|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Tajemny projekt Pykacza |
Autor |
Wiadomość |
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017
|
|
|
qaz33, ale dwa silnik to zupełnie coś innego niż sztywna oś. Sztywna oś zapewni Ci niemal nieskończoną siłę, aby zapewnić identyczne prędkości obrotów. Natomiast w przypadku dwóch kół z silnikami siły jakie się pojawiają są minimalne. Największe będą właśnie przy zakręcaniu w miejscu, a i tak mówi gienek333 nie ma z tym problemu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017
|
|
|
masz racje. Ale jest tu popis dla kontroli trakcji, poslizgu poprzez niezalezna kontrole momentu i predkosci kazdego kola. Mialem kiedys taki projekt na uczelni pare dobrych lat temu. Tutaj jest to duzo prostsze do zaimplementowania niz w samochodach spalinowych z jednym silnikiem |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017
|
|
|
Nawet w dość starych konstrukcjach była kontrola rzeczywistych obrotów silnika (tachoprądnice), nawet na "piechotę" używając kilku komparatorów i "czujnika" skrętu kierownicy można takie coś zrobić. Kiedyś trochę pracowałem przy maszynach drukarskich i przy druku z "roli na rolę", odwijak na początku miał rolkę ponad metr średnicy i ważącą kilkaset kg, a nawijak 10 cm i poniżej 1 kg. Na końcu druku odwrotnie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|