ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik BLDC rowerowy w piaście dwukierunkowy
Autor Wiadomość
ciuupa 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   Silnik BLDC rowerowy w piaście dwukierunkowy

Witam, jako świeżak w grupie mam do Państwa ciekawe pytanie:
planuję budowę maszyny, która byłaby napędzana przez 2 silniki zamontowane w rowerowych kołach 24 cali.
Prędkość pojazdu do 6km/h, masa do 120kg, zasięg 10km wystarczy w zupełności. CHciałbym jednak by pracował on swobodnie w dwóch kierunkach. Posiadam taki sterownik:
http://electromen.com/en/...c-motor/em-347/
Umożłiwia on pracę w dwóch kierunkach i umożliwia regulacje prędkości.
Z tego co siędowiedziałem potrzebuje zapewne silnika bezprzekładniowego z czujnikami halla (dla w miare plynnej regulacji predkosci na starcie). Moje pytanie:
czy wiedzą Państwo jakie są dostępne na rynku silniki, które swobodnie pracują w swojej obudowie w dwóch kierunkach.
Zastanawiałem się nad tym:
http://nexun.pl/sklep/sil...6-10x6-tyl.html
lub nad tym:
http://www.goldenmotor.bi...-front-motor-2/
Czy ktoś mógłby mi pomóc potwierdzić (może ktoś używał) mój pierwszy wybór czyli nine continent, że mogę nim sterować w dwóch kierunkach bez rozbrajania silnika. Zależy mi by jak najmniej przy nim mieszać, a wydaje mi się, że sporo silnikó rowerowych pracuje tylko w jednym kierunku
Pozdrawiam i bardzo liczę na Waszą pomoc
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Dla 6km/h musisz użyć silniki nie montowane w kole ale zewnętrzny silnik na przekładni.
Taka prędkość jest za mała na silnik w kole, te kilka RPMów spowoduje niską sprawność, małą moc i ogólnie ledwo to ruszy z miejsca przy zasilaniu z tych kilkunastu V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 07 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ciuupa 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Hey tas dziękuję za odpowiedź,
niestety taki silnik muszę wykorzystać ze względu na wymogi wewnętrzne.
Zdaje sobie sprawe, ze silnik najlepiej gdyby mial przekladnie i mniejsze rpm, aczkolwiek nie wiem czy sa dostepne na rynku takie silniki rowerowe, ktore maja zarowno przekladnie i ktorymi mozna sterowac w dwoch keirunkach. Jesli tak to prosze wskaz mi taki.
Czy moglbys mi pomoc w odpowiedzi na moje pytanie?
Z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony przez ciuupa Sob 07 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

To się nie uda przy 120kg, serio serio.

A silniki wszystkie popularne działają tak samo dobrze w obu kierunkach o ile są to silniki bez przekładniowe. Prostszy w montażu bezie NineContinent ponieważ nie ma sterownika i podłączasz i już. MagicPie ma wewnątrz elektronikę i najpierw musisz ją usunąć.

Alternatywą jest wybór silnika przekłądniowego ale bez sprzęgła, czyli przekładnia działa w obu kierunkach, są to starego typu silniki 250W. Ma je w ofercie magma, zą zaplecione w kołach 26", ostatnio kupowałem takie 2szt
Ale z kolei tu znowu jest problem, że przy takim RPMie tak mały silnik pewnie w ogóle nie ruszy a jak ruszy tą masę to ledwo. Aby to miało sens to musi być silnik na przekładni jakiś centralny cz\y coś.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ciuupa 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Hey tas,
dziękuje za udział w konwersacji.
Chodzi mi o budowę maszyny w wielkiej hali, która ma poruszać się na krótkich odcinkach do max predkosci 6km/h, niestety ale muszę użyć takich kształtów silników a nie innych (wymóg konieczny i bez możłiwości zmiany). Jak sam wyliczałem by osiągnąć taką prędkośćwystarczy mi z 60rpmów, ale niestety nie widziałem jeszcze silnika przekładniowego z możliwościa zmiany kierunku
Czytałem na forum, że cos takiego maja silniki Sanyo Dynamotor ale takiego nie znalazłem
Mógłbys podać dokladny link do tego silnika co powiedziales?
Z gory dziekuje
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Zawsze możesz rozebrać silnik i zaspawać wolnobieg ;) Będzie działała w obu kierunkach :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

https://magma.sklep.pl/product-pol-3802-Silnik-bezszczotkowy-z-kolem-piasta-250W-36-zestaw-do-kola-24-z-przodu-kolo-do-roweru-zestaw-napedowy-do-konwersji-do-roweru-elektrycznego-e-cycle.html

Ten kupiłem, ma przekładnie planetarną ale nie ma wolno biegu, kręci się w obie strony
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

A nie możesz zastosować mniejszych kół? Obroty będą wtedy większe. :wink:
 
 
ciuupa 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Wlasnie dwa wymagania - 24 cale kola oraz silnik w piasice.
Ten co tas podesłałeś ma niestety za mały moment i faktycznie może nie ruszyć wózka
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Miałem wielokrotnie do czynienia z rowerami marki REX a silnikami w przednim kole. Przy zasilaniu 36V i mocy silnika 250W potrafią palić asfalt. Może tędy droga? Silniki w tych rowerach są zaplatane w koła 24 cale i spisują się całkiem przyzwoicie. Zawsze można przyblokowoać prędkość maksymalną. A zblokowanie wolnobiegu nie stanowi większego problemu.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017   

Może dałoby się przezwoić któryś z najwolniejszych silników bezpośrednich tak, by zmniejszyć prędkość, a zwiększyć moc :?:
 
 
ciuupa 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017   

Dziekuje bardzo za pomoc, jestem w trakcie weryfikacji odpowiedzi od Was, a mam pytanie:
czy majac taki silnik moge jakos go przerobic i usunac wolnobieg, bym mogl pracowal w 2 kierunkach czy odpada cos takiego?
http://mxus.pl/silniki/12...brny-przod.html
 
 
ciuupa 
początkujący


Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

Hey wszystkim, powrócę jeszcze do wątku:
czy ktoś widział może rowerowy silnik na piastę z przekładnia ale bez wolnobiegu (z mozliwoscia pracy w 2 kierunkach).
Gdzies czytalem, ze takie silniki robi sanyo dynamotor ale nie moge znalezc jakiegos ich dostawcy. Moze ktos widzial cos podobnego? Bardzo na Was licze
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

a po co ci taki? :)
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

ciuupa napisał/a:
Dziekuje bardzo za pomoc, jestem w trakcie weryfikacji odpowiedzi od Was, a mam pytanie:
czy majac taki silnik moge jakos go przerobic i usunac wolnobieg, bym mogl pracowal w 2 kierunkach czy odpada cos takiego?
http://mxus.pl/silniki/12...brny-przod.html

Usunąć nie możesz. Możesz popsuć wolnobieg, by się zablokował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group