|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik KT48/72SVPRK-JL02, 48-72V, 45A (SINUS) |
Autor |
Wiadomość |
AdrianJ
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Lis 2016 Posty: 89 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Gru, 2017 Sterownik KT48/72SVPRK-JL02, 48-72V, 45A (SINUS)
|
|
|
W nexunie pojawił się taki sterownik: klik
Ktoś podzieli się doświadczeniem?
Posiada hamowanie regeneracyjne? Dobrze zagra z 9C 10x6 (dla 16S)?
Zakupy na 1 ebike lada moment, do tej pory zdecydowany jestem na silnik 10x6 kaseta, aku 16s9p 18650 (wstępnie ogniwa Samsung INR18650-35E) i stoję przed wyborem sterownika, bedę wdzięczny za rady! |
|
|
|
|
marcingp5
początkujący
Wiek: 31 Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 49 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017
|
|
|
Sąsiad kupił ten sam sterownik KT w e-bikerze, notabene za 1000zł i jest ten sam efekt, tj stuka.
Aktualnie składamy rower i pracujemy nad tym, najprawdopodobniej chodzi o jakieś ustawienie.
Na pewno zależy to od podłączonego silnika, sprawdzaliśmy na kilku różnych:
9c kaseta: stuka
Mxus 3k 16x4 nie stuka
Thortle 500W: stuka
9c wolnobieg: nie stuka
ze Sparty bez przekładniowy: stuka
jakiś mały przekładniowy niewiadomego pochodzenia: nie stuka
W nexunie też są KT więc pewnie masz to samo co my. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017
|
|
|
na filmie chodzi to tragicznie, gorzej niż trapez
pewnie zła kolejność podłączenia halli i/lub złe ustawienia sterownika
z tego co wiem sinus wymaga do pracy halli i bez halli nie będzie działać tak jak trapezowy, a przy złej kolejności halli będzie niekulturalna praca
posprawdzaj najpierw na innych kombinacjach podłączenia halli
sprawdź też czy na pewno masz sprawne wszystkie halle
daj znać jak uda Ci się osiągnąć jakąś poprawę, sam jestem ciekaw. |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
W sterowniku tym nie działa mi selektor prędkości. Po zwarciu przewodów "brązowy" lub "żółty" do "czarnego" przestaje działać napęd. Czy ktoś już testował tryby prędkości w tym sterowniku ?? |
|
|
|
|
Gregs
młodzik
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 98 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
Panowie jest to sterownik KT. Czyli współpracujący z wyświetlaczem-programatorem LCD-3.
W opcjach ustawień wyświetlacza LCD są parametry ustawień P i parametry C.
Znaczenie dla pracy silnika ma parametr P1- gdzie wprowadza się liczbę magnesów w silniku (zakres jest od 1 do 255). Wydaje się, że ważniejszym parametrem jest C2. C2 jest trybem klasyfikacji faz silnika. Służy jako parametr identyfikacyjny różnych faz silnika podczas korzystania z napędu fal sinusoidalnych, a wartość domyślna wynosi 0. Gdy wartość C2 wynosi 0, używana faza zwyczajna (domyślnie blokowa).
Jeśli ustawiona jest określona wartość, oznacza to określoną fazę silnika. Ustawienie C2
zakres jest 0-7.
Proponuję przetestować silnik w ustawieniach C2 na wartość od 1 do 7. |
|
|
|
|
marcingp5
początkujący
Wiek: 31 Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 49 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
marcingp5 napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=p-VNJ2-JXAk
U mnie na wyświetlaczu jest w parametrze C2 od 0-5 i na żadnym z nich nie ma poprawy pracy a nawet jest gorzej brzęczy niesamowicie. Parametr P1 ustawiałem na 46 i w okolicach 87 i żadnych rezultatów.
Jak na tym poradniku.
https://www.youtube.com/watch?v=pbAV5lgPPg8 |
Jaki masz silnik, dobrze podałeś P1? to przełożenie x ilość magnesów a nie sama ilość magnesow.
Jak masz przekładniówkę to mnożysz przełożenie najczęściej 5 x powiedzmy 30 magnesów i masz 150 do wpisania, a jak silnik bezprzekladniowy to tylko ilość magnesów wpisujesz.
