ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie sprawny rower elektryczny saturn
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Paź, 2017   

Nie do końca. W manetce bez magnesu jest połowa napięcia i dopiero zbliżanie bieguna północnego, lub południowego powoduje zwiększenie, lub zmniejszenie napięcia.
Nie mając zaplecza i wiedzy o silnikach BLDC z hallami, trudno ci będzie dojść, co jest nie tak.
Powinieneś zacząć od sprawdzenia halli w silniku podając 5V na zasilanie i sprawdzając względem +5V poziomy wyjścia każdego z halli robiąc pełny obrót kołem. Jeżeli napięcia będą się zmieniać rytmicznie i jednakowo na każdym wyjściu, można zakładać, że silnik jest sprawny.
To samo dotyczy manetki. Podajesz 5V na zasilanie manetki a na przewodzie sygnałowym powinno się zmieniać napięcie od około 1V do około 4V przy pokręcaniu manetki.
Nie bardzo można podawać bezpośrednio 5V na przewód sygnałowy, bo niektóre kontrolery traktują to jako zwarcie przewodów i wyłączają silnik.
 
 
shrek1818 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Secemin
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017   

nie wiedzialem ze w silniku i w manetce sa inne halle. Pomimo mojej niewielkiej wiedzy z dziedziny elektroniki to moze dzieki wytrwalosci w dazeniu do celu i pomocy forumowiczow za zime dojde co poprzedni wlasciciel popsul i sobie ten rowerek naprawie a jaka bede mial satysfakcje. Dzieki za pomoc w wolnej chwili zachynam od poczatku diagnostyke co jest nie tak
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Paź, 2017   

W silniku halle działają jak przekaźniki. Albo są zwarte, albo otwarte. W manetce hall zachowuje się jak potencjometr i na dobrą sprawę może być zastąpiony potencjometrem liniowym 10 - 20 k.
 
 
shrek1818 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Secemin
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

Zrobiłem od nowa test na poprawność działania czujników halla w silniku tym razem na podłączonym sterowniku który je zasilał swoim napięciem i wyszło mi że tylko na jednym napięcie spadało a na pozostałych dwóch stałe, dodam iż czujniki wszystkie3 były przezemnie wymieniane na nowe i z tąd moje pytanie co może być tego przyczyną?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

Wszystko może być przyczyną, od zaciętego przewodu podczas zakładania pokrywy po lutowanie nie uziemioną lutownicą/
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 10 Paź, 2017   

Przyczyną może być również miernik szczególnie jeśli to taki z wyświetlaczem LCD gdyż niektóre z czasem nieco "głupieją" gdy mierzy się kolejne napięcia.Spróbuj przy pomiarze następnego halla zewrzeć na moment końcówki miernika nim przyłożysz je do nóżek czujnika.
 
 
shrek1818 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Secemin
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017   

Rower NAPRAWIŁEM:) Mój błąd był na początku bo rower dostałem z wypiętym sterownikiem i hasłem "nie działa" ale nie wiedziałem co było przyczyną i jakie były obiawy. Wymieniłem wszystkie halle w silniku, potem okazało się że wtyczka nie przewodziła jednego czujnika halla, 2hall źle miał przylutowaną jedną nóżkę i miał przez to stałe napięcie i sterownik dostawał informację tylko z 1halla i albo nie działał silnik albo strasznie buczał i drgał teraz chodzi równo i cicho ale tylko podczas pedałowania a manetki gazu wogule nie mam i działa bez niej i teraz takie pytanie po co ta manetka gazu skoro rower działa bez niej?
 
 
shrek1818 
początkujący


Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Secemin
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

Nie zakładałem nowego tematu aby nie zaśmiecać forum okazało się po naprawie rowera że uszkodzona jest jeszcze ładowarka do niego. Powinno być 36v ładowanie a jest 89/90v skacze, zrobiłem zdjęcie ładowarki da się takie coś naprawić czy poszukać sobie nowej?

20171027_191427.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 132,23 KB

 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 27 Paź, 2017   

Ładowarka wygląda na najprymitywniejszą jaka może być a jej napięcie "jałowe" czyli bez obciążenia powinno wynosić ok.42V i raczej na pewno da się ją naprawić ale zdjęcie musiało by być znacznie lepszej jakości by móc coś podpowiedzieć.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

Nowe ładowarki 36V kosztują już poniżej 100 zł, warto się bawić w wyszukiwanie usterki i tracić na to czas? Ja sobie odpuściłem. Jak coś nawala, kupuję nową i po bólu ;) Tak często się nie psują.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

A ekologia? Naprawiając ładowarkę zmniejszasz ilość elektrośmieci. Jeżeli naprawisz ją w godzinę (dla mnie stawka 100pln/h jest do przyjęcia), a naprawialność tego to 90%. Ostatnio naprawiałem TV przez telefon i zajęło to z pół godziny. Teraz trochę o ładowarce. Podstawa to elektrolity (duże wyglądają dodrze, ale mniejsze trzeba by obejrzeć. Trzeba wyłączyć ładowarkę z sieci, rozładować kondensator (ten największy). Poprawić luty przy elementach na radiatorach i trafie. Bardzo często pękają ścieżki przy trafie (od rzucania). Elektrolity na szybko z grubsza można sprawdzić "pikaczem" w mierniku, albo dolutować do nich od spodu coś ok połowę mniejszego (do 100uF- 47uF). Na koniec dodam, że zmusza to trochę do myślenia, a jak wiadomo "narząd nieużywany obumiera".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 28 Paź, 2017   

Oczywiście zeeltom masz rację ale bywają tacy "zboczeńcy" którzy lubią coś dłubać i naprawiać bo to daje im satysfakcję tak jak niektórym np.rozwiązywanie krzyżówek. W tym powyższym przykładzie ja zaczął bym od sprawdzenia wszystkich ścieżek a dalej transoptora (może być zwarty po którejś ze stron) i elektrolitów. Tam jest tak mało części, że nawet wymiana wszystkich prócz transformatora to tylko kilkadziesiąt minut i satysfakcja z udanej pracy. Z tym, że jak ktoś się na tym nie zna to lepiej niech nie próbuje bo może go "zdrowo świtnąć"
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Paź, 2017   

Przy padniętych kondensatorach przetwornica zazwyczaj nie startuje, a nie podaje 3x większe napięcie na wyjściu. Jak to napięcie wytrzymują kondensatory wyjścia 36V?
Oczywiście, jak ktoś lubi się grzebać w elektronice i mieć z tego satysfakcję, to droga wolna :)
Ja też niektóre urządzenia staram się naprawić, ale kiedyś to miało sens. W dobie taniej chińszczyzny, wole jednak poświęcić swój czas na bardziej zbożne cele, niż naprawianie sprzętu za kilkadziesiąt złotych. Szczególnie przy opisanej stawce 100 zł/h , gdzie koszt naprawy przekroczy cenę nowego urządzenia ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group