|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kross FR2 EV |
Autor |
Wiadomość |
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017
|
|
|
Pomysł z akumulatorem w plecaku nie wydaje mi się taki zły, wtedy waga wzrośnie tylko o jakieś 12kg zamiast o ~20kg. Tylko, że z tak dużym bagażem, pewnie nic więcej się do plecaka nie zmieści a i tak pewnie będzie trzeba go jakoś wzmocnić. Ewentualnie, jeżeli będzie to mocno przeszkadzać to pozostanie zmniejszyć akumulator o 3s, wtedy pozbędę się jakichś 20cm długości i z 1.5kg wagi. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Gru, 2017
|
|
|
Jest w Twoim pomyśle pewna sprzeczność. Bo z jednej strony masz lekki zgrabny rower, którym jesli nie będzie wspomagania będziesz jezdzil 'analogowo', a z drugiej strony planujesz jednak gigantyczny aku do zapewne mocnego silnika.
Co jest celem ? Przyjemna jazda ze wspomaganiem aby z łatwością utrzymywac prędkość okolo 40 km/godz czy jazda 'na manetke', próby bicia rekordow, bardzo dlugie dystanse ?
Bo do tak lekkiego i zgrabnego roweru, pasują raczej rozwiązania bidonowe, czyli na 65 ogniw max i
prędkości w okolicach 40-45 km /godz.
Inaczej ciężarem całości, 'zabijesz' funkcje roweru traktowanego jako 'osobisty środek transportu' z udzialem mięśni nog |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
IMPULS
początkujący
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 47 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: Pią 22 Gru, 2017
|
|
|
Co do zamocowania akumulatora to ja bym jednak próbował go zamocować od spodu ramy + dodając boki mieszczące w sobie górną część ramy.(dobrze by trzymały alumulator). Miałbyś zapinany od spodu akumulator czyli dość wygodny do demontażu. Przednie koło ma na pewno zapas przed ramą więc wystarczy zmierzyć ile i ewentualnie akumulator wycieniować w tym miejscu. Będziesz miał więcej zabawy z obudową ale efekt końcowy myślę ze miałbyś o niebo lepszy niż z aku na górze ramy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Gru, 2017
|
|
|
Dla inspiracji :
Parę przykładów mocowania wymiennych akumulatorów w fabrycznych rowerach.
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Majster
stażysta Elektronik
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 131 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017
|
|
|
Chłopaki dobrze radzą - będziesz żałować, jeśli dasz ten aku na górze ramy. Poświęcisz kupę czasu na zrobienie tego a jeździć będzie dobrze tylko na prostej.
Jeśli nie chcesz zmieniać ramy, rozważ mniejsza móc oraz baterię bidonu na 65 ogniw. 500 -1000W mocy też potrafi dać dużo frajdy. |
_________________ Jeżdżę na "Discovery One" - 9c 10x6, 16s3p 60V 15Ah, GT 1500W, prędkość maks. 50km/h, zasięg 40-80 km
Więcej na temat budowy roweru na:
https://www.facebook.com/...yczneDiscovery/
Oraz
https://discoveryebikes.blogspot.com/
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017
|
|
|
Dzięki wszystkim za Wasze propozycje, jednak najbardziej na ten moment trafia do mnie pomysł z akumulatorem w plecaku. Wymierzyłem i w moim plecaku na rower zmieści się aku i jeszcze zostanie trochę miejsca na dodatki.
WojtekErnest,
Odpowiadając na pytanie na zasadność tej konwersji, ogólnie chodzi mi o zbudowanie mocnego bajka, z dużym akumulatorem, będzie służył głównie do zabaw w lesie i po bezdrożach. Głównym celem jest możliwość jazdy "pełnym ogniem" przez jakieś 30-40km, ile wyjdzie dokładnie to zobaczymy. Raczej nie interesują mnie długie wycieczki spacerowym tempem, tylko bardziej taki "freeride po płaskim" (chociaż z samym freeridem będzie to miało mało wspólnego). Ma to być taki mój mały SuperBajk. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23 Gru, 2017
|
|
|
No to byc moze w bidon 65 ogniw a w plecak gdy potrzeba kolejne 100 ogniw. Wtedy masz dwu-zadaniowy pojazd. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|