ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Moc silników brushless vs brushed
Autor Wiadomość
ficek 
początkujący


Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: kw
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   Moc silników brushless vs brushed

Tak się zastanawiam jak się mają do siebie moce silników szczotkowych i bezszczotkowych.
Dajmy na to taki:

Aerodrive SK3 6374 192KV o wadze 860g i mocy 4032W nie wspominając o mniejszych wymiarach niż konkurent:

magma 1020 48v o wadze 5100g (prawie 6 razy więcej) i mocy 1000W (4x mniej).

Nasuwa się pytanie jak to zestawić ze sobą? Czy są to dane miarodajne? Bo budując jakikolwiek pojazd lekki (do 30kg) z silnikiem szczotkowym 250W będziemy jeździć bez fajerwerków ale da radę, natomiast silnik bezszczotkowy 250W wydaje mi się że nie wydoi.

Producent silników magma sam podaje w charakterystyce iż maksymalną moc uzyskamy przy prawie dwukrotnie większej mocy wejściowej, tak więc dla ww przykładu będzie to 1850W. Daleko i tak do 4kW, a waga zostaje. Wiem, całkiem inna budowa silników daje takie różnice, a kto mi wytłumaczy skąd producent podaje 4kW? I jak to odnieść do rzeczywistości.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Silnik modelarski będzie osiągał te 4kW w samolocie RC, jeśli będą opływały go setki litrów powietrza ze śmigła, bez tego spali się pewnie w mniej niż minutę. A ten z magmy będzie miał te swoją moc pewnie bez wymuszonego chłodzenia.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Bawię się zarówno latajkami jak i ebajkami i to wygląda tak, jak to przedstawił Mechano, modelarskie to są z założenia szybkie silniki, ich moc wynika nie z momentu obrotowego ale z prędkości, zazwyczaj są to dość szybkie silniki, dla przykładu ten co podałeś kręci przy 48V aż 10000RPM. Silnik z magmy będzie mieć ze 20x mniej. 10k RPM to za duże obroty dla nas, trzeba stosować kosztowne i obsługowe przekładnie, redukcje więc sens stosowania takich silników jest kwestionowalny.
No i druga sprawa, że takie silniki wymagają potwornej ilości powietrza do chłodzenia aby działać z mocami maksymalnymi. setki litrów, dlatego mają budowę taką, że można to powietrze przez nie tłoczyć i zazwyczaj robi to jakieś śmigło.
Bez chłodzenia ich moc jest ułamkiem tej katalogowej.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group