|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rozladowanie pradem 10A i 5A do osiagniecia temp. 45"C |
Autor |
Wiadomość |
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016 Rozladowanie pradem 10A i 5A do osiagniecia temp. 45"C
|
|
|
Ogniwa będą rozładowywane prądem 10A do osiągnięcia przez ogniwo 45st. C
W wynikach będzie widoczne: czas testu, średnie napięcie testu, oddane Wh, oddane mAh
Samsung 30q 3000mAn rate 15A, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 8:28min
Samsung 25R 2500mAh rate 20A, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 9:15min
LG MH1 3200mAh rate 10A, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 3:27min
Samsung 35E 3500mAh, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 4:30min
Sanyo NCR18650GA 3500mAh rate 10A, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 6:20min
LG MJ1 3500mAh rate 10A, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 6:05min
Panasonic 2900PF rate 10A, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 5:32min
Ogniwa będą rozładowywane prądem 5A do osiągnięcia przez ogniwo 45st. C
W wynikach będzie widoczne: czas testu, średnie napięcie testu, oddane Wh, oddane mAh
Samsung 30q 3000mAn rate 15A, przy rozładowaniu do 2.5V ogniwo nie osiągnęło 45"C (max tylko 39.5"C)
Samsung 35E 3500mAh, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 25:23min
LG MH1 3200mAh, czas po którym ogniwo osiągnęło 45"C 26:30min
|
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Śro 12 Paź, 2016, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Czyli wychodzi na to, że te ogniwa przy prądzie 1C mają ciężkie życie Ciekawe jakby Li-Po przebadać takim prądem |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
[quote="Mobil"]Czyli wychodzi na to, że te ogniwa przy prądzie 1C mają ciężkie życie Ciekawe jakby Li-Po przebadać takim prądem [/quot
zwroc uwagę na różnice czasowe.
Od razu widać które ogniwa nie nadają się do mocnego ebika
Ponad 8min dla 30q oraz ponad 9min dla 25R to ciągle rozladowanie prądem 140A dla pakietu np. 20s14p ( jak do falcona)
Ciekawa jaka byłaby temperatura silnika po 8 min pracy przy ciągłych 140A
Obawiam się że mógłby tego nie wytrzymać nawet qs 205
Zazwyczaj tak duże prądy trwają kilkanaście sekund.
W późniejszym terminie wykonam testy dla prądu 5A/ogniwo aż do osiągnięcia 45"C |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
To jest sumaryczne 8min, a nie ciągłe. Tak samo zagrzejesz kilkaset ogniw w kupie zamkniętych w skrzynce bez chłodzenia jeśli pojedziesz 8 min w 8 przyśpieszeniach po 1 min oddzielonych mniejszym prądem (przez który aku się nie nagrzewa, ale i nie traci temperatury. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 11 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Masz racje co do dużych pakietów (jak właśnie 14p) wtedy możemy przestać martwić się wysokimi prądami Chodziło mi bardziej może nie o ciągłę obciążenie ale przyjeździe terenowej szpilki prądu zdarzają się bardzo często i widać jak reagują pojemniejsze ogniwa Dobrze, że ktoś robi takie testy, na pewno wielu ludziom to pomoże |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Ciekawe jak się jedzie falconem przez 8 min z prądem 140A ? to chyba na Rysy tylko asfaltu brak. Test ciekawy. Ogniwa z dłuższym czasem nagrzewania będą żyć dłużej. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Ciekawe jak się jedzie falconem przez 8 min z prądem 140A ? to chyba na Rysy tylko asfaltu brak. Test ciekawy. Ogniwa z dłuższym czasem nagrzewania będą żyć dłużej. |
Mnie się to nie udało nawet podczas ostrej jazdy z motylkami crossowymi.400CC na poligonie wojskowym
Mam 3 czujniki temperatury w każdym poziomie po jednym na 50"C |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
Ostatnio zmieniony przez arek_arecki Śro 12 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
|
|
|
Mobil napisał/a: | Czyli wychodzi na to, że te ogniwa przy prądzie 1C mają ciężkie życie Ciekawe jakby Li-Po przebadać takim prądem |
Test jest prądem 10A a nie 1C. Przy 1c większość by miała katalogowe pojemności.
10a to 3c a nawet 4c dla 25R.
