ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
e-Merida XC Mission Speed
Autor Wiadomość
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

Ja swojej nie będę robił bo nie mam sprzętu i doświadczenia. Wolę zlecić komuś kto się zna i spać spokojnie ;) Opisuje tylko to co widziałem u innych.
Na pewno jest to bardziej skomplikowany proces tym bardziej przy dziwnych rozmiarach skrzynki, ale jak ktoś się uprze to można wszystko :)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

Akumulator będzie klasycznej konstrukcji z jednego poziomu lijonów. Chcę zbudować dynamicznego miejsko-leśnego ebajka a nie monstrum motorcoss-o-podobne ;-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

pawextelinfo napisał/a:

Ciężko mi zrozumieć przy elektryku dążenie do minimalnej wagi...

Gdyby sie pokusić na zrobienie tabelki excelowej w której byłyby :
- napiecie nominalne pakietu
- moc max dostarczana do silnika
- ilosc Wh pakiety AKU
- cięzar własny roweru
- prędkośc max
- średnica koła w której jest silnik
- sredni koszt elementów elektryfikacji roweru
- sredni koszt bazy - golego roweru
To wyszły by interesujące wyniki, z których by wyraznie było by widać, gdzie jest granica
cen, cieżaru i prędkości roweru. Bo niewątpliwie po przekroczeniu pewnej granicy, coraz więcej pieniędzy i mocy akumulatora idzie na pokonanie cięzaru własnego, oporów hamowania wynikającego z prędkości max.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

Dobrze to napisałeś WojtekErnest. Zawsze są jakieś graniczne wartości, go których dążymy w konstrukcji. W pierwszym rowerze pokusiłem się aż na 1500 W zamiast pierwotnie zakładanych 250 W. Teraz też chcę nowej jakości ale bez szaleństw.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017   

Bo tak się dziwnie składa ze od 35 km/godz każde kolejne +5 km to koszty +30 % od poprzedniego i ciezar pewnie +15 %. Celowo upraszczam, ale cos w tym jest. A potem gdy jednych dopada watownica, to innych "antywatownica", czyli konieczność posiadania roweru podręcznego, lekkiego czyli ... drugiego do codziennej jazdy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 05 Paź, 2017   

Decyzja zapadła zdecydowałem się na 162 szt . Konfiguracja 16S10P lub 18S9P.
Wszystko okaże się w chwili zamawiania QSa ;-) Oj będzie się działo ;-)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Okazało się, że producenci zwęszyli zainteresowanie e-bikeami. Pojawiła się oprócz opon kategoria obręcze do ebike.

http://www.alexrims.com/product-category/e-bike/

Moja FR30:

http://www.alexrims.com/products/fr30/
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Sty, 2018   

Małe postępy w składaniu docelowej bazy roweru ;-)

Próba dopasowania pakietu 18S9P w ramę. Być może użyję koszyczków plaster miodu celem zaoszczędzenia miejsca.



Amortyzator SR Suntour RAIDON 100 mm AIR z docelową niebieską obręczą.

Testowałem 140 mm, 120 mm i wyszło, że 100 mm to max skok do tej ramy przy moim wzroście. Jeszcze zmiana mostka na dłuższy o troszke większym skosie oraz nowa szersza kierownica 31.8 mm.



Przy okazji pytam w tym temacie jaką kierownicę kupić ;-)

IMG_20171226_000629208.jpg
koszyczki
Pobierz Plik ściągnięto 274 raz(y) 1,95 MB

IMG_20180101_174727565.jpg
rower
Pobierz Plik ściągnięto 284 raz(y) 1,21 MB

 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

No i po projekcie, tzn przez wattowicę ;-(

Zamarzyłem sobie fajny rower full z dużą skrzynką. Kolor niebieski, stan bdb. Podczas przymiarki silnika okazało się, że można zastosować z tyłu wyłącznie tarcze 160 mm z tym silnikiem. Przeszkadza mocowanie amortyzatora. Można pokusić się o zeszlifowanie mocowania tarczy na silniku. Ponadto przy tej mocy i potrzebie wykorzystania regena trzeba założyć mocne torque army. Niestety ale skomplikowane haki utrudniają ich montaż z obu stron.

Rozważam budowę lekkiego fula z silnikiem przekładniowym 500 W Bafang lub małym NC lub zwykłym NC 10x6. QS okazał się zbyt mocnym zawodnikiem dla tego roweru.

Muszę przemyśleć czy aby go nie sprzedać w konfiguracji jak go zakupiłem i szukać innej ramy.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

E tam , V-brake też by dały radę jakbyś miał regena ;)
A mocowania też da się wykonać na zamówienie pod ten kształt.
Ja u siebie mam chyba jeszcze gorsze kształty i będę walczył :)
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Ja bym poszedł w bafanga, bo rama jest fajna z sporym trójkątem. Sam z mxus przesiadłem się na zimę na rower zimowy z pakietem 10s8p i lekka przekładniówką i jestem zachwycony jak fajnie to jeździ przy wadze 1/4 tego czym jeżdżę latem :)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Właśnie zależało mi na czymś o mocy 3KW :) Na otarcie łez mam drugi rower w zapasie do ew elektryfikacji. Tylko muszę przemyśleć temat.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 13 Lut, 2018   

Co tam za QS'a chciałeś wrzucić? Moim zdaniem na tą ramę to za dużo 3000W chyba, że bardzo sporadycznie uzywany byłby na full, wachacz ma tylko dolne rurki porządne a te górne są raczej delikatne jak ich łączenie z dolną rurka przy haku.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018   

https://wholesaler.alibaba.com/product-detail/2017-NewQS-Motor-1000W-205-35H_60653457974.html

Decyzja zapadała, merida szuka nowego wlaściciela ;-)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018   

Yin napisał/a:
...Sam z mxus przesiadłem się na zimę na rower z pakietem 10s8p i lekka przekładniówką i jestem zachwycony jak fajnie to jeździ przy wadze 1/4 tego czym jeżdżę latem :)

Bo po watownicy przychodzi czas na antywatownice......
I albo (jak można zaobserwować) kończy się to sprzedażą tego mocniejszego albo budową drugiego, bardziej przydatnego na codzień roweru. Bo tu nie chodzi tylko o jazdę ale przechowywanie, przewożenie go, ciężar i .... wygląd. :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group