ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

romus130, przecież nawet tytuł całego tematu mówi o nowej wersji i pierwszy post :)
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Czy termistor NTC 10 kΩ montowany do wnętrza silnika może być dowolny czy np. musie mieć konkretną stałą materiałową ?
Czy ów termistor warto dokładnie zaekranować od "burzy elektromagnetycznej" występującej przy uzwojeniach ?
Czy nie trzeba ekranować bo zakłócenia nie przedostają się dalej i na wyświetlaczu zawsze jest prawdziwy odczyt temperatury niezależnie od obciążenia silnika ?
Pytam o NTC 10 kΩ bo mam na stanie mln sztuk :???:
Np. w TME są dostępne takie.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

radasss napisał/a:
Czy termistor NTC 10 kΩ montowany do wnętrza silnika może być dowolny czy np. musie mieć konkretną stałą materiałową ?
Czy ów termistor warto dokładnie zaekranować od "burzy elektromagnetycznej" występującej przy uzwojeniach ?
Czy nie trzeba ekranować bo zakłócenia nie przedostają się dalej i na wyświetlaczu zawsze jest prawdziwy odczyt temperatury niezależnie od obciążenia silnika ?
Pytam o NTC 10 kΩ bo mam na stanie mln sztuk :???:
Np. w TME są dostępne takie.

Wziąłem średnią z kilku, które miałem tak więc powinno się zgadzać. W MXUS-ie też nie wiadomo co jest montowane...
Ekranować nie trzeba, a przynajmniej nic nie zauważyłem podejrzanego. Jest programowo zaimplementowany filtr.
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych
Budowa akumulatorów Li-Ion
Regeneracja Akumulatorów
Serwis rowerów elektrycznych
Serwis Akumulatorów
Sprzedaż ogniw Li-ion 18650
https://www.facebook.com/...09807916312624/
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

barmal napisał/a:
powinno się zgadzać

Widoczne rezystancje dwóch różnych termistorów NTC 10 kΩ w tej samej temperaturze 16°C i 95°C
Z lewej B=3950, z prawej B=3380
,

NTC 10k 95C.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 210 raz(y) 1,03 MB

NTC 10k.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 192 raz(y) 1,04 MB

_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

romus130 napisał/a:
Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie.

Ano tak to niestety czasem bywa :-)
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git :-)
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

I co sądzisz o przydatności przypadkowych termistorów NTC 10 kΩ do pomiaru temperatury z jakąkolwiek dokładnością ?


111 C.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 165 raz(y) 993,47 KB

_________________
warsztatmotocykli.pl
Ostatnio zmieniony przez radasss Pon 16 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

radasss napisał/a:
barmal napisał/a:
powinno się zgadzać

Widoczne rezystancje dwóch różnych termistorów NTC 10 kΩ w tej samej temperaturze 16°C i 95°C
Z lewej B=3950, z prawej B=3380
Obrazek, Obrazek

I takich masz milion? Fjuuu :-)
No to weź taki z MXUSA ;-)
Tak na serio, orientowałem się na stałą 3950K.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

Wyżej masz jeszcze pomiar dla 111°C.
Oczywiście, że nie mam mln, ale chciałbym je wykorzystać. Jak widzisz przypadkowa, ani średnia stała materiałowa B nie nadaje się do pomiaru temp. silnika. Nie chodzi o dokładność 0,1 °C, ale 3°C to chyba jest do osiągnięcia ?
Dla KTY81/110 masz to dokładnie skalibrowane ?
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

radasss napisał/a:
Wyżej masz jeszcze pomiar dla 111°C.
Oczywiście, że nie mam mln, ale chciałbym je wykorzystać. Jak widzisz przypadkowa, ani średnia stała materiałowa B nie nadaje się do pomiaru temp. silnika. Nie chodzi o dokładność 0,1 °C, ale 3°C to chyba jest do osiągnięcia ?
Dla KTY81/110 masz to dokładnie skalibrowane ?


No niestety tak jest. KTY jest trochę lepszy ale i tak ze wzrostem temperatury otoczenia niedokładność wzrasta.
Oba, NTC i KTY testowałem przyklejone do lutownicy od 30 do 130° z referencję na mierniku z czujnikiem dwudrutowym (a właściwie na 2 miernikach) ale jak to ma się do temperatury rzeczywistej w silniku nie potrafię powiedzieć.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

A nie myślałeś nad zastosowaniem LM 35 ? Ja go mam w jednym z jednośladów i zasilam z zasilania czujników Hall'a i działa.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

barmal napisał/a:
romus130 napisał/a:
Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie.

Ano tak to niestety czasem bywa :-)
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git :-)


A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

radasss napisał/a:
A nie myślałeś nad zastosowaniem LM 35 ? Ja go mam w jednym z jednośladów i zasilam z zasilania czujników Hall'a i działa.

Tak, mam go nawet w starym silniku z Feddza. Początkowo miałem tylko KTY bo taki był w mxusie, kupiłem drugi silnik i okazało się, że jest NTC. Tym sposobem musiałem dołożyć programowo drugi czujnik. Ale ogólnie jak już dołożyłem drugi czujnik to i mogę też i trzeci, hmmm :-) Dobry pomysł :-)
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

romus130 napisał/a:
barmal napisał/a:
romus130 napisał/a:
Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie.

Ano tak to niestety czasem bywa :-)
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git :-)


A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info.

Dobrze by było poczytać we wątku :razz:
A co w końcu zrobiłeś?
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 16 Paź, 2017   

LM 35 może wymagać specyficznego filtra bo zbiera "śmieci" i wskazania zależą od obciążenia silnika. Przy hamowaniu odzyskowym pokazuje niższą, w czasie przyspieszania wyższą temperaturę. Na postoju pokazuje co powinien.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group