Tak czy inaczej w końcu jest namacalne porównanie 35E z GA. I jak każdy z użytkowników tych ogniw wiedział ze sanyo się mniej grzeją i mają mniejsze IR to jest teraz fajne porównanie. Szczerze nie sądziłem że Samsungi są tak słabe, ale zrobiłem im tylko kilka testów przy czym wychodziły gorzej od sanyo więc od razu je odrzuciłem jako ogniwa do ebajków. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
Fajnie by bylo dorzucic do tego zestawienia Panasonic NCR18650PF 2900mAh - 10A, bardzo jestem ciekawy jak wypada na tle sanyo i samsunga. |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Fajnie by bylo dorzucic do tego zestawienia Panasonic NCR18650PF 2900mAh - 10A, bardzo jestem ciekawy jak wypada na tle sanyo i samsunga. |
pojawił się wykres z 2900PF |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
Jak , czym mierzysz temperaturę ?
Ja właśnie katuję nowe ogniwo SONY US18650VTC4 prądem 20A a ład 5A . Na razie mam 46 cykli i spadek pojemności około 60mAh . Ogniwo po rozładowaniu do 2,5V jest tak gorące że nie można dłużej jak 2-3 sek utrzymać w otwartej dłoni . Ładuje ponownie do 4,2V po całkowitym ostygnięciu czyli po około 10min prądem 5A. Niestety nie mam czym zmierzyć temperatury stąd moje pytanie .
Mam ładowarkę Turnigy Reaktor 1000W 30A . |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: | Mobil napisał/a: | Czyli wychodzi na to, że te ogniwa przy prądzie 1C mają ciężkie życie Ciekawe jakby Li-Po przebadać takim prądem |
Test jest prądem 10A a nie 1C. Przy 1c większość by miała katalogowe pojemności.
10a to 3c a nawet 4c dla 25R.
Tak czy inaczej w końcu jest namacalne porównanie 35E z GA. I jak każdy z użytkowników tych ogniw wiedział ze sanyo się mniej grzeją i mają mniejsze IR to jest teraz fajne porównanie. Szczerze nie sądziłem że Samsungi są tak słabe, ale zrobiłem im tylko kilka testów przy czym wychodziły gorzej od sanyo więc od razu je odrzuciłem jako ogniwa do ebajków. |
Haha, oczywiście masz racje, przecież mają pojemności 2.5 - 3.5 Ah a nie 10
Sam sobie się dziwie, że palnąłem taką głupote |
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
nowe wykresy rozładowań
35E - 5A, 30Q - 5A, mh1 - 5A |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
arek_arecki
szef CyklonEbike
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 1152 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
Pykacz napisał/a: | Jak , czym mierzysz temperaturę ?
Ja właśnie katuję nowe ogniwo SONY US18650VTC4 prądem 20A a ład 5A . Na razie mam 46 cykli i spadek pojemności około 60mAh . Ogniwo po rozładowaniu do 2,5V jest tak gorące że nie można dłużej jak 2-3 sek utrzymać w otwartej dłoni . Ładuje ponownie do 4,2V po całkowitym ostygnięciu czyli po około 10min prądem 5A. Niestety nie mam czym zmierzyć temperatury stąd moje pytanie .
Mam ładowarkę Turnigy Reaktor 1000W 30A . |
ogniwa wciśnięte w styropian
a w nim przygotowane 3 małe otwory na miernik laserowy, jeden przy - drugi przy + jeden po środku.
VTC4, VTC5 rozładowywane prądem 20A mogą osiągnąć temperaturę około 80-85"C
Np dla VTC6 rate podany jest 15A bez monitorowania temperatury oraz 30A z monitorowaniem temperatury o odłączeniem obciążenia gdy temperatura osiągnie 80"C |
_________________ Pakiety baterii Li-ion, BMSy, złącza, itd
Wykonanie ebike I monster ebike na ramach KARIWA V2, TELEPORT, EKROSS, QULBIX, VECTOR
info@cyklonebike ; +48 516 081 337
www.cyklonebike.com
|
|
|
|
|
MateuszSz
początkujący E team Beskid Śląski
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 46 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017
|
|
|
Ten temat również można wrzucić wyżej |
_________________ First Romet 3kw done
Current now Falcon v2 12kw Done
Light Mountain Tank for wife in preparation |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|