ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogniwa paliwowe
Autor Wiadomość
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   Ogniwa paliwowe

Pewnie jakiś ebike już na tym śmiga :)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogniwo_paliwowe

Tymczasem Toyota zrobiła ciągnik
http://antyweb.pl/project...zczy-tesla-semi
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

Wodór jest super paliwem dla pojazdów. Dlaczego dla takich małych ?
Bo sensownego magazynowania wodoru jeszcze nie opracowano. Wypada ono gorzej niż pojazdy na aku kwasowo-ołowiowe.
Perspektywy H2
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

Są jeszcze zasilane metanolem ale to i tak nie zmienia wad czyli wielkości i ciężaru ogniw paliwowych. Co raczej wyklucza zastosowanie w rowerach.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

Druga sprawa to gestosc mocy chociaz nie wiem czy nie przekrecilem pojecia.Mam na mysli ilosc kw na kg.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

Passat_EQ, wodór akurat ma największą gęstość energii na kilogram, natomiast baaaardzo cienko wypada w gęstości energii na m3 - chyba, że go skroplimy, wtedy jest tylko 3 razy gorszy od benzyny. Oczywiście to wszystko nie licząc masy baku.

Tu są fajne tabelki.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

No i te powyższe kwestie wykluczają tymczasem wodór jako paliwo przyszłości. Może jak ktoś wpadnie na unikalny sposób magazynowania to będzie można do tematu powrócić. Na razie to fikcja literacka. Chyba jedyna zaleta - woda jako produkt końcowy, przyświeca wierzącym w wodór jako paliwo.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

madejp napisał/a:
Passat_EQ, wodór akurat ma największą gęstość energii na kilogram, natomiast baaaardzo cienko wypada w gęstości energii na m3 - chyba, że go skroplimy, wtedy jest tylko 3 razy gorszy od benzyny. Oczywiście to wszystko nie licząc masy baku.

Tu są fajne tabelki.

Mialem na mysli kw na kg ustrojstwa. Tj wage butli itd. Tak samo jak bierzemy pod uwage turnigy hc razem z obudowa :)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 53
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017   

Ogniwa paliwowe są nie tylko na wodór, od zeszłego wieku w armii USA były używane aku hybrydowe. Połączenie ogniwa paliwowego i aku (początkowo było to ni-mh, bo to bardzo stare rozwiązanie), paliwem był matanol http://www.ogniwa-paliwowe.info/dmfc.php Teraz doczytałem, że kolega maniakev już o tym typie ogniw wspominał, ale te hybrydy były wielkości R20 i służyły do zasilania noktowizorów.









0
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group