ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Kontroler FOC
Autor Wiadomość
romus130 
brygadzista


Dołączył: 31 Mar 2017
Posty: 279
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

barmal napisał/a:
romus130 napisał/a:
barmal napisał/a:
romus130 napisał/a:
Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie.

Ano tak to niestety czasem bywa :-)
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git :-)


A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info.

Dobrze by było poczytać we wątku :razz:
A co w końcu zrobiłeś?

Barmal. Uwierz mi. Ten wątek to czytałem że trzy razy. Jak przyszedł mi X2 i trzeba było go jakoś ustawić va wiedzy było mało. W tych postach tez tak mało jasne to wszystko. Ale nasczescie nakreciles ten filmik o permentyzacji? No to wtedy zaczynało mieć to wszystko sens.
Miałem taki dziwny obiaw może będziesz wiedział o co chodzi.
Gdy już sterownik był ustawiony. I czasami gdy włączałem rower to koło potrafiło się kręcić do tyłu. Wtedy wyłącz i włącz. I było do przodu.
Czasami zdarzało się tak że po włączeniu rower nie reagował na manetkę. Wtedy wyłącz i włącz z naciągnięta manetką i było dobrze.
Albo trzeba było wejść w aplikacji połączyć się zrobić save i rower jeździ.
No i powiedz mi Stwórco tego otóż sterownika dlaczego tak się działo. ?
Ps
Kiedy innymi chciałem też zrobić aktualizację.
Dziękuję za uwagę :-)
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 17 Paź, 2017   

romus130 napisał/a:
barmal napisał/a:
romus130 napisał/a:
barmal napisał/a:
romus130 napisał/a:
Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie.

Ano tak to niestety czasem bywa :-)
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git :-)


A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info.

Dobrze by było poczytać we wątku :razz:
A co w końcu zrobiłeś?

Barmal. Uwierz mi. Ten wątek to czytałem że trzy razy. Jak przyszedł mi X2 i trzeba było go jakoś ustawić va wiedzy było mało. W tych postach tez tak mało jasne to wszystko. Ale nasczescie nakreciles ten filmik o permentyzacji? No to wtedy zaczynało mieć to wszystko sens.
Miałem taki dziwny obiaw może będziesz wiedział o co chodzi.
Gdy już sterownik był ustawiony. I czasami gdy włączałem rower to koło potrafiło się kręcić do tyłu. Wtedy wyłącz i włącz. I było do przodu.
Czasami zdarzało się tak że po włączeniu rower nie reagował na manetkę. Wtedy wyłącz i włącz z naciągnięta manetką i było dobrze.
Albo trzeba było wejść w aplikacji połączyć się zrobić save i rower jeździ.
No i powiedz mi Stwórco tego otóż sterownika dlaczego tak się działo. ?
Ps
Kiedy innymi chciałem też zrobić aktualizację.
Dziękuję za uwagę :-)

Diagnoza na odległość nie jest najprostsza. Dlaczego tak się działo, nie wiem. Nie widziałem instalacji ani ustawień. Wiem tylko, że samo z siebie tak się nie dzieje. A że najprostszym jest zawsze zapytać "dlaczego" zamiast poszukać w ustawieniach czy instalacji to już inna para butów..
Powiem tyle, czasem ludzie pytają dlaczego silnik nie reaguje na manetkę? HV cut off ustawione jest na 50V a instalacja jest 60V. No i co ja mam tu powiedzieć? Instrukcja Panie, instrukcja :-)
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

To co, Barmalu, wyprodukujesz wersję na 24 fetach? Można zamawiać? (-;
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017   

Bartosh napisał/a:
To co, Barmalu, wyprodukujesz wersję na 24 fetach? Można zamawiać? (-;

W czwartek zamawiam płytki :-)
 
 
Bartosh 
stażysta


Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 109
Skąd: Cintra
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017   

To bardzo dobre wieści. Kiedy wstępnie można zamówić u Ciebie ten sprzęcior?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017   

Aktualizacja softu w pierwszym poście.
Aktualizacja obejmuje zmiany w funkcji załączania regena, wskazań pomiaru mocy oraz prądu aku.
Do tej pory regen po aktywacji załączał się cyfrowo, teraz z niewielką rampą od zera. Dodatkowo w opcji cyfrowego załączania regena przez klamkę tenże działał jedynie do momentu kiedy silnik się kręcił. To był mój błąd i kilka sterowników wyszło z owym softem. Niestety nie wyłapałem tego błędu, sorry.
Jeśli ktoś używa regena sprzężonego z manetką wszystko działa poprawnie.
 
