Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
taczka elektryczna |
Autor |
Wiadomość |
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Zrobię tak jak w powyższym pomyśle z tym potencjometrem.
Ale chcę to zrobić na 2 silnikach po ok 200~250W na 12V.
Ciekaw jestem czy dadzą radę.
Proste obliczenia oporu toczenia z uwzględnieniem konkretnej masy mówią że...tak.
Ale to teoria. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Wszystko kwestia przelozen na przekladniach silnika. Tak jak z autem, ruszanie z czworki a ruszanie z jedynki. Jesli predkosci osiagane na jedynce( w cudzyslowie) wystarcza to twczka ruszy nawet z ołowiem |
|
|
|
|
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
To może wstawię screen arkusza...
to co na żółto to do wstawienia...
taczki.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 302 raz(y) 172,63 KB |
|
|
|
|
|
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017
|
|
|
Nie wiem w którym kierunku w końcu iść:
1. Czy silniki na 24V i dwa akumulatory (niższe amperaże przy pracy),
2. Czy też silniki na 12V i jeden akumulator (wyższe amperaże, ale koszt jednego akumulatora, a nie dwóch.
I kolejna sprawa:
- czy silniki z przekładnią jak ten:
- czy też z zębatką bezpośrednio na wale silnika???
To jest jasne, że różnica w powyższych silnikach jest w obrotach na wale, ale skoro regulator jest w stanie płynnie zmieniać prąd idący na silnik to będzie można wysterować silnik z zębatką bezpośrednio na wale do ruszania pod obciążeniem.
Silniki z przekładnią są lepsze, ale niestety z tego co widziałem gdzieś w necie to mają plastikowe tryby. |
|
|
|
|
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017
|
|
|
KrzysiekEV napisał/a: | Cześć.
Nie można wpinać dodatkowych regulatorów między sterownik a silnik bo tam jest pwm i zgłupieją.
Regulacje różnicową - skręcanie trzeba zrobić na sygnale od manetki, dzielnik regulowany który rozdzieli
sygnał z manetki na 2 sygnały do regulatorów .
Albo jeden potencjometr z zerem po środku , albo 2 potencjometry ustawione na stałe żeby nie skręcał za ostro i 2 przyciski chwilowe do skręcania. |
Doczytałem, że ta manetka jest na halotronie, więc czy dodawanie potencjometru między manetką, a sterownikiem to właściwe rozwiązanie? |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
W pdf analogowych hali podają prąd na wyjściu 1.5 mA max 10 mA , jak się z dzielnikiem nie przesadzi
to zadziała . Ale i tak ta regulacja prawo-lewo będzie szeregowo z manetką i dalej do dwóch sterowników.
Zależy też jak wejścia sterowników obciążają manetkę , potencjometr od 1k do jakiś 22k trzeba po testować , nawet mały nastawny żeby zakres regulacji poznać.
Za mały nie będzie regulował wcale , za duży bardzo zmniejszy obroty silników . |
|
|
|
|
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017
|
|
|
A jakie rady co do silników: 12 czy 24V???? |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017
|
|
|
pawellukasz napisał/a: | A jakie rady co do silników: 12 czy 24V???? |
Wg mnie, jak największy moment obrotowy, przy jak najmniejszej prędkości. Napięcie to mniej istotna sprawa. |
|
|
|
|
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 13 Paź, 2017
|
|
|
No ale silniki 12V to wyższy prąd. I o ile można dać grubsze przewody zasilające, to w uzwojeniu
nic nie zmienimy. Teoretycznie wytrzyma.
Ale lepiej żeby prąd w uzwojeniu był niższy niż wyższy. |
|
|
|
|
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 14 Paź, 2017
|
|
|
tkoko napisał/a: | pawellukasz napisał/a: | A jakie rady co do silników: 12 czy 24V???? |
Wg mnie, jak największy moment obrotowy, przy jak najmniejszej prędkości. Napięcie to mniej istotna sprawa. |
No to na pewno duży moment bedą miały silniki 500W bez przekładni.
Ale czy będę lepsze od tych 250W z przekładnią??? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017
|
|
|
pawellukasz napisał/a: | .....No to na pewno duży moment bedą miały silniki 500W bez przekładni.
Ale czy będę lepsze od tych 250W z przekładnią??? |
Silniki z przekładnią, teoretycznie mają większy moment, od tych bez przekładni, choćby dlatego że się "kręcą" przy niższej prędkości dzięki przekładni. Im wyższa przekładnia tym ten moment powinien być większy. Najlepiej "dorwać" tabelę jak w załączniku.
1016-250w24vdane.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 277 raz(y) 1,4 MB |
|
|
|
|
|
pawellukasz
początkujący
Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
A co w tej tabelce oznacza 1 kolumna??? (u góry oznaczenie po chinsku)..
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
Myślę że obciążenie na wale. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
序号 - numer seryjny, numer pozadkowy
pewnie chodzi o odpowiednie punkty z osi x z wykresu |
|
|
|
|
|