|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Moc silników brushless vs brushed |
Autor |
Wiadomość |
ficek
początkujący
Wiek: 28 Dołączył: 11 Lis 2015 Posty: 6 Skąd: kw
|
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017 Moc silników brushless vs brushed
|
|
|
Tak się zastanawiam jak się mają do siebie moce silników szczotkowych i bezszczotkowych.
Dajmy na to taki:
Aerodrive SK3 6374 192KV o wadze 860g i mocy 4032W nie wspominając o mniejszych wymiarach niż konkurent:
magma 1020 48v o wadze 5100g (prawie 6 razy więcej) i mocy 1000W (4x mniej).
Nasuwa się pytanie jak to zestawić ze sobą? Czy są to dane miarodajne? Bo budując jakikolwiek pojazd lekki (do 30kg) z silnikiem szczotkowym 250W będziemy jeździć bez fajerwerków ale da radę, natomiast silnik bezszczotkowy 250W wydaje mi się że nie wydoi.
Producent silników magma sam podaje w charakterystyce iż maksymalną moc uzyskamy przy prawie dwukrotnie większej mocy wejściowej, tak więc dla ww przykładu będzie to 1850W. Daleko i tak do 4kW, a waga zostaje. Wiem, całkiem inna budowa silników daje takie różnice, a kto mi wytłumaczy skąd producent podaje 4kW? I jak to odnieść do rzeczywistości. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017
|
|
|
Silnik modelarski będzie osiągał te 4kW w samolocie RC, jeśli będą opływały go setki litrów powietrza ze śmigła, bez tego spali się pewnie w mniej niż minutę. A ten z magmy będzie miał te swoją moc pewnie bez wymuszonego chłodzenia. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017
|
|
|
Bawię się zarówno latajkami jak i ebajkami i to wygląda tak, jak to przedstawił Mechano, modelarskie to są z założenia szybkie silniki, ich moc wynika nie z momentu obrotowego ale z prędkości, zazwyczaj są to dość szybkie silniki, dla przykładu ten co podałeś kręci przy 48V aż 10000RPM. Silnik z magmy będzie mieć ze 20x mniej. 10k RPM to za duże obroty dla nas, trzeba stosować kosztowne i obsługowe przekładnie, redukcje więc sens stosowania takich silników jest kwestionowalny.
No i druga sprawa, że takie silniki wymagają potwornej ilości powietrza do chłodzenia aby działać z mocami maksymalnymi. setki litrów, dlatego mają budowę taką, że można to powietrze przez nie tłoczyć i zazwyczaj robi to jakieś śmigło.
Bez chłodzenia ich moc jest ułamkiem tej katalogowej. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|