|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Który silnik wybrać - Nine Continent |
Autor |
Wiadomość |
jszk
stażysta jszk
Pomógł: 4 razy Wiek: 53 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 128 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 08 Lis, 2017
|
|
|
McL napisał/a: | Także bym się chętnie dowiedział. Sam mam mały dylemat z wyborem silnika.
Zasilanie 13s koło 28'' moja waga ok 85kg + 30 rower, sterownik Sabvoton
Rower trekingowy do jazdy po asfaltach. Podlaskie to raczej tereny nizinne więc wielkich podjazdów nie ma. Przy jeździe chcę się wspomagać nogami i Vmax jaki mnie spokojnie zadowoli to ok 45km/h
1. Czy ktoś z 9c 7x9 i zasilaniem oraz kołem jak u mnie może potwierdzić jaki Vmax jest do uzyskania.
2. Który z silników będzie bardziej "ekonomiczny" jeśli chodzi o zapotrzebowanie na energię przy prędkości ok 25-30km/h
3. Jak duża jest różnica w oporach magnetycznych tych silników. Czyli jeżeli silnik nie ma zasilania to do jakiej prędkości za bardzo go nie czuć (tak wiem, że to rower elektryczny i potrzebuje zasilania ) |
Ja mam treking 28'' na silniku 9C 7x9
V max na prostej sterowniku blokowym przy 14S na pełnym aku to 43-44 km/h. Przy 13S będzie jakieś 40-41
Przy 25/30 najbardziej ekonomiczny będzie silnik przekładniowy, i jeśli interesuję cię takie prędkości to bym szedł włąsnie w tym kierunku. Silnik najlżejszy, najmniejszy 500W i sterownik 36V/17A
Jeśli chodzi o opory to każdy bezprzekładniowy jakiś tam opór wprowadza. Tzn w sytuacji awaryjnej da się pedałować nawet i kilkanaście kilometrów, ale nie za szybko (tak do 25-30km/h max, powyżej 30 opór zdecydowanie rośnie) No i ciężar roweru też swoje robi. |
_________________ http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4852 |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 08 Lis, 2017
|
|
|
Treking, 29", sinus, 12S LiPo. Do 40 donijam przy dobrych wiatrach albo pedałowaniu, raczej 36-37 km/h. Ten opór to dla mnie jest jakiś mityczny. Ja dostosowuję prędkości i przełożenie do tego, żeby mi się wygodni jechało, więc nie czuje, że mam dodatkowy opór, może jadę minimalnie wolniej. Jeżdżę na wycieczki z żoną, która nie ma wspomagania i prądu używam tylko pod górki ( i jak już mi się nie chce pedałować pod koniec wycieczki. ). |
|
|
|
|
McL
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 02 Lis 2017 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 10 Lis, 2017
|
|
|
Trochę źle jestem zrozumiany.
- nie chce silnika przekładniowego
- nie zależmy mi na jak najniższym zużyciu energii
Zastanawiam się jedynie który z silników 9c wybrać. Tak czy inaczej dziękuję za informacje. Wynika dość jasno, że na 7x9 13s i 28'' o prędkości powyżej 40km/h mogę zapomnieć.
W związku z tym, że buduję dwa rowery (dla siebie i żony) wiem z pewnością, że dla żony lepszy będzie 7x9 bo jeździ zdecydowanie wolniej i potrzebuje dużo większego wsparcia na górkach i przy starcie.
Sobie na początek zaaplikuję 10x6 i zobaczę co z tego wyjdzie.
Pytanie o zużycie miało na celu dowiedzieć się, co będzie gdy będziemy jechać właśnie dwoma rowerami z różnymi silnikami z podobna prędkością (wspomniane 25-30km/h) pewnie dla 7x9 będzie ok, dla 10x6 pewnie jeszcze nie. Chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał przyjemność takiego porównania dokonywać. Ja jak już będę miał wszystko gotowe postaram się takie dane pomierzyć i opisać. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Lis, 2017
|
|
|
Na endless robili takie porownanie i wolniejszy silnik czyli 7x9 zuzyje symbolicznie mniej pradu od 10x6. Jezdze codziennie ta sama trasa i zuzycie oscyluje miedzy 240Wh a 320Wh tak ze te kilka procent sprawnosci miedzy silnikami mozna pominac. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|