ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulatory z certyfikatem UN 38,3
Autor Wiadomość
Marcin_EV4 
początkujący


Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   Akumulatory z certyfikatem UN 38,3

Witam,
czy ktoś zna jakieś dobre akumulatory do roweru elektrycznego (na bagażnik) z certyfikacją UN 38,3? Chodzi o akumulator 36V, 12-14Ah.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Marcin P.
 
 
mrgiver 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 74
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

A z ciekawości - co to za certyfikat? Coś jak numery ADR przy przewozie?
 
 
Marcin_EV4 
początkujący


Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Norma UN 38,3 (UN Manual of Tests and Criteria, Part III, section 38.3) to seria testów, za pomocą których sprawdza się czy akumulator nadaje się do transportu morskiego oraz lotniczego (cargo). Bez tego bardzo trudno dzisiaj wysłać baterię Li-Ion. Sam MSDS na ogniwa nie wystarczy.

http://www.intertek.com/e...tation-testing/
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Kazda bateria musi go miec inaczej nie przyjechalaby do polski. No chyba ze jakies baterie z ruskiego przemytu
 
 
Marcin_EV4 
początkujący


Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017   

Większość akumulatorów na rynku pochodzi z Azji. Problem polega na tym, że oni mają w głębokim poważaniu ONZ i eksportują akumulatory bez certyfikatów. Nie wiem jak to robią, ale od samego chińczyka wiem, że wysyłają. U nas jest niestety tak, że niektóre firmy przewozowe wymagają oświadczenia, że akumulator nie został wyprodukowany w chinach - nawet jak ma certyfikaty to go nie wezmą... Paranoja.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017   

Moze zdazaja sie jakies pojedyncze nielegalne transporty ktore sa oplacone pod stolem ale normalnie nie idzie wyslac akumulatora z chin bez UN38.3. Sa one przewozone w specjalnych ognioodpornych kontenerach i oznaczone jako material niebezpieczny. Bez MSDS, UN i CE (jesli maja tam BMSa) nikt tego w chinach nie odprawi a po drugie w europie te papiery sa raz jeszcze weryfikowane.
Co ciekawsze ta kontrola w chinach jest bardziej surowa niz w polsce pod wzgledem baterii. Koszt UN na jeden rodzaj baterii jest calkiem tani bo to ok 15tys pln wiec duzym firmom na dluzsza mete nie oplaca sie go nie miec, jak juz to wchodzi w gre oplacenie jednostki notyfikacyjnej aby go przyznac bez zadnych testow ale to juz inna sprawa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group