7 godzinnej jeździe w deszczu. W każdym razie przymierzam się właśnie do zastosowania w niej dwóch równoległych pakietów 24V, które można spinać równolegle i szeregowo co ma znaczenie do spełnienia warunku obniżenia mocy silnika Magic Pie z 1000W do 250 (tyle pobiera przy 24V i jest to w specyfikacji silnika) by móc podróżować po Europie i krajach przestrzegających ograniczenia mocy silnika do 250W.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Simplon 
początkujący


Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Dolnośl
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017   

Dziękuję za masę informacji. Czy może ktoś zaoferować drugi akumulator oraz wtyczki, najlepiej pasujący do tej samej ładowarki. Jestem zainteresowany zakupem. Mam wolny bagażnik na baterię.
_________________
Simplon Kagu
 
 
Tsport 
stażysta


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017   

Simplon napisał/a:
Dziękuję za masę informacji. Czy może ktoś zaoferować drugi akumulator oraz wtyczki, najlepiej pasujący do tej samej ładowarki. Jestem zainteresowany zakupem. Mam wolny bagażnik na baterię.


Napisz w odpowiednim dziale - Kupię
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group