ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 6-7 maja 2017
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Moc silników brushless vs brushed
Autor Wiadomość
ficek 
początkujący


Wiek: 21
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 3
Skąd: kw
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   Moc silników brushless vs brushed

Tak się zastanawiam jak się mają do siebie moce silników szczotkowych i bezszczotkowych.
Dajmy na to taki:

Aerodrive SK3 6374 192KV o wadze 860g i mocy 4032W nie wspominając o mniejszych wymiarach niż konkurent:

magma 1020 48v o wadze 5100g (prawie 6 razy więcej) i mocy 1000W (4x mniej).

Nasuwa się pytanie jak to zestawić ze sobą? Czy są to dane miarodajne? Bo budując jakikolwiek pojazd lekki (do 30kg) z silnikiem szczotkowym 250W będziemy jeździć bez fajerwerków ale da radę, natomiast silnik bezszczotkowy 250W wydaje mi się że nie wydoi.

Producent silników magma sam podaje w charakterystyce iż maksymalną moc uzyskamy przy prawie dwukrotnie większej mocy wejściowej, tak więc dla ww przykładu będzie to 1850W. Daleko i tak do 4kW, a waga zostaje. Wiem, całkiem inna budowa silników daje takie różnice, a kto mi wytłumaczy skąd producent podaje 4kW? I jak to odnieść do rzeczywistości.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1243
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Silnik modelarski będzie osiągał te 4kW w samolocie RC, jeśli będą opływały go setki litrów powietrza ze śmigła, bez tego spali się pewnie w mniej niż minutę. A ten z magmy będzie miał te swoją moc pewnie bez wymuszonego chłodzenia.
 
 
tas 
Moderator


Pomógł: 135 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 5842
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017   

Bawię się zarówno latajkami jak i ebajkami i to wygląda tak, jak to przedstawił Mechano, modelarskie to są z założenia szybkie silniki, ich moc wynika nie z momentu obrotowego ale z prędkości, zazwyczaj są to dość szybkie silniki, dla przykładu ten co podałeś kręci przy 48V aż 10000RPM. Silnik z magmy będzie mieć ze 20x mniej. 10k RPM to za duże obroty dla nas, trzeba stosować kosztowne i obsługowe przekładnie, redukcje więc sens stosowania takich silników jest kwestionowalny.
No i druga sprawa, że takie silniki wymagają potwornej ilości powietrza do chłodzenia aby działać z mocami maksymalnymi. setki litrów, dlatego mają budowę taką, że można to powietrze przez nie tłoczyć i zazwyczaj robi to jakieś śmigło.
Bez chłodzenia ich moc jest ułamkiem tej katalogowej.
_________________
Silniki, sterowniki, ładowarki, BMSy i inne- LINK - 792 304 416
Kod rabatowy: FORUM
Mój Blog: Ebike Blog (w budowie)
Tanie ogniwa: klik!
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 277
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Czw 09 Lis, 2017   

Przy podobnej wielkości i wadze oraz obrotach silnik "bezszczotkowy" ma około 2x większą moc od szczotkowego. Przy zastosowaniu lepszych magnesów -typowo neodymowych w bezszczotkach i zwykłych ferrytowych w szczotkowcach silnik bezszczotkowy ma też wieszy moment -jednak to zasługa zastosowanych materiałów a nie braku szczotek.

Da się zrobić / wyprodukować małe silniki bezszczotkowe dużych mocy np. modelarskie które nie wymagają jakiegoś super chłodzenia -wystarczy normalny przedmuch. .

jednak dużą moc można osiągać tylko dwoma metodami dużym momentem lub dużymi obrotami. Niestety osiągniecie dużego momentu -wiąże się z dużą wielkością i/lub drastycznie rosnąca precyzją wykonania. Więc małe silniki mają duże obroty żeby osiągnąć dużą moc. I wymagają do pojazdów stosunkowo dużych i drogich przekładni... więc ich sens w zastosowaniu do roweru jest wątpliwy.

Jeśli silni bezszczotkowy miałby być 10 czy 100X lżejszy -to obroty będzie miał "kosmiczne" Ale podobnie można zrobić szczotkowy o dużej mocy i dużych obrotach...
_________________
Witek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!