ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
zużycie energii dla motocykla
Autor Wiadomość
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

roniin napisał/a:
Dzięki za wskazówki.
Przeliczyłem jeszcze raz dokładnie trasę wychodzi 26km w jedną stronę (nie 28). Tak więc żeby EV mógł być używany musi przejechać 52-53 km. Droga płaska raczej (okolice Poznania) 100% asfalt. Ale z tego co czytam to i tak strasznie dużo... Z prędkością można by zjechać do 45km (mniej to już masakra). Jak myślicie uda się na żelkach?

Jest jeszcze być może jedno rozwiązanie :) Pracuje w dużej korporacji (elektronika samochodowa - Amerykanie). Gdybym odpowiednio to przedstawił to może zgodziliby się na słupek do ładowania. Ekologia jest bardzo na topie. 26 km i 8h ładowania to brzmi już chyba realnie co? Wiem że żele nie powinno się rozładowywać do zera, a jak na nie działa np. ładowanie w połowie rozładowania, albo kończenie ładowania przed naładowaniem do pełna np. przy 70% (jeśli bym nie zdążył naładować do pełna)?

smoczy - wiadro wody na mnie wylałeś :/ ale dobrze że już teraz. Według Twoich wyliczeń nawet optymistycznie, czyli 4x akumulator 80AH 12V to jest co najmniej 25kg X 4 = 100kg:(


Roniin: sam buduję enduro elektryczne. Budujesz w oparciu o coś, czy sam będziesz projektował od zera? Masz już coś sprecyzowane? Jaki silnik, jakie przeniesienie napędu, jaki kontroler?

Moje założenia są dokładnie takie jak napisałeś - 48V, 80 Ah.
 
 
roniin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

DruhRafal - na pewno będę chciał wykorzystać gotową bazę, sam ramy nie zbuduje, mechanika nie jest moją mocną stroną. Zastanawiałem się nad dwoma silnikami MANTA PMG226 albo Etek EMC-R . Ten pierwszy jest lekki i mocny, chyba nawet za mocny (byłyby problemy z zasilaniem). Etek jest łatwo dostępny (w porównaniu do manty) trochę tańszy, a 8 koni to i tak sporo więc raczej ten zostanie. Przeniesienie napędu - bezpośrednie, łańcuch. Chyba będzie ok? O sterownik się nie boje, z elektroniką sobie poradzę, jest parę gotowców.

A powiedz mi DruhRafal, jak będzie wyglądała Twoja konstrukcja? Może jakaś sprawdzona baza? I jakie akumulatory zastosujesz? Żelowe, litowe? boje się po prostu tej wagi. Nie zamierzam szaleć na tym po wertepach, ale sam nie wiem gdzie jest rozsądna granica. Napisz proszę jakie masz przemyślenia na ten temat.
 
 
DruhRafal
stażysta
Jeździec bez głowy



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 138
Wysłany: Nie 29 Lis, 2009   

roniin napisał/a:
DruhRafal - na pewno będę chciał wykorzystać gotową bazę, sam ramy nie zbuduje, mechanika nie jest moją mocną stroną. Zastanawiałem się nad dwoma silnikami MANTA PMG226 albo Etek EMC-R . Ten pierwszy jest lekki i mocny, chyba nawet za mocny (byłyby problemy z zasilaniem). Etek jest łatwo dostępny (w porównaniu do manty) trochę tańszy, a 8 koni to i tak sporo więc raczej ten zostanie. Przeniesienie napędu - bezpośrednie, łańcuch. Chyba będzie ok? O sterownik się nie boje, z elektroniką sobie poradzę, jest parę gotowców.

A powiedz mi DruhRafal, jak będzie wyglądała Twoja konstrukcja? Może jakaś sprawdzona baza? I jakie akumulatory zastosujesz? Żelowe, litowe? boje się po prostu tej wagi. Nie zamierzam szaleć na tym po wertepach, ale sam nie wiem gdzie jest rozsądna granica. Napisz proszę jakie masz przemyślenia na ten temat.


Ta MANTA to ile kosztuje?

Konstrukcja będzie opierała się na ramie od Yamahy DT - sam moto jest tani i ogólnie dostępny, więc nie ma problemów z częściami. Nie stosuję odzyskiwania energii. Opony gładkie, koła o mniejszej średnicy do supermoto.

Co do baterii to tak jak pisałem w sąsiednim wątki LiFePO4, ale nie będzie mnie pewnie na początku stać na to, a chciałbym przeprowadzać próby "w terenie", wiec na początek wystarczy mi zasięg do 20 km na żelach deep cycle - styknie mi do dojazdów do pracy, tam mam możliwość doładowania się. Wiosną pewnie jak tylko zbiorę resztę funduszy zainstaluję LiFePo4 z prawdziwego zdarzenia, z BMS'ami i ładowarką na pokładzie.

Myślę też nad połączeniem kontrolera do pokładowego GPS (potrafię pisać oprogramowanie do GPS'ów Garmin, więc będę kombinował. Ale to jest zupełnie inny temat i jak na razie jest on w stadium tylko pomysłu.
_________________
EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group