Tam w c2 nic nie mieszaj nie wiadomo do czego to jest, nikt nie podal nigdzie info co to konkretnie jest i jakie ma znaczenie aby wiedzieć jak to ustawić, zostaw domyślnie. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017
|
|
|
Tutaj kilka ustawien, tylko to dla silników MXUS-aUstawienia |
|
|
|
|
ajs
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 165 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Obecnie używam tego sterownika (bez lcd ) na instalacji 60V. W takiej sytuacji nie mam regena gdyż on działa na instalacji 48 V. Pytanie jak zmodyfikować ten parametr czy poprzez lcd czy fizycznie w sterowniku jak to było np w przypadku gt1500 (modyfikacja rezystora) ? |
|
|
|
|
Darki
stażysta darki
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018
|
|
|
Koledzy czy udalo się komuś wyeliminować stukanie 9C kaseta ze sterownikiem sinus? |
_________________ SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127 |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018
|
|
|
Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 14 Lip, 2018
|
|
|
esati napisał/a: | Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny. |
Wsłuchiwałem się w ten silnik i...Panowie, w tym przypadku i nawet przy komutacji blokowej słychać stukanie. Jedyna różnica, cały cykl komutacji jest poprzez blokową jest trochę głośniejszy. W momencie przejścia z bloku na sinus sam silnik jest cichszy i dlatego bardziej słychać te stuknięcia. Przysłuchajcie się...
Dla ścisłości, to jest sinus U, czyli sterowany napięciowo. Jak blokowy tylko sinus. Wektorowy, w uroszczeniu jest też sinus ale sterowany prądowo, czyli I. Zapodając manetką wartość x, sterownik przekłada ową wartość na napięcie. Stąd też możemy poprzez wyhylenie manetki proporcjonalnie sterować obrotami silnika. W strerowaniu I, czyli prądowym, czy wektorowym (tu można szerzej...) sterujemy prądem. Czyli po zapodaniu manetką wartości x, stewrownik przekłada ową wartość na prąd. Czyli silnik bez obciążenia praktycznie od razu wchodzi na najwyższe obroty.
Generalnie to wszystko kiełbasa. Jeśli stuka to na każdym sterowniku |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2018
|
|
|
barmal napisał/a: | esati napisał/a: | Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny. |
Wsłuchiwałem się w ten silnik i...Panowie, w tym przypadku i nawet przy komutacji blokowej słychać stukanie. Jedyna różnica, cały cykl komutacji jest poprzez blokową jest trochę głośniejszy. W momencie przejścia z bloku na sinus sam silnik jest cichszy i dlatego bardziej słychać te stuknięcia. Przysłuchajcie się...
Dla ścisłości, to jest sinus U, czyli sterowany napięciowo. Jak blokowy tylko sinus. Wektorowy, w uroszczeniu jest też sinus ale sterowany prądowo, czyli I. Zapodając manetką wartość x, sterownik przekłada ową wartość na napięcie. Stąd też możemy poprzez wyhylenie manetki proporcjonalnie sterować obrotami silnika. W strerowaniu I, czyli prądowym, czy wektorowym (tu można szerzej...) sterujemy prądem. Czyli po zapodaniu manetką wartości x, stewrownik przekłada ową wartość na prąd. Czyli silnik bez obciążenia praktycznie od razu wchodzi na najwyższe obroty.
Generalnie to wszystko kiełbasa. Jeśli stuka to na każdym sterowniku |
"Ten", tzn masz na myśli ogólnie silniki 9C? Ile z tych silników miałeś okazje posłuchać? Mój na blokowym chodził bardzo ładnie, a na wektorowym stukanie było czuć nawet na siodełku, czego nie było czuć (ani słychać) na blokowym. Co ciekawe czym większe obciążenie (prąd) tym stuki mniej odczuwalne, a najgorzej stukało jak koło było w powietrzu. Ponadto na wektorowym przy odłączeniu sterownika w trakcie jazdy, stukanie magicznie znikało. Gdyby stukał (i co by było niesłyszalnie przez głośną pracę), to efekt byłby podobnie odczuwalny w trakcie jazdy - tymczasem na blokowym silnik chodził gładko i nie było czuć żadnych stuków na siodełku.
Nie musisz mi wierzyć na słowo, zobacz film:
https://youtu.be/GP3VsTK-AxM
Pierwsze ujęcie tuż przed zmianą sterownika.
Drugie ujęcie po zmianie sterownika.
Rower nawet nie był odwracany w tym czasie.
A tutaj masz pokazane co się dzieje jak jest włączony sterownik i jak jest wyłączony sterownik:
https://youtu.be/Lo1ljjzKzlc
Nawet nie ma sterowania manetką - tylko z samej korby.