 
PawLas 
początkujący



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017   

Panowie, proszę mi wytłumaczyć łopatologicznie te cztery wielkości:

"Iq Kp parametr P regulatora prądu Iq, odpowiedzialnego za moment obrotowy. 
Iq Ki parametr I regulatora prądu Iq, odpowiedzialnego za moment obrotowy. 
Id Kp parametr P regulatora prądu Id, odpowiedzialnego pole. 
Id Ki parametr P (chyba pomyłka) regulatora prądu Id, odpowiedzialnego pole. "

Niestety przeczytanie instrukcji niezbyt przybliża mnie do zrozumienia.

Barmal, dzięki za soft.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 15 Lis, 2017   

Masz dwa regulatory PI. Jeden steruje momentem a drugi polem. Pole zawsze powinno byc bliskie zeru a moment rowny wartosci zadanej manetka - to tak w skrocie.
Kazdy regulator ma oczywiscie dwa parametry Ki i Kp ktore trzeba odpowiednio ustawic
 
 
PawLas 
początkujący



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 43
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Śro 15 Lis, 2017   

No cóż, że tak powiem, a ma ktoś może sprawdzone te wartości dla Mxusa v3 4T? Zamontowany w rowerze 26", więc kręci się tylko do przodu.
Chodzi mi o wyciśnięcie max momentu przy prędkościach 10-30 km/h
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

Mam problem z ustawieniem silnika Nine Continent 7x9. Podłączyłem wszystko poprawnie, dużo czasu spędziłem na parametryzacji zgodnie z filmikami i na każdym ustawieniu miałem charakterystyczne stukanie, zgodnie mniej więcej z częstotliwością obrotów (co jeden obrót koła stuknięcie, im szybciej tym częściej). Stukanie jest dość głośne i odczuwalne na ramie (jak się dotknie ramy to czuć stuknięcia). Mam jeszcze sterownik GT500, który podłączyłem bo podejrzewałem, że silnik jest uszkodzony ale okazało się, że na blokowcu stukania nie ma prawie wcale (jest bardzo minimalne). Co to może być? Jakie parametry mogą za to odpowiadać?

Tutaj słychać to stukanie https://www.youtube.com/watch?v=ngX_lEAvUvo
Ostatnio zmieniony przez Wojtas82 Śro 17 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam4x 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 88
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Miałem tak samo. Owemu stukowi towarzyszyło jeszcze dość mocne przyhamowanie koła. Na sterowniku blokowym silnik działał prawidłowo. Po pomiarach wyszło, że jeden z czujników halla jest niepewny (napięcia 0,5V oraz 4,5V). Po wymianie wszystkich halli (mimo, że stuknęło jeszcze kilka razy podczas pierwszego uruchomienia silnika) jest obecnie dobrze.
 
 
Wojtas82 
kierownik



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 372
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Sęk w tym, że silnik wrócił z serwisu gdzie między innymi był wymieniany hall....
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Może GT przełącza się w tryb bezhallowy (jeśli jeden jest wadliwy) i wtedy wydaje Ci się ze jest wszystko ok na tym sterowniku. Rozpoznanie trybu bezhallowego to np delikatne (minimalne) cofnięcie koła przy starcie. Zrób kilka delikatnych startów z kołem w powietrzu i zobacz.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

2x były wymieniane te czujniki (wszystkie, profilaktycznie), zarówno przed jak i po stukania na kilku innych instalacjach nie było
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Ok. Kolega Wojtas nie podał szczegółów.

Wojtas82 napisał/a:
był wymieniany hall...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group