ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwieranie silnika Bionx wyprowadzenie przewodów.
Autor Wiadomość
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Panowie, żeby otworzyć obudowę silnika trzeba ściągnąć ten konus na ośce ? Tam nie ma jak dostać się płaskim kluczem...
 
 
ajs 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 165
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017   

Konus udało mi się odkręcić, silnik dał się rozpołowić, natomiast jak oddzielić część z nawojem + płytka od pokrywy ?
 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 91
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Pon 02 Paź, 2017   

Jeżeli rozpołowiłeś to jedną już zdjąłeś, druga strona musi zejśc tak samo. Należy wysunąć oś z łożyska, najlepiej zrobic to większym ściągaczem do łożysk, ponieważ magnesy lekko nie trzymają (metody "walnąć ośią o ziemię nie polecam").
A zanim to zrobisz to sprawdź sobie czy oś jest prosta, zakręć jak to nazwałeś nawojem i zobaczysz czy czasem nie bije.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017   

Bajoniks napisał/a:
Jeżeli rozpołowiłeś to jedną już zdjąłeś, druga strona musi zejśc tak samo. Należy wysunąć oś z łożyska, najlepiej zrobic to większym ściągaczem do łożysk, ponieważ magnesy lekko nie trzymają (metody "walnąć ośią o ziemię nie polecam").
A zanim to zrobisz to sprawdź sobie czy oś jest prosta, zakręć jak to nazwałeś nawojem i zobaczysz czy czasem nie bije.

ale nawet jesli jest wykrzywiona to poki nie peknie nie ma to wplywu na obracanie kola. Os stoi nieruchomo ;)
 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 91
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Wto 03 Paź, 2017   

Zdarzały mi się przypadki, że miało to niestety wpływ.
 
 
Wolan 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2017
Posty: 22
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Panowie, zamierzam kupić taki silnik i przerobić , możecie doradzić mi jaki sterownik zastosowac ? lepiej 36 czy 48 V ?
 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 91
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Pon 04 Gru, 2017   

Jak chcesz jechać szybciej to 48V.
 
 
Wolan 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2017
Posty: 22
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

Kupiłem rozpołowiłem i wywaliłem z bionxa sterownik. Jakich najlepiej użyć przewodów fazowych ? Izolacja silikonowa będzie wymagana ? jaki przekrój ?
Drugie pytanie to jakkiego najlepiej użyć termistora do monitorowania temperatury oraz czy jego zasilanie może byc pociągnięte z zasilania halotronów ?

Dzięki :)
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

Wystarczy jak dasz 1,5mm fazowe w silikonie, zasilanie termistora dajesz z halli a konkretnie jaki termistor to musisz cos wybrać z 10k, jaki konkretniej model to nikt nie pisze co dawać i jakie dają w silnikach oryginalnie, ja byłem ostatnio na miejscu u siebie w mieście to mają jakieś 10k 110 tylko wziąłem 2 na próbę.
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Wolan 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2017
Posty: 22
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

ok tak też zrobię,dzięki za szybką odpowiedz:)
 
 
eventus 
początkujący
automatyk


Wiek: 38
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 18 Gru, 2017   

Kalkulatorek online do termistorów NTC jako elementy dzielnika napięcia. Fajnie można sobie dopasować wartości pod konkretny typ termistora, napięcie i zakres temperatur https://www.electro-tech-...-calculator.php

Kluczowe parametry to rezystancja w T=25*C - np. 10kOhm
Współczynnik temperaturowy (beta) B 25/100 - np. 3950K

W dołączonej karcie katalogowej są stablicowane wartości dla danego typu.

MF52type.pdf
Karta katalogowa NTC
Pobierz Plik ściągnięto 325 raz(y) 218,24 KB

_________________
Jacek
 
 
Wolan 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2017
Posty: 22
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017   

Mam pytanie co do halotronów z bionxa, wyprowadziłem przewody już na zewnątrz i przed ostatecznym złożeniem pomyślałem ze warto sprawdzić halotrony, podłączając zasilanie 5V i sprawdzajac odczyt na każdym z 3 hali przy kręceniu ( ruszaniu lewo prawo) silnikiem napięcie wynosi 0 do 2.2V, na kazdym tak samo można wyłpać punkt 0V oraz około 2.2V. Na blogu Tasa czytalem że powinno być od 0 d 4V. Czy to oznacza że są do wymiany ?
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017   

Hale wyglądają na dobre.

Hale same z siebie nie dają na wyjściu napięcia (open collector) , podłącz pod sterownik i wtedy pomierz.
Albo opornik od 2,2k do 22 kilo om między +5v i wyjście hala dodatkowo , wtedy pomiędzy minusem a wyjściem powinno być od 0.2v do 5v skokowo .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group