|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa własnego ebajka |
Autor |
Wiadomość |
TeTris
początkujący co m
Wiek: 96 Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 2 Skąd: knc
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017 Budowa własnego ebajka
|
|
|
Cześć, planuję konwersje mojego roweru na ebike. Planowałem zakup supermoto 50ccm ale ebike na dojazd do pracy wydaję się lepszy około 10km dziennie. Zastanawiam się nad zestawem do konwersji rapid s3000, ale o więcej czytam tym mniej jestem do tego przekonany do zakupu gotowca. Myślę że lepiej zrobić coś samemu. Planuje dwie opcje sterownik GT1500 z silnikiem Nine Continent RH2809 D (7x9). lub sterownik Sabvoton i mxus v3 jako mocniejszą opcje. Tutaj się trochę waham mxus jest mocniejszy ale mój rower to 29er z alu ramą nie wiem czy go zmieszczę a jeśli tak to czy silnik wytrzyma jazdę po asfalcie, leśne ścieżki jako wspomaganie a nie jazdę na silniku. Jako zasilanie optymalnie myślę o pakiecie 20s8p. Z tego co wstępnie patrzyłem więcej trójkącie ramy może być bardzo ciężko zmieścić. Która opcja jest dla mnie lepsza? Dodam że jedyny e bike na którym jechałem to była marketowa damka |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017
|
|
|
Mxus i sabek na 28"?
Z takim kołem wielkim nie rób 20s tylko 16s, po co Ci konstrukcja jadąca ponad 80km/h?
mniej S = lepszy aku
mniej s to więcej P
więcej P to mniejszy prąd na ogniwo i większa żywotność akumulatora, to wyższe prądy rozładowania i możliwy większy prąd więc i większe przyśpieszenie, zryw pod górkę itd.
Silnik na pewno zmieścisz w ramę, takich ebajków jeździ bardzo dużo i problemów z elektryfikacją poza standardowymi zagwozdkami raczej nie będziesz mieć.
Ogólnie to bardzo dużo ludków planując aku celuje w bardzo duże napięcia typu 20s w klasycznych przeróbkach czy nawet 22s w customach. Tymczasem zazwyczaj to jest taktyczny błąd nie warto zamieniać kilku km/h używanych raz na ruski rok (ile razy masz okazję jechać np 90km/h) w zamian za wydajność akumulatora używaną zawsze ciągle i non stop. Przynajmniej 35km/h jeździsz 99% czasu, przynajmniej 80km/h jeździsz 1% czasu.
==================
Opcja 1 (chyba najpopularniejsza):
7x9 na 16s i 28" da Ci Vmax do 60km/h, do tego aku 16s10p.
Opcja 2 (trochę szkoda wydawać na to kasę jeśli rowerem nie beziesz mykać po lesie to wspomniany sabek + mxus, ale to już wyjdzie motocykl z tego |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
TeTris
początkujący co m
Wiek: 96 Dołączył: 02 Gru 2017 Posty: 2 Skąd: knc
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że większe napięcie to mniejsze straty tak jak z siecią WN. W końcu wh będzie tyle samo w baterii. Z tym pomykaniem po lesie to nie wiem. Ebike pewnie mi się bardzo spodoba, a apetyt rośnie w miarę jedzenia. Dlatego rozważam mkusa, żeby mieć zapas mocy. Może "sabek" jako element przyszłościowy i słabszy silnik i późniejsza wymiana na mocniejszy jak moc mi przestanie wystarczać? I mam pytanko jak działają te czujniki do hamulców hydraulicznych? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 02 Gru, 2017
|
|
|
W teorii wyższe napięcie = mniejszy prąd = sprawniej
W praktyce jest dokładnie odwrotnie Wyższe napięcie = możemy jeździć szybciej = średnie prędkości jazdy wyższe = wyższy opór = wyższe straty, większe grzanie silnik
Jeśli chcesz maszynę przyszłościową i jednocześnie maksymalizującą wrażenia na starcie to weź Mxusa 3k + sinusa 45A (nawet bez wyświetlacza) i instalacja 16s.
I teraz, silnik zostanie na przyszłość, bo ma rezerwę, sterownik ma 45A, połowa tego co sabvoton, więc zryw na początek jest ogromny, a koszt 1/3 sabvotona, sam sterownik łatwy do zbycia na rynku wtórnym, choć na tym zestawie to spokojnie na jednym kole możesz ruszać o ile, tak jak mówisz, chcesz wrażeń. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | W teorii wyższe napięcie = mniejszy prąd = sprawniej
W praktyce jest dokładnie odwrotnie Wyższe napięcie = możemy jeździć szybciej = średnie prędkości jazdy wyższe = wyższy opór = wyższe straty, większe grzanie silnik .... |
To wszystko prawda ale nie cała, bo jest jeszcze coś przy wyższym napięciu i tej samej ilości ogniw a to czas ładowania, który jest krótszy, natomiast przy niższym napięciu ma się (w tych samych warunkach baterii) większy zasięg. Jednym słowem jest nad czym podumać. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017
|
|
|
Dlaczego czas ładowania jest dłuższy?
Ładowarki 16s mają 8A, ładowarki 20s mają 6A, więc żaden argument gdyż iż zależy to od ładowarki, nie akumulatora |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 03 Gru, 2017
|
|
|
Tego w ogóle nie można uogolniac,, bo przecież jest jeszcze czas balansowania.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|