Niestety w silnikach 9C i innych chińskich jest inny problem - część tych silników jest źle wyważona i stuka nawet bez sterownika... Miałem taki problem nawet z małym przekładniowym MXUS MX01C co opisywałem na forum. U kolegi w pierwszym poście na filmie z GT1500 niby nie stuka, ale całym kołem rzuca. Ale nie można generalizować, bo są egzemplarze którym mechanicznie nie można nic zarzucić. Ot.. jak kto trafi. Dlatego moim zdaniem trzeba wyraźnie odróżnić czy silnik stuka ze względu na uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne.. dlatego też zadałem pytanie czy stuka zawsze, czy przy wyłączonym sterowniku jest ok. |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2018
|
|
|
esati napisał/a: | barmal napisał/a: | esati napisał/a: | Ze sterownikiem sinus nie powinien stukać. Ze sterownikiem wektorowym stuka (przynajmniej ze sterownikiem barmala). Na wyłączonym sterowniku też Ci stuka? Nie powinien. Bo jeśli stuka na wyłączonym to jest to problem mechaniczny a nie elektryczny. |
Wsłuchiwałem się w ten silnik i...Panowie, w tym przypadku i nawet przy komutacji blokowej słychać stukanie. Jedyna różnica, cały cykl komutacji jest poprzez blokową jest trochę głośniejszy. W momencie przejścia z bloku na sinus sam silnik jest cichszy i dlatego bardziej słychać te stuknięcia. Przysłuchajcie się...
Dla ścisłości, to jest sinus U, czyli sterowany napięciowo. Jak blokowy tylko sinus. Wektorowy, w uroszczeniu jest też sinus ale sterowany prądowo, czyli I. Zapodając manetką wartość x, sterownik przekłada ową wartość na napięcie. Stąd też możemy poprzez wyhylenie manetki proporcjonalnie sterować obrotami silnika. W strerowaniu I, czyli prądowym, czy wektorowym (tu można szerzej...) sterujemy prądem. Czyli po zapodaniu manetką wartości x, stewrownik przekłada ową wartość na prąd. Czyli silnik bez obciążenia praktycznie od razu wchodzi na najwyższe obroty.
Generalnie to wszystko kiełbasa. Jeśli stuka to na każdym sterowniku |
"Ten", tzn masz na myśli ogólnie silniki 9C? Ile z tych silników miałeś okazje posłuchać? Mój na blokowym chodził bardzo ładnie, a na wektorowym stukanie było czuć nawet na siodełku, czego nie było czuć (ani słychać) na blokowym. Co ciekawe czym większe obciążenie (prąd) tym stuki mniej odczuwalne, a najgorzej stukało jak koło było w powietrzu. Ponadto na wektorowym przy odłączeniu sterownika w trakcie jazdy, stukanie magicznie znikało. Gdyby stukał (i co by było niesłyszalnie przez głośną pracę), to efekt byłby podobnie odczuwalny w trakcie jazdy - tymczasem na blokowym silnik chodził gładko i nie było czuć żadnych stuków na siodełku.
Nie musisz mi wierzyć na słowo, zobacz film:
https://youtu.be/GP3VsTK-AxM
Pierwsze ujęcie tuż przed zmianą sterownika.
Drugie ujęcie po zmianie sterownika.
Rower nawet nie był odwracany w tym czasie.
A tutaj masz pokazane co się dzieje jak jest włączony sterownik i jak jest wyłączony sterownik:
https://youtu.be/Lo1ljjzKzlc
Nawet nie ma sterowania manetką - tylko z samej korby.
Niestety w silnikach 9C i innych chińskich jest inny problem - część tych silników jest źle wyważona i stuka nawet bez sterownika... Miałem taki problem nawet z małym przekładniowym MXUS MX01C co opisywałem na forum. U kolegi w pierwszym poście na filmie z GT1500 niby nie stuka, ale całym kołem rzuca. Ale nie można generalizować, bo są egzemplarze którym mechanicznie nie można nic zarzucić. Ot.. jak kto trafi. Dlatego moim zdaniem trzeba wyraźnie odróżnić czy silnik stuka ze względu na uszkodzenie mechaniczne czy elektryczne.. dlatego też zadałem pytanie czy stuka zawsze, czy przy wyłączonym sterowniku jest ok. |
Wierzę Ci
Mi chodzi tu o ten konkretny silnik. I w tym konkretnym silniku moim zdaniem też słychać stukanie. Nawet przez odgłos komtacji się to przebija.
Na Twoich filmach jest problem z wolnobiegiem, którego odgłos dominuje. Mnie by ciekawiło czy bez tej grzechotki byłoby cokolwiek słychać.
Jednak problem nie dotyczy wszystkich 9C.
Sam mam starą wersję 9C i nic takiego nie ma. Dodatkowo mam Crystalyte HS3540, 2 sztuki, MXUS-a i MAC-a gdzie też jest spokój. Dodatkowo przewinęło mi się jeszcze kilka innych 9C, MXUS-ów z różnymi nawojami ale takiego czegoś żaden nie miał. Czego nie miałem to nowego 9C. Tak więc zagadka. Przynajmniej dla mnie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|